adroit schreef:Even voor alle duidelijkheid,
De hoofdreden dat ik niet ben meegegaan is dat ik het belangrijker vond om met mijn gezin naar Egypte te gaan.
Speric praat over commitment daar heeft ie in principe gelijk in maar dan moet dat wel van twee kanten komen (importeur - dealer)
Wat denk je dat er gebeurd met het merk als de "grote jongens" het merk niet meer zouden voeren, met alle respect maar die paar Cervelo's die Speric op jaarbasis verkoopt zal Veltec ook niet blij worden.
Wat ik hiermee eigenlijk wil zeggen is dat Veltec enerzijds probeert de dealers "commitment" t.o.v. Cervelo wil bijbrengen maar anderzijds financieel afhankelijk zijn van de Vossen, Saldens en Hopmannen
Ik begrijp niet dat meerdere importeurs niet naar bv. Specialized kijken, dit merk voert een zeer duidelijk beleid en zie je dus ook niet staan bij de Vossen, Saldens etc...... (ik heb nu even de hoed van de dealer op want voor de consument is dit weer niet gunstig)
Tot slot, want dan houd ik op met deze Kip en het ei discussie, @Speric....ook mijn klanten komen voor advies EN een goede prijs (krijg ze alleen geen corratec verkocht maar dat terzijde).
Ik bouw nog steeds met veel plezier, passie maar vooral professioneel de frame's op maar het draait om winst !!
Als je wat langer mee gaat lopen in deze business en enige ambitie hebt dan zul je dat nog wel eens gaan begrijpen.
Wat ik niet goed begrijp is dat je hier begint te zeveren over die 400 euro die gevraagd wordt om mee te gaan ... als je U realiseert dat we 4 dagen vol pension in de Algarve kunnen/mogen verblijven, we van alle faciliteiten gebruik mochten maken (al was daar geen tijd voor), een volledige testteam tenue kregen en ook nog een officiële Cervélo trolley en een USB stick waarop alle seminaries stonden zodat we dit nog eens konden herbekijken, reken dan eens uit wat het uiteindelijk gekost heeft.
Hoeveel merken doen deze inspanningen voor zijn dealers ?
Ik kan enkel zeggen dat de afwezigen ongelijk hadden, ik heb er enorm veel van opgestoken en een echt plezier reisje (zoals de foto's misschien doen uitschijnen) was het nu ook weer niet, 7u per dag les en 2u fietsen ... ik had het liever omgedraaid gehad.
Komt er nog bij dat wij ook onze inbreng mochten doen ivm bijv. crossfiets, mountainbike voor of tegen, etc.
En uw gezanik over marges en firma's, als het U dan toch zo tegen steekt, er zijn voldoende andere merken/firma's hoor, je kan er dan toch ook gewoon mee stoppen ?
Jij hoort geruchten, maar wij hebben het ginder uitvoerig mee over gehad, ik vind de marges trouwens helemaal niet slecht, er zijn er die nog minder geven.
Als je de dealers meer marge geeft dan geven de groten het toch maar weer weg en moeten de kleine het nog meer ontgelden.
Misschien moeten ze eens alles goed herbekijken en volgend jaar eens met een ferm grove borstel door het dealernetwerk gaan ...
En betreffende Speric en aantallen, ik kan U zeggen dat op +/- 50 dealers in de Benelux Speric 4/5de achter zich laat, reken dan zelf uit waar hij zich positioneert.
Waar zit jij ergens ?
Je hoeft echt niet de grootste te zijn hoor om aantallen in een bepaald merk te verzetten, dat komt vanzelf wanneer je U 100% in iets kan vinden en ook uw klanten hierin meegaan.
Jij hebt dit dus niet echt in je, misschien eens over nadenken ! De business draait niet enkel over de hoogste marges hoor (bij U waarschijnlijk wel).
Ik zou geen merk kunnen verkopen waarin ik mij niet kan vinden, maar dat wl meer opbrengt.
Hetzelfde over die testdagen, Veltec doet een leuk initiatief en hier wordt het (weliwaar steeds door dezelfde personen) de grond ingeboord als zijnde commerce, heel de wereld is commerce wordt eens wakker ...
Feit is dat ze mensen een leuke dag willen bezorgen en hen eens op een topfiets willen laten testen ... daarvoor hoeven ze toch niks te kopen.
Net hetzelfde als dat Ferrari een testdag organiseert ... is dat dan commerce en gaan we dan allemaal een ferrari aankopen of enkel eens ervan proeven omdat dit bij velen misschien nooit binnen de mogelijkheden valt.
Is net hetzelfde hoor !