Cervélo
Even voor alle duidelijkheid,
De hoofdreden dat ik niet ben meegegaan is dat ik het belangrijker vond om met mijn gezin naar Egypte te gaan.
Speric praat over commitment daar heeft ie in principe gelijk in maar dan moet dat wel van twee kanten komen (importeur - dealer)
Wat denk je dat er gebeurd met het merk als de "grote jongens" het merk niet meer zouden voeren, met alle respect maar die paar Cervelo's die Speric op jaarbasis verkoopt zal Veltec ook niet blij worden.
Wat ik hiermee eigenlijk wil zeggen is dat Veltec enerzijds probeert de dealers "commitment" t.o.v. Cervelo wil bijbrengen maar anderzijds financieel afhankelijk zijn van de Vossen, Saldens en Hopmannen
Ik begrijp niet dat meerdere importeurs niet naar bv. Specialized kijken, dit merk voert een zeer duidelijk beleid en zie je dus ook niet staan bij de Vossen, Saldens etc...... (ik heb nu even de hoed van de dealer op want voor de consument is dit weer niet gunstig)
Tot slot, want dan houd ik op met deze Kip en het ei discussie, @Speric....ook mijn klanten komen voor advies EN een goede prijs (krijg ze alleen geen corratec verkocht maar dat terzijde).
Ik bouw nog steeds met veel plezier, passie maar vooral professioneel de frame's op maar het draait om winst !!
Als je wat langer mee gaat lopen in deze business en enige ambitie hebt dan zul je dat nog wel eens gaan begrijpen.
De hoofdreden dat ik niet ben meegegaan is dat ik het belangrijker vond om met mijn gezin naar Egypte te gaan.
Speric praat over commitment daar heeft ie in principe gelijk in maar dan moet dat wel van twee kanten komen (importeur - dealer)
Wat denk je dat er gebeurd met het merk als de "grote jongens" het merk niet meer zouden voeren, met alle respect maar die paar Cervelo's die Speric op jaarbasis verkoopt zal Veltec ook niet blij worden.
Wat ik hiermee eigenlijk wil zeggen is dat Veltec enerzijds probeert de dealers "commitment" t.o.v. Cervelo wil bijbrengen maar anderzijds financieel afhankelijk zijn van de Vossen, Saldens en Hopmannen
Ik begrijp niet dat meerdere importeurs niet naar bv. Specialized kijken, dit merk voert een zeer duidelijk beleid en zie je dus ook niet staan bij de Vossen, Saldens etc...... (ik heb nu even de hoed van de dealer op want voor de consument is dit weer niet gunstig)
Tot slot, want dan houd ik op met deze Kip en het ei discussie, @Speric....ook mijn klanten komen voor advies EN een goede prijs (krijg ze alleen geen corratec verkocht maar dat terzijde).
Ik bouw nog steeds met veel plezier, passie maar vooral professioneel de frame's op maar het draait om winst !!
Als je wat langer mee gaat lopen in deze business en enige ambitie hebt dan zul je dat nog wel eens gaan begrijpen.
moeilijke discussie. Je zou je in de consument moeten verplaatsen........zou de consument het op prijs stellen als je dealer daar is geweest. De een wel de ander niet. Laat het rusten zou ik zeggen.
wat ik me wel afvraag of dit ook gebeurt voor andere merken die Veltec voert. Weekendje Italie voor Wilier bijv. Puur uit nieuwsgierigheid.
wat ik me wel afvraag of dit ook gebeurt voor andere merken die Veltec voert. Weekendje Italie voor Wilier bijv. Puur uit nieuwsgierigheid.
Androit, Jij hebt er geen benul van wat, hoe en hoeveel ik verkoop. Dat hoeft ook niet, maar doe er dan ook geen uitspraken over. Als je het had geweten, had je het niet geroepen.
Laten we het maar over de fietsen hebben .... Die zijn eigenlijk het meest interessant ..
Laten we het maar over de fietsen hebben .... Die zijn eigenlijk het meest interessant ..
Weet ik ook niet, heb ik ook niets mee te maken, maar zit al wel lang genoeg in deze business dat ik een juiste inschatting kan maken.
Maar je hebt gelijk laten we het over de Cervelo's hebben, we doen ze tekort met deze discussie
Maar je hebt gelijk laten we het over de Cervelo's hebben, we doen ze tekort met deze discussie
- superrose
- Forum-lid
- Contact
adroit schreef:Commitment voor het merk ????
Dat moet van twee partijen komen, ik kan geen commitment met een merk hebben wat enerzijds pretendeerd exclusief te zijn en anderzijds gewoon levert aan de grootste prijsstunters van Nederland.
Dat is de reden dat ik het merk Cervelo gewoon als "handel" zie, niet meer en niets minder.
@Speric...nog steeds aangeboden...? dat ding is allang verkocht aan iemand van 1.70m
heh dat snap ik niet, waarom verkoop je het dan?
Als het handelswaar is en niet meer dan is dat toch hetzelfde als die prijsvechters? Ik begrijp je punt niet.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
adroit schreef:Weet ik ook niet, heb ik ook niets mee te maken, maar zit al wel lang genoeg in deze business dat ik een juiste inschatting kan maken.
Dan denk ik dat je er te lang in zit, want je zit er compleet naast .. In mijn voordeel wel te verstaan..
- daniel1975
- Forum-lid HC
adroit schreef:
Ik begrijp niet dat meerdere importeurs niet naar bv. Specialized kijken, dit merk voert een zeer duidelijk beleid en zie je dus ook niet staan bij de Vossen, Saldens etc...... (ik heb nu even de hoed van de dealer op want voor de consument is dit weer niet gunstig) .
IK heb mij al meerdere malen falikant tegenstander verklaard van die Speci-politiek en doe dat nu weer maar eens. Ik vind het belachelijk dat een NMA-achtige instantie daar nog niet heeft ingegrepen. Het was zelfs zo erg dat toen de pond 2 jaar geleden kelderde er een geen Species meer uit de UK naar het vaste land mochten worden verscheept.
Ik waardeer de producten die Specie maakt en hoe ze bezig zijn om zich te onderscheiden in de markt, maar van deze politiek krijg ik een slechte smaak in mijn mond.
Less is bore
- superrose
- Forum-lid
- Contact
adroit schreef:Dan moet je goed lezen
oh okay, kan je het voor me highliten?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
ik vind dat Adroit tenminste een lekker nuchtere en eerlijke kijk heeft. Dat geneuzel over commitment en passie kennen we nu wel. Het is in ieder geval duidelijk dat op dit Portugal-reisje de hiërarchie er even goed is ingewerkt.
maar jij koopt dan ook graag bij Rose frames van 99 euro dus dat verbaast me niets. dat bedoel ik niet vervelend maar commitment/gevoel met een merk is jou vreemd lijkt mij?
dus die nuchtere kijk van adroit liigt jou het best.
.
dus die nuchtere kijk van adroit liigt jou het best.
.
"Try not. Do or do not......there is no try"