Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

fredericdavid
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 06 okt 2006 18:43

fredericdavid 05 feb 2008 12:37

newD schreef:het stuur op die foto is als ik het goed heb een bontrager uit 1 stuk, zie de foto op cyclingnews


Inderdaad.
Maar dan snap ik niet dat deze niet op de markt zijn gekomen :s
Misschien hebben ze in de Service Course van Astana nog zo'n verlaagde armsteuntjes liggen, anders zou ik ze niet weten te vinden.
Hopelijk heeft m'n mecanic daarin succes !
Harder, better, faster, stronger, LIGHTER !

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 05 feb 2008 12:38

frederic david schreef:Heeft Discovery dan altijd andere sturen gebruikt dan die "standaard" versie, met hoge armsteuntjes die wij kunnen kopen zoals je hier ziet?



Niet altijd, maar meestal wel. En het stuur dat jij toont is zelfs een totaal andere versie geweest met geïntegreerde stuurpen-constructie.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

fredericdavid
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 06 okt 2006 18:43

fredericdavid 05 feb 2008 12:42

newD schreef:het stuur op die foto is als ik het goed heb een bontrager uit 1 stuk, zie de foto op cyclingnews


Inderdaad.
Maar dan snap ik niet dat deze niet op de markt zijn gekomen :s
Misschien hebben ze in de Service Course van Astana nog zo'n verlaagde armsteuntjes liggen, anders zou ik ze niet weten te vinden.
Hopelijk heeft m'n mecanic daarin succes !
Harder, better, faster, stronger, LIGHTER !

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 06 feb 2008 12:11

S-bend worden nog iets in gekort, zadel ietsje lager enz.
Voor de fijnafstelling gaat Cesar langs z'n trainer Chris Brands.
Ik denk dat ie al aardig in de richting zit. Zeker met het zadel een fractie lager
en de s-bends op maat..


[img=http://img88.imageshack.us/img88/9990/cesarnw0.jpg]

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 06 feb 2008 12:25

Ziet er goed uit, maar is het niet mogelijk om de steunen iets dichter bij de ellebogen te krijgen misschien iets gestrekter?) nu rust hij op meer op het middel van zijn armen wat de balans en mogelijkheid om te sturen niet ten goed komt (meeste rijders houden van ca. 5-10 cm. vanaf de ellebogen).
Maar als de gebruiker zich hierbij het beste voelt....

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 06 feb 2008 12:48

Het vertekent een beetje de steunen zitten zo'n 5 cm achter de ellebogen nu.
Maar hoe meer op de ellebogen, hoe " relaxter " je kan zitten, je hebt dan meer steun en rust.
Maar zoals ik al zei de fijnafstelling gaat ie met z'n trainer doen die gespecialiseerd is. Zoals je ziet staat het zadel ook iets te hoog..

[img=http://img88.imageshack.us/img88/9990/cesarnw0.jpg]

hierom gaat het dus (nieuwe pagina Dus maar even de foto erbij.)

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 06 feb 2008 12:53

Ik heb er geen verstand van, maar als je de fijnafstelling nog moet doen, zou je dan niet beter wachten met het inkorten van de S-bends?

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 06 feb 2008 12:55

O.k. dat te hoog is overigens relatief. Zie regelmatig rijders die volledig overstrekken op hun tijdritfiets (om toch maar een zwaarder verzet te kunnen trappen).
Hoedanook een fraaie fiets en een paar zwarte FSA of Tiso dichte bladen zouden het imho. helemaal af maken.

Gebruikersavatar
rufio
Forum-lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 14 dec 2006 21:05

Gebruikersavatar rufio 06 feb 2008 13:10

Ja of Sram TT kettingblad die ook op de nieuwe TTX zit! :)

cesar_
Forum-lid
Berichten: 281
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:28

cesar_ 06 feb 2008 13:22

Zijn 0-symmetrics ook goed? ;) Fijnafstellen zal nog even duren maar tzt. zal ik een foto van nieuwe houding + nieuwe kettingbladen plaatsen :) .

Overigens, in het geval dat ik bovenstaande niet vind rijden komt er idd een paar tijdrit chainrings, wel zo fraai inderdaad!!

Inkorten van de S-bends hoeft geen probleem te zijn, want ook al zijn ze ingekort dan heb je nog ruim 3 cm speling aan de kant van bevestiging.

Cesar

h3
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 aug 2007 01:22

h3 06 feb 2008 14:10

Ik rijd zelf met het Rotor Aero buitenblad en moet zeggen dat het heerlijk rijd. Maar het was wel even wennen in het begin.

Wat betreft houdingen, er is volgens mij niet een perfecte houding te benoemen omdat ieder persoon anders is.

[img=http://www.pezcyclingnews.com/photos/ra ... -ll450.jpg]

[img=http://velochimp.com/wp-content/uploads ... eorgia.jpg]

[img=http://media.godashboard.com/triathlon/Bike-Torbjor.jpg]

[img=http://www.scienceinsport.com/images/cancellara.jpg]
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run

http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

ghisallo
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 17 jul 2007 10:27

ghisallo 06 feb 2008 15:41

landis zit wel heel erg veel naar voren dat heb ik juist afgeleerd (dat naar voren gaan in een tijdrit)

Plaats reactie