Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

rene-canyon
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11

rene-canyon 14 aug 2014 19:45

Bertoaerts schreef:
Stuntman Mike schreef:Volgens mij wordt dit gewoon de opvolger, de oude Aeroad gaat eruit.
Of ze blijven gewoon naast elkaar bestaan...
De oude Ultimate (met de kabels buitenlangs) was ook nog 1 jaar bestelbaar toen de huidige SLX uitkwam.
Ik ben benieuwd wat Canyon gaat doen met de prijsstelling van de frames van de Ultimate CL en de SLX.Het huidige verschil is gewoon veel te groot, voor een bijna identiek frame.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13515
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 14 aug 2014 20:09

+1 De slx is aan de dure kant voor een budget merk. (waarbij ik budget niet negatief zie)
16 a 17 honderd euro zou een betere prijsstelling zijn voor de slx.

de hele slx reeks is wat mij betreft ook een 3 a 4 honderd euro te duur.

prinsken
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 aug 2011 15:27

prinsken 14 aug 2014 20:43

Verwacht wel de slx disc, stond tenslotte reeds als prototype in 2012 op eurobike
Tru-axle met ksyrium pro disc (880 € set) ?
Felt z2 disc di2 / Principia rex pro - record - cosmic

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 15 aug 2014 02:19

Canyon is al lang geen budget merk meer mijns inziens...

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 15 aug 2014 08:13

Bebproefde truck van veel bedrijven: om markt te veroveren verkoop je spullen tegen kostprijs, of zelfs daar onder. Zodra je je goed deel van de markt hebt, verhoog je langzaam je prijzen. Een klein deel van je markt valt af, maar een groter deel blijft hangen. Plus je houdt nog lang het effect van 'waar voor je geld'.

Zalando doet het momenteel zo, de nieuwe Chinese webhops gaan het zo doen, volgens mij heeft Roseversand het zo gedaan, etc.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 15 aug 2014 08:53

[/quote]
De oude Ultimate (met de kabels buitenlangs) was ook nog 1 jaar bestelbaar toen de huidige SLX uitkwam.
Ik ben benieuwd wat Canyon gaat doen met de prijsstelling van de frames van de Ultimate CL en de SLX.Het huidige verschil is gewoon veel te groot, voor een bijna identiek frame.[/quote]

+1 De slx is aan de dure kant voor een budget merk. (waarbij ik budget niet negatief zie)
16 a 17 honderd euro zou een betere prijsstelling zijn voor de slx.

de hele slx reeks is wat mij betreft ook een 3 a 4 honderd euro te duur.[/quote]

De SLX was al dezelfde prijs toen het nog de "oude" versie was. De nieuwe SLX is het best geteste frame ooit door Tour magazine. Vergelijkbare frames zijn veel en veel duurder.... Canyon heeft dus een hele scherpe prijs en voor de "budget" jongens een SL in het assortiment! Ook toen (jaren geleden dus al) was het prijsverschil tussen de gewone CF en CF SLX hetzelfde. Het lijkt me dus een nogal ongefundeerde uitspraak!
Aeroad
Grail
Ultimate

Bertoaerts
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jul 2014 15:39
Locatie: In de grensstreek

Bertoaerts 15 aug 2014 09:15

Yaspo schreef:Eurobike is van 27-30 augustus, dus dan zit er nog maand tussen?
Je hebt gelijk. Niet oktober, maar september ;)

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 15 aug 2014 11:53

Ondanks de prijzen (verhoging of niet) blijft Canyon prima frames maken. :)
Mijn Alu Ultimate vind ik niet onderdoen voor mijn andere carbon fietsen die aanmerkelijk duurder zijn. Nu weer wat colletjes ermee gedaan en ben weer zeer content met dit fietsje.
Het klopt gewoon allemaal.

Afbeelding

rene-canyon
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11

rene-canyon 15 aug 2014 12:10

tomtom schreef: De SLX was al dezelfde prijs toen het nog de "oude" versie was. De nieuwe SLX is het best geteste frame ooit door Tour magazine. Vergelijkbare frames zijn veel en veel duurder.... Canyon heeft dus een hele scherpe prijs en voor de "budget" jongens een SL in het assortiment! Ook toen (jaren geleden dus al) was het prijsverschil tussen de gewone CF en CF SLX hetzelfde. Het lijkt me dus een nogal ongefundeerde uitspraak!
Het verschil is bijna 700 euro voor een frame welke uit dezelfde mal geproduceerd wordt.
De kwaliteit buiten beschouwing gelaten, kan je het natuurlijk ook omdraaien: misschien is de CF SL wel te goedkoop.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 16 aug 2014 17:38

Vandaag Valkenswaard-Valkenburg-Valkenswaard gereden.
Bij Valkenburg trok m'n fietsmaat de voorderailleur uit het frame van z'n Ultimate CF SLX. Het onderste bevestigingspunt was uit het frame gerukt.
Ketting losgeponst en de voorderailleur erafgeschroefd en met 11 versnellingen verder gereden. De fiets is een half jaar oud.
Hij belde me net op en vertelde dat zijn collega en diens broer, hebben allebei een Ultimate CF SLX, ook beiden hetzelfde aan de hand hebben gehad.
Beiden hebben een nieuw frame onder garantie ontvangen.
Het gaat om de versie met de nieuwe Ultegra 11 sp.

Is dit een structureel probleem van de Ultimate CF SLX?

wielracer
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 18 okt 2013 09:05

wielracer 16 aug 2014 19:15

wielracer schreef:Gisteren is mijn Canyon teruggekomen van het servicecenter mbt het kraken
We hebben de bike uitgebreid voor je gecontroleerd en diverse onderdelen vervangen. De cups hebben we gereinigd en opnieuw gemonteerd en het frame ingespoten met een bepaalde spray. Helaas leek niets te helpen. We hebben toen maar het complete crankstel uit elkaar getrokken en opnieuw gemonteerd. Hier bleek het probleem te zitten; de bladboutjes zaten zeer vast en al het montagevet was niet meer aanwezig. We hebben deze opnieuw gemonteerd met ook wat montagepasta en al het geluid was weg.
Ben blij dat het is opgelost, morgen even op de weg testen, maar het blijft een apart verhaal.
Gisteren en vandaag weer een ritje kunnen maken op Canyon, maar het kraken is niet verholpen. Het is zo'n fijne fiets, maar dat kraken maakt het er niet leuker op.

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 16 aug 2014 19:50

oordopjes :) ? (stukken goedkoper dan verkoop + nieuwe fiets...)
Mijn trainingen op bikeplanner.com

Plaats reactie