Specialized
-
- Forum-lid
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 20 mei 2010 18:19
Vooral heel onderscheidend, ik houd daar wel van! Hoewel ik er zelf niet zo snel voor kies omdat ik 'bang' ben om er binnen 'mijn afschrijvingstermijn' op uitgekeken te zijn.
Welk model is het? Alles Sprint? Hoe bevalt de AXS?
Specialized Tarmac Pro
Specialized Venge Pro
Specialized Venge Pro
-
- Forum-lid
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 18 feb 2015 11:18
Is Giant te min ofzo?
Ik koop liever een Giant met meer waar voor mijn geld, als dat ik er bij moet horen om een fiets te moeten hebben waarvoor je alleen maar voor de naam betaald.
Doe eens normaal zeg!
Net alsof je alleen mee telt als je een Specialized hebt. En ja die fiets op de foto is gewoon erg lelijk.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
+1sensawielerfan schreef: ↑22 mar 2020 10:30Is Giant te min ofzo?
Ik koop liever een Giant met meer waar voor mijn geld, als dat ik er bij moet horen om een fiets te moeten hebben waarvoor je alleen maar voor de naam betaald.
Doe eens normaal zeg!
Net alsof je alleen mee telt als je een Specialized hebt. En ja die fiets op de foto is gewoon erg lelijk.
En dan te bedenken dat Specialized frames bij/door Giant worden geproduceerd...haha
-
- Forum-lid
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49
Merida bedoel je lijkt me !Jaap Telder schreef: ↑22 mar 2020 11:16+1sensawielerfan schreef: ↑22 mar 2020 10:30Is Giant te min ofzo?
Ik koop liever een Giant met meer waar voor mijn geld, als dat ik er bij moet horen om een fiets te moeten hebben waarvoor je alleen maar voor de naam betaald.
Doe eens normaal zeg!
Net alsof je alleen mee telt als je een Specialized hebt. En ja die fiets op de foto is gewoon erg lelijk.
En dan te bedenken dat Specialized frames bij/door Giant worden geproduceerd...haha
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
- Desertstorm
- Forum-lid
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
- Locatie: Gld
Ja. Dit werkt dus niet zo met 'lelijk/mooi'.
Ontopic: ik vind het een leuke fiets. Leuker kleurschema dan een standaard zwarte fiets. Veel plezier ermee (aan je vriendin)!
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Je hebt gelijk. Voorheen werden ze wel door Giant gefabriceerd.specializedmerida schreef: ↑22 mar 2020 11:25Merida bedoel je lijkt me !Jaap Telder schreef: ↑22 mar 2020 11:16+1sensawielerfan schreef: ↑22 mar 2020 10:30
Is Giant te min ofzo?
Ik koop liever een Giant met meer waar voor mijn geld, als dat ik er bij moet horen om een fiets te moeten hebben waarvoor je alleen maar voor de naam betaald.
Doe eens normaal zeg!
Net alsof je alleen mee telt als je een Specialized hebt. En ja die fiets op de foto is gewoon erg lelijk.
En dan te bedenken dat Specialized frames bij/door Giant worden geproduceerd...haha
In ieder geval laat Specialized zijn frames door een ander merk maken.
-
- Forum-lid
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 20 mei 2010 18:19
Na het moddergooien maar weer een Specialized artikel. Want dit is het Specialized topic. Voor mensen die blij zijn met, of trots zijn op hun Specialized. Of interesse hebben in dit merk en een vraag willen stellen. Voor andere merken heb je andere topics. En als laatste; reageren is top, maar houd het respectvol.
Zo, en nu mijn post.
Mijn Tarmac SL4 Pro is inmiddels een jaar of 7 oud. Ik vind het nog steeds een top fiets en de DI2 10 speed doet het ook gewoon nog zoals deze bedoeld is.
Vanwege alle nieuwe ontwikkelingen op de fietsmarkt van de afgelopen jaren vond ik echter dat het tijd was voor nieuw exemplaar, of om te beginnen een oriëntatie van de mogelijkheden.
Omdat ik mij niet altijd even zeker voel met mijn full carbon wielen, met name wanneer er onverwachts een druppel valt, en ik vrij laks ben met het wisselen van wielen en blokken, zou vooral de overstap naar schijfremmen aantrekkelijk zijn voor mij. Daarmee had ik dan ook voor mijzelf (en het thuisfront voldoende argumentatie voor het doorhakken van deze knoop. Eind 2019 ben ik voorzichtig om mij heen gaan kijken. Mijn criteria waren: schijfremmen, elektronisch schakelen, snelle fiets voor de polders in Zuid Holland. Daarnaast was werd ik wel erg enthousiast van de manier waarop de bekabeling is weggewerkt door de cockpit.
In eerste instantie wekte de Focus Izalco Max met AXS mijn interesse. Simpelweg omdat ik zowel het cleane model en de lichtblauwe kleurstelling heel mooi vind. Een bijkomstigheid was dat Focus obv gelijke afmontage ruimschoots goedkoper is dan Specialized. Een nadeel van Focus is hiervoor in Zuid Holland amper dealers zitten en ik de betreffende fiets dus nergens heb kunnen bewonderen. Wel de DI2 uitvoering, maar die vind ik in het zilver minder aansprekend. En een fiets bestellen die ik niet in het echt heb gezien doe ik niet. Ik wil ‘m gewoon kunnen zien, voelen en ervaren. Daarom mijn focus maar weer verlegd.
De reden dat ik niet direct naar de Specialized dealer ben gegaan had uitsluitend een financiële reden. Als Specialized rijder weet ik als geen ander dat over de kwaliteit van deze fietsen niet te twisten valt. Bovenal ben ik al jaren zeer tevreden met mijn fiets en kan ik hier nog steeds vol trots naar kijken. En wat ook leuk is, je ziet ‘m een heel stuk minder voorbijkomen dan andere (meer betaalbare) merken. Daarnaast wordt het kwaliteitsniveau nog eens bevestigt door de prestaties die met deze fietsen worden behaald in het profpeloton.
Dus toch maar weer naar Specialized. Met de Tarmac was ik bekend. Het geëvolueerde model is in uiterlijk erg naar de Venge getrokken. En waar ik de Venge (Vias) nooit mooi heb gevonden, viel mij op dat het nieuwe model Venge juist in positieve zin is veranderd. Hij zou ook comfortabeler zijn dan zijn voorganger. Dit wekte mijn interesse!
Ik vond de Venge fantastisch om te zien. De S-Works is voor mij een brug te ver. Maar de Pro uitvoering met Holographic details vond ik in de basis heel cool. De paarse Pro uitvoering vond ik wel spannender, maar de lomp uitgevoerde voorderrie van AXS schrok mij toch wel echt af. Maar van het frame was ik nu wel echt overtuigd. Wat mij hierin aanspreekt is het Riders-First principe. Daarnaast is het Venge Pro frame identiek aan het S-Works frame, afgezien van het spuitwerk. Het verschil in deze fietsen zit uitsluitend in het niveau van afmontage.
Na wat research en het lezen van recensies ter bevestiging, heb ik gekozen voor de Specialized Venge Pro in de mat zwarte uitvoering, voorzien van DI2. Ten opzichte van het origineel zijn hier de volgende wijzigingen op aangebracht: keramische lagers in de bottom bracket, s-works power zadel (carbon rail), s-wrap hd zwart stuurlint, s-works turbo 28mm banden voor ‘wat’ comfort.
Afgelopen week heb ik de eerste kilometers gemaakt met mijn Venge. Wat een heerlijke fiets! Ik vond de windgevoeligheid van de CL50 wel wat groot, maar het is dan ook steeds windkracht 4/5. Dat valt niet mee in onze polders. Als de Venge niet steeds zo naar mij zou staan te lonken zou ik dan ik minder eigenwijs op de Tarmac met lagere wielset stappen.
In vergelijking met mijn Tarmac ben ik er met mijn Venge op de volgende punten op vooruit gegaan:
- Schrijfremmen
- 11-speed
- keramische lagers (bb)
- (Mogelijkheid voor) bredere banden
- DI2 besturing geïntegreerd in zadelpen
- Aero s-works cockpit
- Bekabeling door cockpit, geen wirwar aan kabels zichtbaar
- 7 ontwikkeljaren verder
- En natuurlijk de looks; hier kan ik mooi weer 7 jaar mee vooruit
Hierbij enkele foto’s van (een deel van) mijn renstal. Ps ik heb de Venge niet gepoetst. He’s on duty
Zo, en nu mijn post.
Mijn Tarmac SL4 Pro is inmiddels een jaar of 7 oud. Ik vind het nog steeds een top fiets en de DI2 10 speed doet het ook gewoon nog zoals deze bedoeld is.
Vanwege alle nieuwe ontwikkelingen op de fietsmarkt van de afgelopen jaren vond ik echter dat het tijd was voor nieuw exemplaar, of om te beginnen een oriëntatie van de mogelijkheden.
Omdat ik mij niet altijd even zeker voel met mijn full carbon wielen, met name wanneer er onverwachts een druppel valt, en ik vrij laks ben met het wisselen van wielen en blokken, zou vooral de overstap naar schijfremmen aantrekkelijk zijn voor mij. Daarmee had ik dan ook voor mijzelf (en het thuisfront voldoende argumentatie voor het doorhakken van deze knoop. Eind 2019 ben ik voorzichtig om mij heen gaan kijken. Mijn criteria waren: schijfremmen, elektronisch schakelen, snelle fiets voor de polders in Zuid Holland. Daarnaast was werd ik wel erg enthousiast van de manier waarop de bekabeling is weggewerkt door de cockpit.
In eerste instantie wekte de Focus Izalco Max met AXS mijn interesse. Simpelweg omdat ik zowel het cleane model en de lichtblauwe kleurstelling heel mooi vind. Een bijkomstigheid was dat Focus obv gelijke afmontage ruimschoots goedkoper is dan Specialized. Een nadeel van Focus is hiervoor in Zuid Holland amper dealers zitten en ik de betreffende fiets dus nergens heb kunnen bewonderen. Wel de DI2 uitvoering, maar die vind ik in het zilver minder aansprekend. En een fiets bestellen die ik niet in het echt heb gezien doe ik niet. Ik wil ‘m gewoon kunnen zien, voelen en ervaren. Daarom mijn focus maar weer verlegd.
De reden dat ik niet direct naar de Specialized dealer ben gegaan had uitsluitend een financiële reden. Als Specialized rijder weet ik als geen ander dat over de kwaliteit van deze fietsen niet te twisten valt. Bovenal ben ik al jaren zeer tevreden met mijn fiets en kan ik hier nog steeds vol trots naar kijken. En wat ook leuk is, je ziet ‘m een heel stuk minder voorbijkomen dan andere (meer betaalbare) merken. Daarnaast wordt het kwaliteitsniveau nog eens bevestigt door de prestaties die met deze fietsen worden behaald in het profpeloton.
Dus toch maar weer naar Specialized. Met de Tarmac was ik bekend. Het geëvolueerde model is in uiterlijk erg naar de Venge getrokken. En waar ik de Venge (Vias) nooit mooi heb gevonden, viel mij op dat het nieuwe model Venge juist in positieve zin is veranderd. Hij zou ook comfortabeler zijn dan zijn voorganger. Dit wekte mijn interesse!
Ik vond de Venge fantastisch om te zien. De S-Works is voor mij een brug te ver. Maar de Pro uitvoering met Holographic details vond ik in de basis heel cool. De paarse Pro uitvoering vond ik wel spannender, maar de lomp uitgevoerde voorderrie van AXS schrok mij toch wel echt af. Maar van het frame was ik nu wel echt overtuigd. Wat mij hierin aanspreekt is het Riders-First principe. Daarnaast is het Venge Pro frame identiek aan het S-Works frame, afgezien van het spuitwerk. Het verschil in deze fietsen zit uitsluitend in het niveau van afmontage.
Na wat research en het lezen van recensies ter bevestiging, heb ik gekozen voor de Specialized Venge Pro in de mat zwarte uitvoering, voorzien van DI2. Ten opzichte van het origineel zijn hier de volgende wijzigingen op aangebracht: keramische lagers in de bottom bracket, s-works power zadel (carbon rail), s-wrap hd zwart stuurlint, s-works turbo 28mm banden voor ‘wat’ comfort.
Afgelopen week heb ik de eerste kilometers gemaakt met mijn Venge. Wat een heerlijke fiets! Ik vond de windgevoeligheid van de CL50 wel wat groot, maar het is dan ook steeds windkracht 4/5. Dat valt niet mee in onze polders. Als de Venge niet steeds zo naar mij zou staan te lonken zou ik dan ik minder eigenwijs op de Tarmac met lagere wielset stappen.
In vergelijking met mijn Tarmac ben ik er met mijn Venge op de volgende punten op vooruit gegaan:
- Schrijfremmen
- 11-speed
- keramische lagers (bb)
- (Mogelijkheid voor) bredere banden
- DI2 besturing geïntegreerd in zadelpen
- Aero s-works cockpit
- Bekabeling door cockpit, geen wirwar aan kabels zichtbaar
- 7 ontwikkeljaren verder
- En natuurlijk de looks; hier kan ik mooi weer 7 jaar mee vooruit
Hierbij enkele foto’s van (een deel van) mijn renstal. Ps ik heb de Venge niet gepoetst. He’s on duty
Specialized Tarmac Pro
Specialized Venge Pro
Specialized Venge Pro
-
- Forum-lid
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 06 okt 2017 12:52
Gave fiets! De oudere tarmac vind ik ook nog steeds een mooie fiets ondanks de 7 ontwikkeljaren terug in de tijd;)
Mooi zo , en dan u de vraag: wat zijn de verschillen in gewaarwording bij deze 2 fietsen ?
Ik merk een groot stijfheidsverschil, de venge is knoerhard
Ik moet gewoon 1 bar lager in bandenspanning gaan of mijn rug houdt het niet.
Vind ook dan weer dan ik met de venge minder moeite heb om solo 30 per uur te rijden, gaat vanzelf
Ik merk een groot stijfheidsverschil, de venge is knoerhard
Ik moet gewoon 1 bar lager in bandenspanning gaan of mijn rug houdt het niet.
Vind ook dan weer dan ik met de venge minder moeite heb om solo 30 per uur te rijden, gaat vanzelf