Het dopingtopic 2.0
Gelukkig zien we weer de oude mechanieken in werking treden: onmiddellijk ontslagen, want een individuele actie van deze renner waarvan de ploegleiding en ploegartsen uiteraard niets wisten. Uit het communiqué van RusVelo:
"Moreover Rusvelo team declares that the main team´s ideology is zero tolerance to doping in cycling. We do support clean cycling and we will stick firmly to our policy." (bron: http://www.rusvelo.ch/the-official-stat ... velo-team/" onclick="window.open(this.href);return false; )
Een website die overigens geen enkele informatie geeft over de medische staf.
"Moreover Rusvelo team declares that the main team´s ideology is zero tolerance to doping in cycling. We do support clean cycling and we will stick firmly to our policy." (bron: http://www.rusvelo.ch/the-official-stat ... velo-team/" onclick="window.open(this.href);return false; )
Een website die overigens geen enkele informatie geeft over de medische staf.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2698/Spo ... vrij.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Blanco is dopevrij nu ze gesponserd worden door een een variant van Herbalife. Je broek zakt er spontaan van af, maar dan heb je ook wat. Het blijven arme stakkers die wielrenners, eerst moet je je associëren met oplichtende bankiers, en nu moet je het onwetende volk gek maken met virtuoze voedingsupplementen die wetenschappelijk onderbouwd en 100% dopevrij zijn. Ach, de renners zullen wel denken, als het maar geld oplevert.
Blanco is dopevrij nu ze gesponserd worden door een een variant van Herbalife. Je broek zakt er spontaan van af, maar dan heb je ook wat. Het blijven arme stakkers die wielrenners, eerst moet je je associëren met oplichtende bankiers, en nu moet je het onwetende volk gek maken met virtuoze voedingsupplementen die wetenschappelijk onderbouwd en 100% dopevrij zijn. Ach, de renners zullen wel denken, als het maar geld oplevert.
De titel "Blanco nu gegarandeerd 100% dopingvrij" slaat natuurlijk nergens op. En over afgezakte broek gesproken.
Mijn vrouw en ik liggen al 25jaar naast elkaar in bed. Gelukkig heb ik dan100% zekerheid dat ze niet vreemdgaat. Slaat ook nergens op
Mijn vrouw en ik liggen al 25jaar naast elkaar in bed. Gelukkig heb ik dan100% zekerheid dat ze niet vreemdgaat. Slaat ook nergens op
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
Sorry hoor, maar ik vind het maar lachwekkende marketing. In feite erkennen ze dat ze jarenlang op foute pilletjes hebben rondgereden, maar dat ze nu, middels het binnenhalen van een nieuwe sponsor, eindelijk op - door de Dopingautoriteit goedgekeurde - pilletjes kunnen rondrijden. Ik zie het al helemaal voor me, zo'n Herbalife bordje in de tuin van Bram Tankink.
Je mag een atleet zeker vragen zich te verbeteren ten opzichte van anderen.tennisser schreef:Mikken op een parcoursrecord, een perverse ambitie???? Volgens mij mis ik iets.simen schreef:http://www.nu.nl/sport/3369066/marathon ... ecord.html
Voor een mooie wedstrijd is geen doping nodig.
Waarom zadelen organisaties als deze, de sporters dan op met dit soort perverse ambities?
Het dwingt sporters bijna om op den duur ongeoorloofde middelen te gebruiken om dit steeds onmogelijker wordende record nog te verbreken.
Dergelijk stoerdoenerig gedrag van organisatoren is minstens zo schadelijk voor een sport als dopinggebruik.
Je mag een atleet niet vragen zichzelf te verbeteren?? Is dat nu niet juist de essentie van de sport, ...'sneller, hoger, sterker' (= Olympisch motto)?
Het gaat om winnen tenslotte.
Maar zodra dergelijke tijdrecords met hele vette premies worden beloond ben je in mijn optiek toch medeplichtig aan het stimuleren van oneerlijk spel.
Een wedstrijd tussen steden en organisaties over de rug van atleten is de stadsmarathon geworden.
Let maar eens op hoe snel ze gedumpt worden als eventueel dopegebruik te duidelijk wordt.
Zij is ook tegen
Dus dat geldt dan in principe voor elke sport waar goed betaald wordt voor de winst? Alle winstpremies dan maar afschaffen en volstaan met een reiskosten vergoeding?simen schreef:(...) Maar zodra dergelijke tijdrecords met hele vette premies worden beloond ben je in mijn optiek toch medeplichtig aan het stimuleren van oneerlijk spel.
Berend Nikkels laat weer eens van zich horen: http://www.ad.nl/ad/nl/1018/Wielrennen/ ... ntes.dhtml
Hij krijgt nog steeds verzoeken van renners Je gaat er dan toch vanuit dat dit Nederlanders betreft.
Hij krijgt nog steeds verzoeken van renners Je gaat er dan toch vanuit dat dit Nederlanders betreft.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Had het artikel i de krant gelezen. Fijne beroepsethiek houdt die kerel er op na: geen namen noemen en je verschuilen achter beroepsgeheim, maar wel weer wat niet-onderbouwde bommetjes laten ontploffen. Bah.
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dat Nikkels een mediageil mannetje is moge duidelijk zijn. Toch vind ik dat zijn uitlatingen en inzichten wel iets toevoegen aan de hele dopingdiscussie. Dat hij geen namen van "patiënten" noemt is logisch, Theo de Rooij wordt wel gewoon genoemd.
Zelf stelt hij dat hij alleen sporters begeleid om op veilige manier doping te gebruiken, voor de gezondheid voor de sporters dus (die anders toch wel doping zouden gebruiken).
Ik vraag mij alleen af in welke mate hij dan ook bezig is met het verkleinen van de pakkans...
Zelf stelt hij dat hij alleen sporters begeleid om op veilige manier doping te gebruiken, voor de gezondheid voor de sporters dus (die anders toch wel doping zouden gebruiken).
Ik vraag mij alleen af in welke mate hij dan ook bezig is met het verkleinen van de pakkans...
Campagnolo Ultra Dork