Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
nijkie
- Forum-lid HC
- Berichten: 9024
- Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
- Locatie: Ernem
nijkie
26 jun 2014 13:14
ericpeters schreef:Nog even een vervolg op mijn eerste Pit Stop ervaring. Ik heb op dit forum vaker gelezen dat anti lek vloeistoffen niet geschikt zouden zijn voor latex binnenbanden. Bij mijn zoektocht naar de houdbaarheid van mijn Pit stop reparatie stuitte ik op onderstaande link welke aantoont dat het tegendeel waar is. In de link hieronder kun je lezen dat testresultaten met verschillende antilek vloeistoffen aantonen dat je met latex binnenbanden net veel betere resultaten haalt dan met butyl binnenbanden.
http://www.slowtwitch.com/Products/Thin ... _4155.html
Ik ben inmiddels op het punt aangekomen dat ik de reserve tube vaker ga thuislaten en alleen maar Pit Stop en een telefoon bij me heb.
Ik zal wel een foto posten waarin mijn Dugast tube gezwollen is na 3 weken nadat ik no flat uit voorzorg er in heb gedaan.
Tube is onderzocht door Richard de eigenaar van Dugast en constateerde dat.
Opgeblazen binnenband
Zelfshet loopvlak liet los.
Laatst gewijzigd door
nijkie op 26 jun 2014 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
-
boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
boswielrenner
26 jun 2014 15:10
Alleen Pitstop meenemen is vragen om problemen. Als het lek te groot is, gaat Pitstop je niet helpen. Daarnaast is mijn ervaring dat het vaak niet goed werkt om de latex goed in de band te krijgen. Ik heb betere ervaringen met systeem waarbij je een adapter op het ventiel moet schroeven en de adapter verbindt met een slang naar latex busje.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
ericpeters
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
ericpeters
26 jun 2014 16:15
Die fast air heb ik ook, die is trouwens ook als no name bij decathlon te koop voor 3,75. (het messing schroefje is daar dan wel van kunststof)
Bij mij kwam er helemaal niets van latex niet in de band maar Ik zag dat ze Pit stop zelfs bij zogenaamde instructie filmpjes op you tube verkeerd gebruikten. (Bend niet leeglaten voordat ze beginne, als je dat niet doet is het vrij logisch dat de latex niet in de band gaat)
Ik schreef trouwens dat ik pit stop én een telefoon meenam.
-
boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
boswielrenner
26 jun 2014 16:22
Bend = band? Opgehaald worden is natuurlijk altijd een optie, maar als je kleine kinderen hebt, dan kan moeders de vrouw niet ff in de auto springen. Met andere woorden; ik ben liever niet afhankelijk van de telefoon als latex niet lukt. Ik neem dus altijd voorgelijmde reserve tube mee.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
gaisdergerman
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
gaisdergerman
26 jun 2014 16:45
ericpeters schreef:Nog even een vervolg op mijn eerste Pit Stop ervaring. Ik heb op dit forum vaker gelezen dat anti lek vloeistoffen niet geschikt zouden zijn voor latex binnenbanden. Bij mijn zoektocht naar de houdbaarheid van mijn Pit stop reparatie stuitte ik op onderstaande link welke aantoont dat het tegendeel waar is. In de link hieronder kun je lezen dat testresultaten met verschillende antilek vloeistoffen aantonen dat je met latex binnenbanden net veel betere resultaten haalt dan met butyl binnenbanden.
http://www.slowtwitch.com/Products/Thin ... _4155.html
Ik ben inmiddels op het punt aangekomen dat ik de reserve tube vaker ga thuislaten en alleen maar Pit Stop en een telefoon bij me heb.
Op zich interessant. Alleen volgens mij is de test uitgevoerd met zo'n groene latex binnenband (michelin) en deze is volgens mij heel anders dan een tube.
Daarnaast lijkt het me best lastig om die vloeibare latex in een tube te krijgen. Ik heb bv wel een fles café latex staan maar die krijg ik toch echt niet zomaar in een tube geschonken.
-
loos
- Forum-lid
- Berichten: 3602
- Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
- Locatie: Bergschenhoek
loos
26 jun 2014 16:54
boswielrenner schreef:Ik neem dus altijd voorgelijmde reserve tube mee.
Erg interessante ontwikkelingen allemaal. Toen ik eens een lek had kwam de melk door de tube heen weer naar buiten. Ik wacht de experimenten me grote belangstelling af.
Zelf houd ik het voorlopig toch bij een voorgelijmde reserve tube.
-
rene
- Forum-lid HC
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53
rene
26 jun 2014 17:21
rene schreef:rene schreef:
Maar #$#$# Rij ik deze avond bij Westkapelle - nog een ca 15-20 kilometer te gaan. Merk ik dat mijn voor tube ( Veloflex extreme ) afloopt/zachter wordt. Gelukkig nog wel thuis gekomen, met een restdruk van ca 3 bar.
Dus band leeg laten lopen ( gaatje gemarkeerd ) - Tufo Extreme erin gedaan en het wiel rond gedraaid. Daarna iets druk in de band gepompt - 3 bar en langzaam verder rond gedraaid. Bandje verder opgepompt tot ca 6 bar en het lijkt er op dat de boel dicht is..... Nu morgen even afwachten en kijken of de band nog op druk is.
p.s. dit is trouwens de eerste lek in 1000-en kilometers met tubes ( schat zo'n 7000-9000 kilometer ) met tubes gereden de afgelopen 3 jaar. Het valt me wel op dat ik het laatste jaar meer en meer op tubes rij - ook tijdens de gewone rondjes zoals vanavond.
De tube is nu nog steeds dicht - en blijft keurig op druk.
Nu 2 weken later nog steeds perfect met de Tufo Extreme tire sealant. Afgelopen maandag nog 70 Km met deze tube en vandaag weer 115 Km met deze tube gereden. Tube blijft de gehele rit keurig op druk en ook de restdruk blijft langer hoog dan een tube waar geen Tufo extreme in zit.
Wel heb ik een reserve thuiskomer mee voor het geval dat
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
nijkie
- Forum-lid HC
- Berichten: 9024
- Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
- Locatie: Ernem
nijkie
04 jul 2014 22:31
Vandaag mijn tubewiel opgehaald ivm nieuwe naaf(Hope mono RS) ik had effe geen zin om te lijmen en maar eens Zefal 2 zijdig tape gebruikt.
Velg netjes schoongemaakt,Op de band zaten ook nog wat lijmresten.
Voordeel van Vittoria tube is dat die in midden van het velg bed valt ivm een geultje in het midden van velg en de rand in het midden van de tube
Montage ging makkelijk,heb wel het gevoel dat de tube goed vastzit op de velg.
Vandaag(6-7-14) 105km mee gereden zonder problemen.
Morgen het racefietske mee naar Italië eens kijken hoe de tube's het daar houden.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
-
nijkie
- Forum-lid HC
- Berichten: 9024
- Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
- Locatie: Ernem
nijkie
13 jul 2014 16:25
ijzerenbriek schreef:Ik heb nu voor de tweede keer een lekkende Veloflex carbon tube met een raar fenomeen. Het is zo te zien geen lek door een steentje, glas,... een punctie dus maar als ik ze op druk onder water houdt dan zie ik over een tweetal vierkante cm overal kleine luchtbelletjes. Het lijkt er dus op de dat binnenband over een bepaalde zone niet luchtdicht is. Of is het wel een punctie en ontsnapt de lucht niet via de punctie maar wat verder door die zone. Zou me onwaarschijnlijk lijken trouwens.
Bij beide tubes is er nooit Pittstop of CO2 patroon aan te pas gekomen dus daar kan het niet aan liggen. Bij beide tubes is het ook ver voor ze opgereden waren dus wel wat vervelden voor een 65€ tube.
Iemand dit al voorgehad of ervaring mee?
Mijn Victoria SC liep ook langzaam leeg na 3 uurtjes nog maar 3,5 bar.
Band onderzocht en een heel klein lekje ontdekt.
Buitenband vetvrij gemaakt leeg laten lopen en 3 sec lijm in het kleine gaatje gedaan.
Vandaag 123 km gereden en de band is nog keihard.
P.s heb altijd klein tubetje daarvan bij me.
Deze week totaal 235km met de tubes gereden en geen lekke band gehad,maar het belangrijkste op de slechte wegen hier veel meer comfort als een clinchers band.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
-
nijkie
- Forum-lid HC
- Berichten: 9024
- Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
- Locatie: Ernem
nijkie
13 jul 2014 16:30
Heeft de veloflex carbon ook een opstaand randje in het midden net als Victoria tubes?
Wil ze een keer proberen als de Victoria tubes versleten zijn.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
-
nijkie
- Forum-lid HC
- Berichten: 9024
- Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
- Locatie: Ernem
nijkie
13 jul 2014 17:11
gaisdergerman schreef:Nee
Thx dan eventueel het sleufje opvullen met tape zodat het velg bed mooi rond loopt.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.