Dat doet hij al langer, ook in tijdritten waar hij wel goed rijdt. Kijk bijv. vorig jaar in Monaco er maar eens op na. Ik verbaasde me er nogal over dat iedereen er vandaag opeens over begon.dummy schreef:Tja, 39 seconden achterstand in het algemeen klassement. Dat betekent dus dat de ketting-etappe cruciaal geweest is. Immers. toen verloor Andy 39 seconden op Contador. Als Alberto toen niet had doorgereden, hadden ze nu dus exact dezelfde tijd gehad...
Overigens vind ik het o n v o o r s t e l b a a r, dat Contador zo slecht op z'n zadel zat. Bijna elke 5 seconden wipte hij weer met z'n kont naar achteren, om weer naar voren te glijden...
Het grote Tour 2010 Topic!
- de zwarten
- Forum-lid HC
Amclassicfan had al gereageerd daarop, en zei dat het enkel bij valpartijen werkt, niet bij mechanische pech. Dus Contador moest al opzettelijk het decor induiken of zoiets.
(misschien een ideetje voor bepaalde ploegen: plaats op 3km voor de finish een stootkussen in een bocht)
(misschien een ideetje voor bepaalde ploegen: plaats op 3km voor de finish een stootkussen in een bocht)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
-
- Forum-lid
Hij zat daar met Vinokourov. Die had 'm dan maar de hekken in moeten rijden.
Een mooie finale vandaag. Op het podium kon je nog goed zien dat Contador vandaag echt diep is gegaan. Hoewel minder superieur dan andere keren is hij voor mij de terechte winnaar. Kan ook niet anders na drie weken fietsen. Wel leuk dat Schleck een stuk dichterbij is gekomen want strijd om de overwinning is dat wat we willen zien.
Een mooie finale vandaag. Op het podium kon je nog goed zien dat Contador vandaag echt diep is gegaan. Hoewel minder superieur dan andere keren is hij voor mij de terechte winnaar. Kan ook niet anders na drie weken fietsen. Wel leuk dat Schleck een stuk dichterbij is gekomen want strijd om de overwinning is dat wat we willen zien.
Bottecchia schreef:Hij zat daar met Vinokourov. Die had 'm dan maar de hekken in moeten rijden.
Terechte winnaar die contador is een kleurloos figuur die geen etappe heeft gewonnen en alleen geprofiteerd heeft van de ellende van anderen. Een winnaar hoort te domineren in een ronde en dat heeft hij geen moment gedaan, in mijn ogen een onterechte winnaar.
-
- Forum-lid
Als Contador al kleurloos is ben ik benieuwd wie je dan graag ziet winnen.
Hij was minder superieur dan andere jaren maar dat maakt 'm niet gelijk kleurloos en een onterechte winnaar. En alleen maar profiteren? Ten eerste valt dat zat mee en ten tweede win je niet de tour omdat je zo'n sympathieke jongen bent.
Hij was minder superieur dan andere jaren maar dat maakt 'm niet gelijk kleurloos en een onterechte winnaar. En alleen maar profiteren? Ten eerste valt dat zat mee en ten tweede win je niet de tour omdat je zo'n sympathieke jongen bent.
Ik vind Contador een terechte winnaar. Bergop zijn ze gelijkwaardig maar de tijdrit is nog steeds Alberto's terrein. Heel knap van Andy om met zo'n stijdlust de tijdrit aan te vangen. Hij had niets te verliezen, geknokt en tot nu toe de beste tijdrit uit zijn nog prille loopbaan gereden. Dit moet hem toch hoop en moraal geven voor de toekomst...
de zwarten schreef:Amclassicfan had al gereageerd daarop, en zei dat het enkel bij valpartijen werkt, niet bij mechanische pech. Dus Contador moest al opzettelijk het decor induiken of zoiets.
Weet je dat zeker want Clèment zegt die truc dus wel degelijk een keer gebruikt te hebben.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
- de zwarten
- Forum-lid HC
@ Timo:
moet je aan Amclassicfan vragen...
@ Smoothz:
Ik heb de indruk dat we verwend zijn, met onze niet-dominerende tourwinnaar en de competitie die we gezien hebben tot het eind. Wat misschien nog beter kan is terug een ploegentijdrit en bonificatieseconden (toch zeker in de vlakke ritten de eerste week).
De laatste 20 jaar hebben de dominerende rondewinnaars gezorgd voor ofwel een saaie ronde (zowel Giro, Tour als Vuelta), of een dopingplasje.
Vrij zuur en misplaatst dus om de eerste in de stand af te doen als een kleurloze profiteur die onterecht heeft gewonnen door ellende van anderen. Het was een mooie tour met strijd, controverse, een schitterende proloog die ik live heb meegemaakt, twee ophefmakende ritten in Belgie en Noord-Frankrijk, en een gevecht op het scherp van de snee bergop tussen de twee kandidaat-winnaars.
@ Smoothz:
Ik heb de indruk dat we verwend zijn, met onze niet-dominerende tourwinnaar en de competitie die we gezien hebben tot het eind. Wat misschien nog beter kan is terug een ploegentijdrit en bonificatieseconden (toch zeker in de vlakke ritten de eerste week).
De laatste 20 jaar hebben de dominerende rondewinnaars gezorgd voor ofwel een saaie ronde (zowel Giro, Tour als Vuelta), of een dopingplasje.
Vrij zuur en misplaatst dus om de eerste in de stand af te doen als een kleurloze profiteur die onterecht heeft gewonnen door ellende van anderen. Het was een mooie tour met strijd, controverse, een schitterende proloog die ik live heb meegemaakt, twee ophefmakende ritten in Belgie en Noord-Frankrijk, en een gevecht op het scherp van de snee bergop tussen de twee kandidaat-winnaars.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
-
- Forum-lid
het verschil is wel toevallig die 39 seconden die andy verloor toen hij met zij ketting zat te kloten
dat moet zuur zijn
dat moet zuur zijn
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
de zwarten schreef:@ Timo:
@ Smoothz:
Ik vind hem een kleurloze profiteur dat is mijn mening, ik had wel willen zien als LA, Frank schleck niet waren gevallen en als Andy geen pech had gehad of hij dan nog de gele trui had gehad, ik denk het niet, ik vind die contador net als indurain kleurloze en saai.
Klopt, het viel me ook al eerder op. Destijds verbaasde het me al. Vandaar dat ik het inmiddels onvoorstelbaar vind dat hij nog steeds zo op zijn zadel zit te glijden. Het is toch vreemd dat ie zijn zadelpunt niet ietsje omhoog zet? Dat telkens opnieuw naar achter wippen, is immers niet alleen uitermate irritant, het zal hoogstwaarschijnlijk ook enige energie (en dus tijd) kosten.LVGH schreef:Dat doet hij al langer, ook in tijdritten waar hij wel goed rijdt. Kijk bijv. vorig jaar in Monaco er maar eens op na. Ik verbaasde me er nogal over dat iedereen er vandaag opeens over begon.dummy schreef:Tja, 39 seconden achterstand in het algemeen klassement. Dat betekent dus dat de ketting-etappe cruciaal geweest is. Immers. toen verloor Andy 39 seconden op Contador. Als Alberto toen niet had doorgereden, hadden ze nu dus exact dezelfde tijd gehad...
Overigens vind ik het o n v o o r s t e l b a a r, dat Contador zo slecht op z'n zadel zat. Bijna elke 5 seconden wipte hij weer met z'n kont naar achteren, om weer naar voren te glijden...
(Wat dat betreft mag Robert Gesink ook wel wat stiller op zijn racefiets zitten. Met name bergop schokschoudert hij met zijn hele bovenlichaam, hetgeen eveneens de nodige energie zal vergen.)
smoothz schreef:de zwarten schreef:@ Timo:
@ Smoothz:
Ik vind hem een kleurloze profiteur dat is mijn mening, ik had wel willen zien als LA, Frank schleck niet waren gevallen en als Andy geen pech had gehad of hij dan nog de gele trui had gehad, ik denk het niet, ik vind die contador net als indurain kleurloze en saai.
En je vind Andy niet kleurloos en saai?........ ongelooflijk ik ken maar weinig mensen die een ploeggenoot een etappe ontnemen. Ja ik vond het geniaal en met iedere grote renner moet wat zijn, rond LA hebben altijd de doping geruchten gehangen en hij is sociaal een beetje gemankeerd imo altijd velen malen beter dan die 2 alleman vriendjes Schleck.Tevens is het zo dat we weten dat Contador vorig jaar beter was en echt imponeerde, met Andy weet ik dat zo net nog niet of die veel beter kan wat we wel weten is dat (en dat hebben we kunnen zien) Andy niet in staat was een véél mindere Contador te verslaan.