Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ervaring met staal

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 24 okt 2011 21:58

em schreef:Nou het was nog erger. Een leeg pakhuis/werkplaats met inderdaad een hoop oud ijzer en niemand te bekennen behalve de hond van Dario. Schrok me kapot toen ie op ons af kwam rennen. Gelukkig zat ie aan de ketting. De buurvrouw zei dat Dario alleen werkte als hij zin had om te werken en dat ik het beste kon wachten en hopen dat hij snel terugkwam. Gelukkig was dat na een uurtje en zit tegenover Dario's werkplaats een cafetje...

Ik heb een lekker bakkie espresso gedaan met 'm (gewoon van het fornuis) en heb mijn wensen besproken. Ondanks dat het een beetje een warrig type is om te zien, weet hij donders goed waar hij het over heeft. Hij ziet ook gelijk wat voor geometrie het beste geschikt is. Omdat ik vrij korte benen heb in vergelijking tot mijn bovenlichaam zal ik zeker niet goed op een standaard maat passen, maar omdat hij me ook niet ineens volledig anders op de fiets wil zetten wilde hij eerst een foto zien hoe ik op mijn huidige fiets zit. Die heb ik 'm gemaild en nu maar hopen dat hij snel met een voorstel voor het frame komt. Kan niet wachten in elk geval!

En sorry, had geen camera bij me...
Typisch Dario, warrig, as always ( zonder vleugels ) :)
Nogmaals, vraag even goed na hoe het zit met de lak op de kabelverbindingen op het frame, remkabels op de bovenbuis, derailleurkabel op de chainstay.
Dit is de achilleshiel van het lakwerk.
Verder echt machtig om te rijden !!! :D
Ik heb een BLE, wel zo stevig bij +100 kg.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 26 okt 2011 10:03

Wij hebben twee 650c frames besteld bij http://www.vetta.it" onclick="window.open(this.href);return false;, een Pista en een Strada frame, beiden Columbus Cromor en beiden maatwerk. Als de Strada qua positie op de fiets bevalt laten we die ook in een mooiere kwaliteit buizen maken.

Afbeelding
Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

c.zaballa
Forum-lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: 12 feb 2009 12:24

c.zaballa 26 okt 2011 12:31

@ Timo, hoe kom je zo bij dat adres?
Gazelle Team TVM \'99

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 26 okt 2011 12:39

Pristine in Amsterdam laat z'n pursuit frames er bouwen en wat ik in de winkel heb gezien (oa frames uit Thron en Max buizen) zag er erg goed uit. Bovendien val ik mij geen buil voor die prijs.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

c.zaballa
Forum-lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: 12 feb 2009 12:24

c.zaballa 26 okt 2011 12:44

Ik heb de prijzen net even gezien en die vallen goed mee inderdaad. Via Pristine ook besteld? Of zelf gewoon contact opgenomen?
Gazelle Team TVM \'99

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 26 okt 2011 12:59

Nee, gewoon zelf contact opgenomen via hun e-mailadres. Antonio Taverna is buitengewoon behulpzaam. Omdat Corine de frames zelf wil beschilderen (Rietveld studente) en we al twee 650c voorvorken hebben liggen komen de frames ongelakt en zonder vork voor 300 euro per stuk. Niet gek voor maatwerk. Als het wegframe bevalt (het is nog een beetje zoeken naar de juiste maat) bestellen we er nog eentje maar dan uit Deda Zero buizen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 26 okt 2011 13:41

Zie ik Pegorretti's (design) ontstaan in Amsterdam?
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 26 okt 2011 14:09

Maar dan typisch Corine (volgens mij wordt het een frame vol zwarte figuurtjes en teksten op een witte ondergrond)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 26 okt 2011 15:53

Leuk project. Is weer eens wat anders dan al die standaard frames die zonder decals nauwelijks te onderscheiden zijn. We zien de foto's wel verschijnen!

Lookkg461
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2011 10:55

Lookkg461 02 nov 2011 18:25

Ik heb al zo lang niet meer op staal gereden dat ik het niet meer kan vergelijken met het huidige. Lang alu gereden, en via een carbon TCR bij een Look
beland. Was een langgekoesterde wens. Fiets daar nu al weer zo`n 5 jaar op. En het is een prettige fiets. Toch zou ik graag de vergelijking nog
eens maken met een old-skool stalen fiets. Zo een met lage velgen, quill stem en dunne buizen. Ik heb er nog steeds een zwak voor,
en hoop nog eens een champion mondial te bemachtigen.

Dit frame was toen ik begon echt een droom. Ik had zòn koga catalogus. 1000000 x per dag keek ik naar de foto van die fiets met zijn dura ace afmontage.
Een echte Hollandse klassieker die Peter Winnen aan zijn mooiste overwinnig hielp!

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 13 nov 2011 09:34

De frames gaan morgen op de post vanuit Italië en we zijn uiteraard erg nieuwsgierig naar het resultaat. Het pursuit frame wordt Corine's en stadsfietsje zodat haar RIH enkel nog op de baan gebruikt hoeft te worden, het Strada frame krijgt een mix van Veloce en Chorus 10sp en wordt haar eerste wegfiets om in het voorjaar aan te kunnen sluiten bij mijn fietsgroep. We hebben al met Brady overlegt, die zal ze in de grondverf zetten en wit aflakken. Daarna gaar Corine ze beschilderen en dan gaan ze terug naar Brady voor zijn "special blank" lak. Zoals al aangegeven, het Strada frame is een proef: als de geometrie en de maten bevallen of als we weten waar het net iets anders moet dan wordt de definitieve versie uit Deda Zero of Columbus Spirit buizen gebouwd. In die maat wordt het dan een stalen weightweenie fietsje.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

mda1
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 10 aug 2010 16:18

mda1 13 nov 2011 16:32

Heb je niet veel moeite met het vinden van wielen en bandjes / tubes voor 650c? Mijn vriendin zou ook beter op een racer met 650c wielen passen kwa geomterie, maar ik was een beetje huiverig voor de keuze en prijs voor de onderdelen. Op BC vind is bijvoorbeeld 2 wielen (ZIPP) en exact 1 velg (CXP33) in 650c... Of heb jij speciale adresjes voor 650c spullen?

Plaats reactie