Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mart Smeets

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 okt 2010 20:24

@thunder road, neutraal? Hij vergat bijna te zeggen dat Hushovd wereldkampioen werd, omdat hij aan 't jubelen was voor de alles of niets poging van Terpstra
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

thunder_road
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 29 apr 2009 22:55

thunder_road 03 okt 2010 20:30

Daar heb je dan ook wel weer gelijk in

Mooie bij de Belg is dat ze elke koers echt volledig uitzenden incl. uitgebreide interviews en ander randgebeuren. En dat het echt hele serieuze business is als het goed/slecht gaat met de Belgen.

Maar het gaat daar echt alleen maar over de Belgen en ik vind ze daarin (mijn mening) echt niet neutraal en oneerlijk tegenover de andere renners. Wel Knap om daarmee zo'n 7 uur voltepraten
pieter

http://pietersdigiland.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

thunder_road
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 29 apr 2009 22:55

thunder_road 03 okt 2010 20:33

Volgens mij was hij toen net klaar met jubelen. Ducrot zou hem wel een schop gegeven heb ofzo.

Kijk zo nog even de herhaling; kan ik het checken :)
pieter

http://pietersdigiland.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 04 okt 2010 22:20

Mart Smeets is klaar, die moeten ze geen zendtijd meer geven...
Wij hadden er een weddenschap op gezet hoelang het zou duren voor hij zou beginnen over de australian football finale.. Nou, ik kan je zeggen.. binnen anderhalf uur heeft hij het er over gehad.. Dan denk ik: HALLO we kijken hier naar wielrennen..

Daarnaast.. Wout Poels komt voor het eerst in beeld rijden en mart herkent hem (ja dat is bijzonder): "kijk dames en heren, dit is Wout Poels, die kent u niet, maar hij kan heel hard fietsen. "

Het is op dat moment 2 uur in de nacht.. denkt hij echt dat er dan 'normale' mensen voor de tv zitten??? Nee, 99,9% van de kijkers is wielerliefhebber en heeft wout poels vaker gezien dan mart smeets zelf..

Gebruikersavatar
derosa
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 28 sep 2004 22:59

Gebruikersavatar derosa 04 okt 2010 22:35

Stokie schreef:Nee, 99,9% van de kijkers is wielerliefhebber en heeft wout poels vaker gezien dan mart smeets zelf..


Daar zou ik geen geld op durven zetten...

eelcoz

eelcoz 04 okt 2010 22:37

Ach ja, Mart. Ik schakelde vrij laat in, en het eerste wat ik Mart hoorde zeggen was dat ze het om 7 uur 's ochtends wel over seks konden hebben op tv. Toen heb ik maar naar Sporza gezapt.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 04 okt 2010 22:41

Ik heb Mart niet aangedurfd. Bang dat ik uit ergernis een mok thee naar de TV zou smijten. Ik vond Sporza trouwens ook niet echt geweldig met commentaar. Ik heb ze wel eens beter gehoord. Ze waren wel erg bezig met hun eigen ploeg.
Live fast; die young. mijn blog

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 04 okt 2010 22:54

rob74 schreef:Ik heb Mart niet aangedurfd. Bang dat ik uit ergernis een mok thee naar de TV zou smijten. Ik vond Sporza trouwens ook niet echt geweldig met commentaar. Ik heb ze wel eens beter gehoord. Ze waren wel erg bezig met hun eigen ploeg.


Wuyts blijft mijn grote held, een poëet. Karl Vannieuwkerke vindt ik als commentator niet objectief genoeg. Als gastheer in zijn Vive le Velo show ben ik weer wel fan van hem, daarin mag hij van mij elk bendenkbaar scenario bespreken en uitdiepen. Maar als commentator moet je het doen met dat wat er gebeurt, niet praten over "als/dan" en "eigenlijk had nu".

Mijn favoriete combinatie in Jose de Cauwer en Michel Wuyts.

Mart Smeets mag wat mij betreft de eer eens aan zichzelf houden. Op het wegdek van de Mont Ventoux staat ergens groot gekalk:

"SMEETS, JE MOEDER!"

Ik heb de hele weg omhoog me rot zitten lachen op de fiets. En elke keer als ik de Smeets weer in beeld zie, denk ik: "Smeets, je moeder....!"
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

goodriddance
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 jul 2010 17:42

goodriddance 04 okt 2010 23:02

Mart Smeets is toch wel passé, hij kent de renners niet meer zoals vroeger en speelt iets te veel de 'vader' van de sport. Dat irriteert mateloos.

Enig nadeel van het WK vond ik dat Sporza ook erg eenzijdig was. Eigenlijk vind ik Eurosport helemaal zo gek nog niet maar die reclame.... dat schiet ook niet op.

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 04 okt 2010 23:05

Tis echt een ramp die Smeets! Vind het enthousiasme van Ducrot daarentegen wel weer aanstekelijk. Vandaar dat ik het wk nogal tegen de gewoonte in (andere wedstrijden, vooral klassiekers, kijk ik op Sporza) eens lekker chauvinistisch op de NOS heb gekeken.

pipootje
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 24 nov 2006 23:20

pipootje 05 okt 2010 09:52

Smeets is een prima man. Door zijn (levens)ervaring heeft hij natuurlijk veel extra bagage, hoeveel keer heeft de tour niet verslagen ? Hij begon al toen iedereen hier nog op de kleuterschool zat.
Dat is precies ook zijn nadeel en dat geldt ook voor de voetbaljongens van "sport in beeld" of hoe dat programma ook mag heten. Ze hebben daar allemaal een baan voor het leven en gaan nooit meer weg. Waar vind je zo'n baan ? De hele week de gebraden haan uithangen voor veel te veel geld ? Elk seizoen weer diezelfde rotkoppen elke week op TV, dezelfde toontjes en intonaties, dezelfde opgeruimde blikken .... Ik trek dat echt niet meer met mijn bord op schoot.
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27869
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 okt 2010 09:57

Probleem is dat Smeets denkt dat hij nog altijd weg kan komen met al zijn ervaring. En hij komt er ook mee weg, want hij heeft nog steeds een baan bij de NOS. Maar kennis van de koers heeft plaats gemaakt voor egoïsme en egocentrisme. Hij kent amper de renners van het Nederlands team, als je naar een NK kijkt wordt 't pas echt gênant. Hij is zo arrogant dat hij inlezen en voorbereiden niet nodig acht. Hoe serieus kun je die man dan nog nemen?

Plaats reactie