Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 dec 2020 19:30

Daar hebben ze een serieuze lockdown gehad. Melbourne 100dg in full lockdown, zonder reden niet naar buiten.
Ook kinderen niet. Dus het is maar wat je beter noemt... onnoemelijk veel leed wat niet benoemd wordt om te “pronken” met lage cijfers. Tis een keuze....
Less is bore

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 11 dec 2020 19:34

SiO2 schreef: 11 dec 2020 18:20
amclassic-fan schreef: 11 dec 2020 17:33 Kapotte economie is niet zo kapot als je dat vergelijkt met bijv Italië.

Australië en nieuw Zeeland zijn onvergelijkbaar vanwege het feit dat het makkelijk afsluitbare eilanden zijn.
Maar dan zou de UK het virus ook serieus moeten kunnen indammen, maar dat lukt ze niet. Dat intrigeert me wel. Ergens doen ze in Azië/Australië toch iets anders/beter dan wij in Europa/de VS.
Kijk eens hoeveel vrachtwagens er dagelijks naar het VK gaan.... (en weer terug). En hoeveel (ook nu nog) mensen er op Heathrow komen. Totaal anders dan Australië / NZ.

SiO2
Forum-lid

SiO2 11 dec 2020 19:43

daniel1975 schreef: 11 dec 2020 19:30 Daar hebben ze een serieuze lockdown gehad. Melbourne 100dg in full lockdown, zonder reden niet naar buiten.
Ook kinderen niet. Dus het is maar wat je beter noemt... onnoemelijk veel leed wat niet benoemd wordt om te “pronken” met lage cijfers. Tis een keuze....
Maar diezelfde lockdown hebben ze in Italië, Spanje en Frankrijk ook gehad in het voorjaar, maar dat heeft niet geholpen. Alleen tijdelijk, nu is t weer een bende.

SiO2
Forum-lid

SiO2 11 dec 2020 19:47

havana schreef: 11 dec 2020 19:34
amclassic-fan schreef: 11 dec 2020 17:33 Kapotte economie is niet zo kapot als je dat vergelijkt met bijv Italië.

Australië en nieuw Zeeland zijn onvergelijkbaar vanwege het feit dat het makkelijk afsluitbare eilanden zijn.
Maar dan zou de UK het virus ook serieus moeten kunnen indammen, maar dat lukt ze niet. Dat intrigeert me wel. Ergens doen ze in Azië/Australië toch iets anders/beter dan wij in Europa/de VS.
Kijk eens hoeveel vrachtwagens er dagelijks naar het VK gaan.... (en weer terug). En hoeveel (ook nu nog) mensen er op Heathrow komen. Totaal anders dan Australië / NZ.
Uiteraard, maar dat is wel een keuze. In Australië en Nieuw-Zeeland hebben ze vrijwel al het internationale vliegverkeer stil gelegd, en als je toch t land binnen komt moet je verplicht in quarantaine. En dat wordt streng gehandhaafd. Als je dat soort maatregelen niet neemt, hebben lockdowns ook geen zin. Dat aanmodderen hier helpt echt alles naar de klote m.i. Doe t hard/streng en kort of doe t niet, maar wat we nu doen slaat nergens op.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 11 dec 2020 20:43

Je hebt geen idee wat het is om niet naar buiten te kunnen. Wij hebben weken maar één uur per dag naar buiten gemogen. Ik kan je vertellen, dat is niet fijn. En dan hebben wij een groot huis, grote tuin en een zwembad. Maar in het voorjaar waren we er helemaal klaar mee. Ik zou zeggen oefen maar eens door een week thuis te blijven.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 dec 2020 20:48

SiO2 schreef: 11 dec 2020 19:43
daniel1975 schreef: 11 dec 2020 19:30 Daar hebben ze een serieuze lockdown gehad. Melbourne 100dg in full lockdown, zonder reden niet naar buiten.
Maar diezelfde lockdown hebben ze in Italië, Spanje en Frankrijk ook gehad in het voorjaar, maar dat heeft niet geholpen. Alleen tijdelijk, nu is t weer een bende.
Die lockdown in Melbourne was 100 dagen, niet naar buiten zonder reden. HONDERD DAGEN, weet je hoeveel dat is. Waar zit dan het “kort en stevig”? Ik heb relaties daar zitten, was enorm triest om hun verhalen te horen.
Je hebt werkelijk geen idee waar je om vraagt.
Less is bore

SiO2
Forum-lid

SiO2 11 dec 2020 20:56

Ho ho, ik vraag helemaal nergens om. Alleen, wat we nu doen slaat toch ook nergens op? Dit gaat ook maanden duren met alle ellende van dien, horeca kapot, evenementensector kapot, sportclubs kapot etc. Plus ook deze kwakkellockdown levert onnoemlijk veel psychisch leed op. Omdat het eindeloos doorgaat, op deze manier nog maanden en maanden.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 11 dec 2020 20:59

Ik ben het ergens wel met SiO2 eens. Of full lockdown (maar dat zal je dan helaas ook moeten volhouden totaan vaccin of warm weer) , of Great Barrington. Alles er tussenin is vlees noch vis.
Optie 1 lijkt me echt de hel. Ik weet serieus niet of ik dat mentaal zou trekken. Om nog maar te zwijgen van mijn kinderen, type "echte buitenkinderen". Vooral de jongste zou na een week al niet meer te houden zijn. Ik ben een groot voorstander van zoveel mogelijk open, maar realist genoeg om in te zien dat dat niet gaat gebeuren.
Dus als ik dan moet kiezen tussen full lockdown of aanmodderen, dan toch maar het laatste. Al is dat puur uit eigenbelang.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

SiO2
Forum-lid

SiO2 11 dec 2020 21:11

Zo'n lockdown als in Spanje of Australië zal hier niet gebeuren, tegen een avondklok is al heel veel verzet. Ik vind het persoonlijk ook bijna een mensenrechtenschending. En het kan ook niet in Nederland zonder de noodtoestand uit te roepen. Het voegt m.i. ook niets toe om mensen te verbieden om naar buiten te gaan, dat is juist belangrijk. Dus nee, ik wens dit zeker niet!

Maar je kunt dit virus ook een stuk verder indammen zonder mensen op te sluiten.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 dec 2020 21:23

Aanmodderen is helaas voor het zorgpersoneel een drama. Meer nog dan de sterfgevallen, dat zit gemiddeld nog steeds qua leeftijd op het langjarig gemiddelde.
Maar egoïstisch gezien en economisch gezien wel de minst slechte optie vrees ik.
Less is bore

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 11 dec 2020 21:36

Een full lockdown heeft net zo veel zin als niks..

Na de lockdown gaan de mondkapjes schapen gewoon weer los. Net als vanochtend op Schiphol. Of zojuist in de Lidl.. zoontje wilde graag wat scherts vuurwerk. Was weer lekker druk 5 keer geroepen dat mensen uit mijn buurt moesten blijven. Iets met 1,5 meter. Maar zo’n mondkapje voelt zo veilig...

https://mobile.twitter.com/RTLnieuws/st ... oronavirus

galileo2
Forum-lid

galileo2 11 dec 2020 21:38

Er is een groot verschil (volgens mij) : Down under is het nu ZOMER.

Gesloten