Pagina 67 van 98

Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg

Geplaatst: 31 jul 2014 11:14
door remmiedepemmie
Eigenlijk bevestig je juist de ervaringen in het topic, wanneer je je niet laat intimideren en je weet wat je wilt hebben dan is het een prima zaak vanwege het op voorraad zijn en de lage prijs.

Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg

Geplaatst: 31 jul 2014 12:11
door JPAR
remmiedepemmie schreef:Eigenlijk bevestig je juist de ervaringen in het topic, wanneer je je niet laat intimideren en je weet wat je wilt hebben dan is het een prima zaak vanwege het op voorraad zijn en de lage prijs.
+1 Er wordt hier alle keren gezegd dat je prima erheen kunt als je maar weet wat je nodig hebt. Feit blijft dat diegene die dat niet weten er niet juist behandeld worden.

Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg

Geplaatst: 31 jul 2014 12:46
door 53x11
Voor mij gaat het er ook om wie ik mijn geld gun. Advies heb ik niet nodig (dat haal ik wel hier op het forum, en ik pretendeer zelf ook wel het e.e.a. te weten). Een fatsoenlijke behandeling vind ik wel een voorwaarde. Een zaak waar men willens en wetens een klant verkeerd voorlicht omdat snelle winst maken het enige is wat telt (diverse ervaringen beschreven in dit topic) en men fraudeert met de verkoop (zelf meegemaakt, of athans, zeer sterke aanwijzing dat dit zo was), daar zie je mij niet (meer) als klant. Als je zelf een fiets in elkaar kunt zetten, dan zijn er voldoende alternatieven gelukkig die net zo duur zijn.

Enneh: IMHO laat Hopmans al jaren zien dat service en bodemprijzen wel te combineren zijn. Laatst was ik bij Mantel, en ook daar werd ik heel behoorlijk te woord gestaan. Dat is mij bij Vos tijdens de 4-5 keer dat ik daar was nog nooit overkomen..

Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg

Geplaatst: 31 jul 2014 13:55
door scottpch
Stoffa, de Vos heeft Litouwers in dienst , geen Polen. ;)

Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg

Geplaatst: 31 jul 2014 16:30
door Stoffa
scottpch schreef:Stoffa, de Vos heeft Litouwers in dienst , geen Polen. ;)
Ok...verandert verder vrij weinig aan de strekking van mijn verhaal. Al waren het eskimo's.
JPAR schreef: Er wordt hier alle keren gezegd dat je prima erheen kunt als je maar weet wat je nodig hebt. Feit blijft dat diegene die dat niet weten er niet juist behandeld worden.
Diegene die dat niet weten moeten ook niet kopen bij een zaak die overduidelijk door een stel kampers wordt gerund. En als ze dat wel doen, moeten ze iemand meenemen die wel iets van racefietsen weet zodat die ze kan helpen.
remmiedepemmie schreef:Eigenlijk bevestig je juist de ervaringen in het topic, wanneer je je niet laat intimideren en je weet wat je wilt hebben dan is het een prima zaak vanwege het op voorraad zijn en de lage prijs.
Mwoah...dat is niet de strekking die ik persoonlijk uit dit topic haal. Ik zie vooral heel veel gebash op Vos, en ik vind dat echt wat overtrokken allemaal. Wat mij betreft is er prima plaats in de markt voor een toko als Vos. Al dat soort emotionele argumenten als "ik gun hem mijn geld niet" kan ik niet zoveel mee persoonlijk.

Daarnaast vind ik dat mensen ook hun eigen common sense moeten gebruiken: als je daar binnenkomt zie je toch gelijk hoe de vlag erbij hangt? Je ziet toch gelijk dat het sjacheraars zijn? Laten we eerlijk zijn: de meeste mensen komen daar om voor een duppie op de eerste rang te zitten. Als ze dan vervolgens merken dat de service niet zo goed is als de zaak op de hoek die bijna 2x zo duur is begint vervolgens het klagen. Er komt ook wat eigen verantwoordelijkheid bij kijken.

Iets anders zijn de verhalen van oplichting die ik in dit topic af en toe eens terugzie. Ik denk dat men niet moet vergeten dat op je op het internet vooral negatieve verhalen ziet terugkomen. Als iemand eens niet dat potje chamoiscreme bij zijn Assosbib heeft gekregen schreeuwt hij gelijk moord en brand op een internetforum, maar die honderd andere klanten die wel goed geholpen zijn hoor je niet meer.
In mijn directe kennissenkring heb ik inmiddels vier mensen die domweg zeer tevreden zijn over de Vos. Geen van allen post hier.
53x11 schreef:Voor mij gaat het er ook om wie ik mijn geld gun. Advies heb ik niet nodig (dat haal ik wel hier op het forum, en ik pretendeer zelf ook wel het e.e.a. te weten). Een fatsoenlijke behandeling vind ik wel een voorwaarde. Een zaak waar men willens en wetens een klant verkeerd voorlicht omdat snelle winst maken het enige is wat telt (diverse ervaringen beschreven in dit topic) en men fraudeert met de verkoop (zelf meegemaakt, of athans, zeer sterke aanwijzing dat dit zo was), daar zie je mij niet (meer) als klant. Als je zelf een fiets in elkaar kunt zetten, dan zijn er voldoende alternatieven gelukkig die net zo duur zijn.

Enneh: IMHO laat Hopmans al jaren zien dat service en bodemprijzen wel te combineren zijn. Laatst was ik bij Mantel, en ook daar werd ik heel behoorlijk te woord gestaan. Dat is mij bij Vos tijdens de 4-5 keer dat ik daar was nog nooit overkomen..
Alle vier de mensen uit mijn kennissenkring voelden zich er zeer fatsoenlijk behandeld, en zouden er zeker teruggaan. Willens en wetens een klant verkeerd voorlichten...ik vind dat nogal een claim eigenlijk. Zoals gezegd is de Vos een dozenschuiver, geen specialist. Wellicht is de vergissing echt een vergissing (uit onkunde) en niet "willens en wetens"?

Ik betwijfel tevens ten zeerste of Hopmans de prijzen van de fietsen van de Vos kan matchen. Zou wel interessant zijn om daar een vergelijk tussen te treffen. Als ze dat kunnen zou ik Hopmans zeker boven de Vos verkiezen trouwens.
Overigens heeft Mantel mij een refurbished Edge 810 als nieuw verkocht, dus juist die winkel heb ik weer niet zo in het positieve staan. Ook verkopen ze kettingen in werkplaatsverpakking, waardoor je dus de breekpen mist. Kan je vervolgens bij de LBS op de hoek gaan halen met het schaamrood op de kaken. En zo heeft iedereen wat...

Tot slot: Ik snap dat ik nu overkom als een ontzettende Vos-fan. Dat is wel grappig want dat ben ik eigenlijk totaal niet. Ik vind het alleen wat onfair en overdreven hoe hij hier door het slijk gehaald wordt. Ik heb overigens ook best respect voor hoe hij dat hele wagenpark bij elkaar gewerkt heeft, doe ik hem niet na.

Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg

Geplaatst: 31 jul 2014 17:29
door scottpch
Dan had je mooi in de kou gestaan! ;)

Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg

Geplaatst: 31 jul 2014 17:34
door Stoffa
En zo is het! ;)

Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg

Geplaatst: 31 jul 2014 17:37
door havana
Ik vind het een behoorlijk goed en genuanceerd verhaal Stoffa.

Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg

Geplaatst: 31 jul 2014 18:33
door spook
+1

En ik deel je bevindingen, Stoffa.

Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg

Geplaatst: 01 aug 2014 08:53
door scottpch
Die ervaring had ik ook al.

Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg

Geplaatst: 08 aug 2014 13:51
door ooglenz
Nou stoffa dan kan ik je vertellen dat er wel degelijk oplichting voorkomt. Ik heb kunnen constateren dat op alle pina's de oude cranks zaten maar met allemaal een karton erop met jaartal 2014 voor de verkoop uiteraard, nieuwe model etc. vanaf 2011 is men al nieuwe cranks in de fietsen gaan zetten en in 2012 werd elke nieuwe fiets voorzien van de niewe cranks.
Je kunt dit zien tussen het pedaal en frame, dit moet als het ware erin vallen. Bij de oude modellen zit er een losse dop op zeg maar.
Dit betekent dus dat de fietsen die bij vos staan minimaal 2 jaar oud zijn. Dit is zeker oplichting als je dit verkoopt als 2014. Ben ervan overtuigd dat mensen hier die bij Vos hebben gekocht ook een oud model hebben gekocht terwijl ze dachten iets nieuwers te kopen.

Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg

Geplaatst: 08 aug 2014 13:59
door japiecarbon
Je kan toch gewoon aan het frame zien welk model het is??

Van de rest van je verhaal begrijp ik eigenlijk niets...