Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 23 aug 2014 22:23

Livio Livius schreef:Sorry voor de spelfout :lol: . Ik bedoel de endurace is bedoelt als comfort racefiets door Canyon. Maar ik begrijp het als je voor een tijdrit tijdelijk een opzetstuur erop zet. Echter mi zonder opzetstuur ga je net zo hard als je diep in de beugels gaat/kunt zitten. Een opzetstuur geeft je nog niet per definitie een aerodynamische houding op de fiets.
Ik wil dit topic niet misbruiken om een offtopic discussie aan te zwengelen maar hier zit je er (helaas) naast. Het verschil met zo'n stuur is aanzienlijk te noemen... ;)

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 23 aug 2014 22:32

Stuntman Mike schreef:
Livio Livius schreef:Sorry voor de spelfout :lol: . Ik bedoel de endurace is bedoelt als comfort racefiets door Canyon. Maar ik begrijp het als je voor een tijdrit tijdelijk een opzetstuur erop zet. Echter mi zonder opzetstuur ga je net zo hard als je diep in de beugels gaat/kunt zitten. Een opzetstuur geeft je nog niet per definitie een aerodynamische houding op de fiets.
Ik wil dit topic niet misbruiken om een offtopic discussie aan te zwengelen maar hier zit je er (helaas) naast. Het verschil met zo'n stuur is aanzienlijk te noemen... ;)
Die discussie wil ik wel in een apart topic met je aangaan 8-), vooral als je zegt "aanzienlijk".
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2266
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 23 aug 2014 23:02

Stuntman Mike schreef:
dezeil dit topic niet misbruiken om een offtopic discussie aan te zwengelen maar hier zit je er (helaas) naast. Het verschil met zo'n stuur is aanzienlijk te noemen... ;)
Vlgns het blad Fiets van deze maand ca. 25Watt. Laat even weten waar jullie discussie verder gaat.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

bobkat19
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 12 nov 2013 13:12

bobkat19 24 aug 2014 10:48

Je zit dieper en je frontale oppervlak verkleint, dus dat zet inderdaad echt wel zoden aan de dijk.

Vraagje: waarom heb je een VCLS 2.0 met setback besteld om het zadel vervolgens extreem ver naar voren te zetten? Op het oog zelfs voorbij de stop-limiet van de zadelrails.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 24 aug 2014 10:52

Dat had hij al aangegeven.....vanwege de TT afstelling (eenmalig). Ik zou wel inderdaad niet al te fanatiek op de voorzijde gaan zitten....dat kan wel eens een probleem geven!
Aeroad
Grail
Ultimate

rene-canyon
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11

rene-canyon 24 aug 2014 11:11

tomtom schreef:Dat had hij al aangegeven.....vanwege de TT afstelling (eenmalig). Ik zou wel inderdaad niet al te fanatiek op de voorzijde gaan zitten....dat kan wel eens een probleem geven!
Dit zou ik zeker niet teveel doen.Verhalen over scheurende zadelbuizen icm de VCLS 2.0 zijn er al genoeg geschreven.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 24 aug 2014 11:51

Livio Livius schreef:Sorry voor de spelfout :lol: . Ik bedoel de endurace is bedoelt als comfort racefiets door Canyon. Maar ik begrijp het als je voor een tijdrit tijdelijk een opzetstuur erop zet. Echter mi zonder opzetstuur ga je net zo hard als je diep in de beugels gaat/kunt zitten. Een opzetstuur geeft je nog niet per definitie een aerodynamische houding op de fiets.

los van de hele discussie, dit is de Ultimate CF SL, en niet de Endurace CF?. Vind het zadel trouwens inderdaad ook vervaarlijk ver naar voren staan. Lijkt me ook buiten de aangegeven marges op de rails van het zadel zelf

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 25 aug 2014 17:37

Afbeelding

Meer pics. Hier rij ik volgend jaar op... Nu bestellen, in Maart opbouwen.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

obbe
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 17 aug 2009 21:14

obbe 25 aug 2014 18:23

De CF sl besteld zoals hierboven in 3xl. Was het laatste frame. Komend jaar opbouwen met chorus of record. Is afhankelijk van de prijsstelling van Campagnolo 2015.

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 25 aug 2014 18:44

obbe schreef:De CF sl besteld zoals hierboven in 3xl. Was het laatste frame. Komend jaar opbouwen met chorus of record. Is afhankelijk van de prijsstelling van Campagnolo 2015.
Ah, eindelijk eens een canyon met campa! Een kus van de juffrouw en een bank vooruit! :D

Gebruikersavatar
didi641
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 16 feb 2010 19:32

Gebruikersavatar didi641 25 aug 2014 21:18

xytras schreef:
obbe schreef:De CF sl besteld zoals hierboven in 3xl. Was het laatste frame. Komend jaar opbouwen met chorus of record. Is afhankelijk van de prijsstelling van Campagnolo 2015.
Ah, eindelijk eens een canyon met campa! Een kus van de juffrouw en een bank vooruit! :D

+1 Ook wel benieuwd naar de nieuwe campa op Canyon.
~ Each cyclist has its story ~
~ Scott Addict - di2 12 speed - Roval C38 ~

th0m
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 04 jun 2009 23:56

th0m 26 aug 2014 09:29

Je kunt de nieuwe campa al zien op de movistar Ultimate CF SL 2015 versie. Jammer dat er geen andere kleur van die versie is, denk toch dat er veel mensen zijn die liever een neutrale fiets hebben dan een veredelde ploegfiets (maar ik kan het verkeerd hebben).

Plaats reactie