Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

foto van je fiets

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 10 mei 2016 23:38

plantagenet schreef:Gineau is ook een dorstig type.....drie bidonhouders :shock:
Dat vind ik overigens wel slim bedacht! Ik kom zelf ook altijd een bidon tekort en stop liever niet. Hoe heb je dat gemonteerd Gineau?

Edit: Ik zie ook dat je je fiets Frankenstein genoemd hebt :D

bigfloor
Forum-lid

Gebruikersavatar bigfloor 11 mei 2016 00:27

En het zadeltasje mooi verstopt.
Wat mij betreft een prima 'frankenstein' uitvoering, alleen jammer dat de voorvork een andere kleur is

Sent from my iPhone using Tapatalk
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24

gineau
Forum-lid

Gebruikersavatar gineau 11 mei 2016 01:35

Die extra bidonhouder is idd omdat ik een zuiplap ben. Ook is het fijn voor ritten die lang zijn en/of door onbekend gebied gaan; je bent minder afhankelijk van caféstops e.d..

@ypuh: you are not alone! Wat ik heb gedaan is een bidonhouder-adapter met tie wraps aan het frame vastsnoeren. Goed strak om trillen te voorkomen en met iets ertussen om het frame heel te houden. Voor wat betreft de bidonhouder zelf moet je dan even kijken hoeveel ruimte je hebt boven de achterrem. Bij mij pasten niet alle bidonhouders er tussen. (Dat is dan ook gelijk de reden van het opvallende kleurtje.)
Douglas schreef:Je bent nog aan het twijfelen tussen velgrem en schijfrem?
Ik heb gekozen voor de schijfrem! Alleen had ik deze fiets met velgremmen al toen die keuze gemaakt werd. ;) De achterrem kun je dan helaas niet meer veranderen.
sieper schreef:Met zo'n zelfde wiel achter (...) zou het nog wel echt een mooie bike zijn imho, nu oogt het wat rommelig, evt full carbon achterwiel met easton stickers?
Ernie C. schreef:Inderdaad een 50mm carbon achterwiel er in en het is perfect
Dat ben ik met jullie eens. De twee remsystemen maken het helaas onmogelijk om voor en achter dezelfde wielen te hebben. Je kan wél een dikke carbon erin gooien, of merken en kleuren gaan matchen, maar dan moet de portemonnee ook matchen. :mrgreen:
monsieurpinot schreef:nieuwe voorvork gekocht speciaal voor SR?
Heb inderdaad een cross-voorvork eronder geduwd. De framegeometrie en het kleurenschema zijn verpest, maar dan heb je wel een fijne voorrem. 8-)
Ernie C. schreef:Als Ventoso achter op je fiets klapt heeft hij niks te zeiken
:lol:

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 11 mei 2016 05:53

ypuh schreef:
plantagenet schreef:Gineau is ook een dorstig type.....drie bidonhouders :shock:
Dat vind ik overigens wel slim bedacht! Ik kom zelf ook altijd een bidon tekort en stop liever niet. Hoe heb je dat gemonteerd Gineau?

Edit: Ik zie ook dat je je fiets Frankenstein genoemd hebt :D
In de thriathlonsport worden dit soort houders gebruikt, wellicht iets voor jou (in dit geval een dubbele houder, je hebt ook versies voor een enkele bidon.

Afbeelding

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 11 mei 2016 08:44

Kom je zo niet erg hoog te zitten trouwens Ik zie bijna geen bb drop meer. Je kunt wel lekker doortrappen in de bochten maar een voetje aan de grond lijkt mij onmogelijk.
Campagnolo Ultra Dork

gineau
Forum-lid

Gebruikersavatar gineau 11 mei 2016 14:04

Die profile design bidonhouders zijn idd ook fijne dingen. Ik heb er vroeger een gebruikt en had die nog liggen (variant zadelpenbevestiging) maar durfde het niet meer aan toen ik een carbon zadelpen nam. Er komt aardig wat kracht mee op een klein gebied te staan. Misschien toch een goede oplossing voor ypuh. Het scheelt knutselen.

@Ernie: een teentje aan de grond lukt nog. ^^ Ik denk dat het beeld een beetje vertekend is door de kleine voorbladen.

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 11 mei 2016 18:34

ik snap je punt met 'aardig wat kracht op een klein gebied' niet helemaal. Degene hierboven is gemonteerd op de brug van het zadel, gezien de kracht die je met het zitten op je zadel op de zadelpen overbrengt lijkt me die 2 bidons met 500 ml water per stuk ook niet zoveel uit te maken.

gineau
Forum-lid

Gebruikersavatar gineau 11 mei 2016 18:46

Ik doelde meer op de variant waarbij de bidons aan de zadelpen zelf zijn gemonteerd. (Sorry als dat onduidelijk was.) Dat zal vast goed gaan in de meeste gevallen maar ik persoonlijk ben er niet zo'n fan van. Niet met de grote bidons die ik zou gebruiken.

De versie die jij bedoelt heeft dat probleem idd niet.

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 11 mei 2016 18:48

gineau schreef:Ik doelde meer op de variant waarbij de bidons aan de zadelpen zelf zijn gemonteerd. (Sorry als dat onduidelijk was.) Dat zal vast goed gaan in de meeste gevallen maar ik persoonlijk ben er niet zo'n fan van.

De versie die jij bedoelt heeft dat probleem idd niet.
ah, ik snap!

Frankievenge
Forum-lid

Frankievenge 11 mei 2016 21:23

Klaar met remmen monteren.... En dan wil je toch je resultaat met iemand delen....

Nu inclusief DA Carbon pedalen, Sram red black hoeven, red crank, Q rings, Sram etap. FCC met Chris King.

Afbeelding
Cannondale systemsix Dura ace
Specialized Epic FSR Elite WC

kawouter
Forum-lid

kawouter 12 mei 2016 08:42

monsieurpinot schreef:ik snap je punt met 'aardig wat kracht op een klein gebied' niet helemaal. Degene hierboven is gemonteerd op de brug van het zadel, gezien de kracht die je met het zitten op je zadel op de zadelpen overbrengt lijkt me die 2 bidons met 500 ml water per stuk ook niet zoveel uit te maken.
Nadeel van de hier afgebeelde Profile Design bidonhouders (die je dus aan het zadel monteert) is dat de bidons er op hobbelige wegen nogal eens uit willen stuiteren.

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 12 mei 2016 10:51

Frankievenge schreef:Klaar met remmen monteren.... En dan wil je toch je resultaat met iemand delen....

Nu inclusief DA Carbon pedalen, Sram red black hoeven, red crank, Q rings, Sram etap. FCC met Chris King.
Bruut bakkie hoor!

Plaats reactie