Actuele situatie frankrijk
- daniel1975
- Forum-lid HC
De horeca, liften, etc.
Vorige week werd er bij de liften bij het bikepark bij Les Orres nog op gewezen, nu helemaal niet. Bij personeel is het ook kinbescherming ipv mond/neus.
Vorige week werd er bij de liften bij het bikepark bij Les Orres nog op gewezen, nu helemaal niet. Bij personeel is het ook kinbescherming ipv mond/neus.
Less is bore
- Enzzo
- Forum-lid HC
Paspoort vragen is nog een issue in Frankrijk. Een medewerker van bijvoorbeeld een museum mag daar namelijk helemaal niet naar vragen (wettelijk)
Vandaar dat het bij de deurcheck van musea ook niet gevraagd wordt.
Vandaar dat het bij de deurcheck van musea ook niet gevraagd wordt.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Hier in zuidwest hetzelfde. Nieuwe variant waart rond: kincorona. Dus kapje om de kin. Maar ook obers helemaal zonder. En op een terras dat gelegen in een straat waar mondkapjes verplicht zijn.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
- Enzzo
- Forum-lid HC
De restaurants en terrasjes waar ik de afgelopen tijd geweest ben droeg het personeel keurig zijn mondkapje.
Ook de gasten die naar binnen moesten voor afrekenen of toilet bezoek deden dat.
Maar ik kan me voorstellen dat het bij 30 graden in het zuiden van Frankrijk net wat meer discipline vergt
Ook de gasten die naar binnen moesten voor afrekenen of toilet bezoek deden dat.
Maar ik kan me voorstellen dat het bij 30 graden in het zuiden van Frankrijk net wat meer discipline vergt
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Kan dat die 24u voor grensovergang is, en zodra het om pass sanitair (voor toegang tot musea, et cetera) wel 48u geldt.Jans schreef: ↑29 jul 2021 17:46 Als u niet (volledig) bent gevaccineerd moet u een negatieve PCR- of antigeentest hebben die niet ouder is dan 24 uur voor vertrek naar Frankrijk (gerekend vanaf het moment van afname).
Dat is toch echt de tekst die het Ministerie van Buitenlandse Zaken schrijft. Hoe je het geregeld krijgt is wel een dingetje.
Beetje off topic. Bij de Duits-Deense grens werden alle Nederlandse auto's uit het rijtje geplukt om hun corona bewijs te laten zien. Bij ons alles in orde, dus we konden snel weer door, maar kreeg er een erg nare bijsmaak van. Hopen dat dit gedoe snel voorbij is.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Etnisch profileren mag toch helemaal niet?
Less is bore
Nog een off topic, maar hier nog wat info vanuit Oostenrijk waar we nu een week zitten. Op de heenweg een lange file vanuit Oostenrijk Duitsland in. Iedereen !! moest daar een bewijs van inenting cq testbewijs laten zien voordat je Duitsland in mocht rijden. Dikke file. Hier in Oostenrijk wordt in elk restaurant gevraagd naar de bewijzen, anders kun je wieberen. Idem zwembaden ed. Ook bij aankomst op de Camping, anders geen plek. Mondkapjes mondjesmaat gedragen hier. Vandaag nog even Italie in geweest, nul controle.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Dat was voor corona ook al zo. De Nederlanders worden aan de kant gezet, ze nemen je paspoort mee naar binnen en ze laten je een tijdje in de auto wachten.
In wat voor profiel vallen saabrijders met blauwe ogen?
Zes jaar geleden reden we zo Denemarken in. Logisch ook, want Schengen.
Paspoort mochten we gewoon houden trouwens, en de beambte was vriendelijk, dus dat was het probleem niet.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik ben nog nooit om een paspoort gevraagd als ik Denemarken in kwam
Niet in Schengen, niet voor Schengen, niet met de auto, niet met de trein, niet met de boot, niet vanuit Zweden en niet van Duitsland.
De grens Zwitserland-Duitsland zit mij altijd in de weg
Niet in Schengen, niet voor Schengen, niet met de auto, niet met de trein, niet met de boot, niet vanuit Zweden en niet van Duitsland.
De grens Zwitserland-Duitsland zit mij altijd in de weg