Politiek
- Enzzo
- Forum-lid HC
Ik vermoed dat de mod heeft ingebroken op de classificatie die je FVD meegaf.
Ik ben daar zelf ook al een keer voor op de vingers getikt en achteraf gezien vond ik dat geheel terecht. Soms flap je er dingen uit die niet geheel passend zijn.
Ik ben daar zelf ook al een keer voor op de vingers getikt en achteraf gezien vond ik dat geheel terecht. Soms flap je er dingen uit die niet geheel passend zijn.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Er zat geen linkse partij in dit kabinet... Toch knap dat ze dan de boel hebben weten te frusteren.mrjellow schreef: ↑05 sep 2023 16:40Haha kant nog wal! Het kabinet is gevallen op dit onderwerp, driekwart van Europa heeft een rechtse regering die immigratie/asiel als speerpunt hebben maar mijn mening raakt kant noch wal hoor.. Dit debat is wellicht vervuild geraakt door identiteitspolitiek maar tegenwoordig salonfähig hoor, want de problemen van dit beleid staren ons aan in de werkloosheidsstatistieken, de woningbouw statistieken en de criminaliteitsstatistieken. Volgens mij zijn we inmiddels ver verwijderd van subtiliteit rondom dit onderwerp. Het is tijd voor actie. Actie die wordt gefrustreerd door links en mede daarom is dit kabinet gevallen.
Ik heb die comment zelf verwijderd. Gepast? Mwah, maar hij was te boos in toon. Maar wie neemt mij dat kwalijk? Vorige week een veiligelander iemand in mijn wijk neergestoken. De gehele wijk inclusief de moskee een brandbrief naar de B&W gestuurd. Burgemeester komt eindelijk in actie..komen daar Groenlinks en D66 om de burgemeester terug te fluiten. Met zulke vertegenwoordigers heb je toch geen vijanden meer nodig? Ik heb zelf een Syriër begeleid en heb gezien wat het kost om zo iemand fatsoenlijk te laten meedraaien. De huidige hoeveelheid asielzoekers is totaal onverantwoordelijk. Het asielbeleid gaat alleen maar om de belangen van de asielzoeker en niet meer om de belangen van inwoners van Nederland. Die mogen alleen betalen want hervorming wordt constant gefrustreerd. Dit thema is geen links/rechts probleem overigens. Er zijn tal van linkse stemmers die zich ook afkeren van wat hier gaande is.
Hoe is D66 bijvoorbeeld niet links? Ik weet dat de term vertroebeld is maar D66 valt volgens parlement.com onder centrumlinks. Andere acties worden dikwijls gefrustreerd door PVDA/Groenlinks.SiO2 schreef: ↑05 sep 2023 16:55Er zat geen linkse partij in dit kabinet... Toch knap dat ze dan de boel hebben weten te frusteren.mrjellow schreef: ↑05 sep 2023 16:40Haha kant nog wal! Het kabinet is gevallen op dit onderwerp, driekwart van Europa heeft een rechtse regering die immigratie/asiel als speerpunt hebben maar mijn mening raakt kant noch wal hoor.. Dit debat is wellicht vervuild geraakt door identiteitspolitiek maar tegenwoordig salonfähig hoor, want de problemen van dit beleid staren ons aan in de werkloosheidsstatistieken, de woningbouw statistieken en de criminaliteitsstatistieken. Volgens mij zijn we inmiddels ver verwijderd van subtiliteit rondom dit onderwerp. Het is tijd voor actie. Actie die wordt gefrustreerd door links en mede daarom is dit kabinet gevallen.
D66 wordt oorspronkelijk gezien als middenpartij. Doordat Nederland steeds meer verrechtst (de ideeëen van bijv. Janmaat worden nu door een grote groep heel normaal gevonden), worden steeds meer partijen als links gezien. Links lijkt ook een soort scheldwoord geworden. Alles wat er mis is en wat mensen niet aanstaat, komt door links. Best bijzonder eigenlijk, aangezien we sinds 1977 geen links kabinet meer gehad hebben.
Ik ervaar het toch iets anders, alles wat niet is, zoals men graag zelf zou hebben, is de schuld van Rutte. Als ik op de media af zou moeten gaan.SiO2 schreef: ↑05 sep 2023 17:23 D66 wordt oorspronkelijk gezien als middenpartij. Doordat Nederland steeds meer verrechtst (de ideeëen van bijv. Janmaat worden nu door een grote groep heel normaal gevonden), worden steeds meer partijen als links gezien. Links lijkt ook een soort scheldwoord geworden. Alles wat er mis is en wat mensen niet aanstaat, komt door links. Best bijzonder eigenlijk, aangezien we sinds 1977 geen links kabinet meer gehad hebben.
Nu hij binnenkort (wat is binnenkort) weg is, zal alles beter worden. Toch?
Jouw argumentatie gaat mank op de schuld bij links te leggen. Je bent ontzettend boos en gefrustreerd in je reacties. Misschien moet je ook eens verder kijken?mrjellow schreef: ↑05 sep 2023 16:40Haha kant nog wal! Het kabinet is gevallen op dit onderwerp, driekwart van Europa heeft een rechtse regering die immigratie/asiel als speerpunt hebben maar mijn mening raakt kant noch wal hoor.. Dit debat is wellicht vervuild geraakt door identiteitspolitiek maar tegenwoordig salonfähig hoor, want de problemen van dit beleid staren ons aan in de werkloosheidsstatistieken, de woningbouw statistieken en de criminaliteitsstatistieken. Volgens mij zijn we inmiddels ver verwijderd van subtiliteit rondom dit onderwerp. Het is tijd voor actie. Actie die wordt gefrustreerd door links en mede daarom is dit kabinet gevallen.
Ik vind ook dat er een oplossing moet komen voor veel zaken zoals huisvesting, zorg, onderwijs etc. Maar je kunt de schuld hiervoor niet bij buitenlanders en/ of links leggen. Dit is falend beleid van de laatste tig kabinetten. Het is tegenwoordig zo makkelijk om heel hard en verontwaardigd te roepen in de politiek, om mensen keihard op de man af te maken etc. Daar word je snel populair door en kun je je plekje veilig stellen, maar het lost in de praktijk niets op. Alle versplinteringen in de politiek etc helpen ons als land ook niet verder, want er komt niets concreets uit.
Maar nogmaals ik omarm ook jouw mening. Die vind ik net zo belangrijk als die van iedereen.
P.s. Er komt steeds meer naar voren dat Rutte het kabinet heeft laten vallen ondanks grote concessies van andere partijen (waar hij een regering mee heeft gevormd) op het gebied van migratie. Het is keuze geweest om dat niet door te zetten, terwijl er veel mogelijk was. En daar had links part noch deel aan.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Rutte overal de schuld van geven is heel makkelijk. Echter is hij wel de gemene deler van de laatste kabinetten. En daardoor zeker verantwoordelijk voor het uitgevoerde beleid tijdens die kabinetten.Jans schreef: ↑05 sep 2023 17:58Ik ervaar het toch iets anders, alles wat niet is, zoals men graag zelf zou hebben, is de schuld van Rutte. Als ik op de media af zou moeten gaan.SiO2 schreef: ↑05 sep 2023 17:23 D66 wordt oorspronkelijk gezien als middenpartij. Doordat Nederland steeds meer verrechtst (de ideeëen van bijv. Janmaat worden nu door een grote groep heel normaal gevonden), worden steeds meer partijen als links gezien. Links lijkt ook een soort scheldwoord geworden. Alles wat er mis is en wat mensen niet aanstaat, komt door links. Best bijzonder eigenlijk, aangezien we sinds 1977 geen links kabinet meer gehad hebben.
Nu hij binnenkort (wat is binnenkort) weg is, zal alles beter worden. Toch?
Of het beter gaat worden? Ik weet het niet. Het hangt af van hoe er gestemd wordt en waar die partijen met de stemmen gaan doen. Achteraf zal er later dan ook genoeg kritiek zijn en zullen zaken van de kabinetten Rutte waar nu kritiek op is ineens als goed gezien worden. Zo werkt het toch altijd?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
- daniel1975
- Forum-lid HC
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1751536 ... oet-omhoog
Ben benieuwd naar de volgende peilingen
En heel benieuwd naar de doorrekening van dit programma. Klinkt als een klassiek onuitvoerbaar verhaal.
Ben benieuwd naar de volgende peilingen
En heel benieuwd naar de doorrekening van dit programma. Klinkt als een klassiek onuitvoerbaar verhaal.
Less is bore
- Enzzo
- Forum-lid HC
Lijkt me op veel punten een heel sociaal en eerlijk programma!
Of het uitvoerbaar wordt in de huidige vermarkte economie is inderdaad een flinke uitdaging
Of het uitvoerbaar wordt in de huidige vermarkte economie is inderdaad een flinke uitdaging
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ik leg de schuld niet bij 'buitenlanders' zoals u ze noemt. Wat ik zeg is dat deze zaken onoplosbaar zijn door de (asiel)migratie, waarbij er structurele problemen ontstaan zoals criminaliteit. Dat vind ik onacceptabel. Rechtse partijen zien dat ook en komen met concrete plannen om binnen de kaders van onze internationale verdragen hier wat aan te doen. Linkse partijen frustreren deze pogingen. De Christenunie heeft zelfs gezegd dat een instroom van 75.000 asielzoekers acceptabel is. Dat is een plaats zo groot als Spijkenisse. Terwijl momenteel meer dan 150.000 statushouders werkloos thuis zitten en degene die aan het werk zijn zitten dikwijls vast in marginale tijdelijke banen. Waar leidt dat toe? Hoe kan je daar niet boos over zijn? Die concessies van linkse partijen stelden overigens ook niks voor en iedereen met verstand weet dat. Het individuele asielrecht moet worden afgeschaft, dat is de enige echte oplossing. In plaats daarvan moet een quotum komen van UNHCR gekeurde asielzoekers. We moeten onze soevereiniteit terug krijgen op dit onderwerp.JPAR schreef: ↑05 sep 2023 18:09Jouw argumentatie gaat mank op de schuld bij links te leggen. Je bent ontzettend boos en gefrustreerd in je reacties. Misschien moet je ook eens verder kijken?mrjellow schreef: ↑05 sep 2023 16:40Haha kant nog wal! Het kabinet is gevallen op dit onderwerp, driekwart van Europa heeft een rechtse regering die immigratie/asiel als speerpunt hebben maar mijn mening raakt kant noch wal hoor.. Dit debat is wellicht vervuild geraakt door identiteitspolitiek maar tegenwoordig salonfähig hoor, want de problemen van dit beleid staren ons aan in de werkloosheidsstatistieken, de woningbouw statistieken en de criminaliteitsstatistieken. Volgens mij zijn we inmiddels ver verwijderd van subtiliteit rondom dit onderwerp. Het is tijd voor actie. Actie die wordt gefrustreerd door links en mede daarom is dit kabinet gevallen.
Ik vind ook dat er een oplossing moet komen voor veel zaken zoals huisvesting, zorg, onderwijs etc. Maar je kunt de schuld hiervoor niet bij buitenlanders en/ of links leggen. Dit is falend beleid van de laatste tig kabinetten. Het is tegenwoordig zo makkelijk om heel hard en verontwaardigd te roepen in de politiek, om mensen keihard op de man af te maken etc. Daar word je snel populair door en kun je je plekje veilig stellen, maar het lost in de praktijk niets op. Alle versplinteringen in de politiek etc helpen ons als land ook niet verder, want er komt niets concreets uit.
Maar nogmaals ik omarm ook jouw mening. Die vind ik net zo belangrijk als die van iedereen.
P.s. Er komt steeds meer naar voren dat Rutte het kabinet heeft laten vallen ondanks grote concessies van andere partijen (waar hij een regering mee heeft gevormd) op het gebied van migratie. Het is keuze geweest om dat niet door te zetten, terwijl er veel mogelijk was. En daar had links part noch deel aan.
U stelt bovendien dat 'geroep' door de politiek snel leidt tot populariteit. Niet vreemd nietwaar, als democratische methodes om je stem te laten horen worden afgeschaft door partijen als D66. Bovendien lijkt die populariteit universeel te worden gedeeld in Europa. Dat het niks oplost komt door minkukels die bijvoorbeeld stellen 'dat een migratiestop niet mogelijk is door verdragen'. Dat deze verdragen kunnen worden opgezegd lijkt men niet te begrijpen.
We zitten momenteel in een impasse waarin linkse partijen koste wat kost vast willen houden aan bestaande wetgeving en waar verandering nagenoeg onmogelijk is. Dat dit inmiddels leidt tot pushbacks en andere narigheid wordt gemakshalve maar op de bordjes van rechtse partijen geschoven. Het asielrecht moet worden hervormd of het wordt ingehaald door de praktijk waarin dergelijke praktijken gangbaar zijn. Zo simpel is het.
Ik erger mij overigens aan de reacties hier die proberen mij weg te zetten als dom, roeptoeter, populist of iemand die zijn feiten niet op orde heeft. Mijn feitenkennis is geheel op orde en klassieke pogingen om mensen zoals ik weg te zetten als 'racist', 'islamofoob', 'populist' of aan te komen met populistische uitspraken als 'we hebben ze nodig voor de vergrijzing' zijn geenszins op mij van toepassing of illustreren slechts de domheid van degene die het zegt.
Ik wil actie op dit dossier en ik wil het nu. Basta, punt uit.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als je dit rond moet rekenen ga je de allerarmsten helpen en dat terughalen bij >1.5x modaal. De happy few gaat hier echt niets van merken.
Maar goed, ik ben blij dat ze zo openlijk voor hun ideeën uit komen, dat gaat de kiezers wel aan het twijfelen brengen.
Less is bore