Pagina 67 van 320
Geplaatst: 05 feb 2008 12:37
door fredericdavid
newD schreef:het stuur op die foto is als ik het goed heb een bontrager uit 1 stuk, zie de foto op
cyclingnews
Inderdaad.
Maar dan snap ik niet dat deze niet op de markt zijn gekomen :s
Misschien hebben ze in de Service Course van Astana nog zo'n verlaagde armsteuntjes liggen, anders zou ik ze niet weten te vinden.
Hopelijk heeft m'n mecanic daarin succes !
Geplaatst: 05 feb 2008 12:38
door casran
frederic david schreef:Heeft Discovery dan altijd andere sturen gebruikt dan die "standaard" versie, met hoge armsteuntjes die wij kunnen kopen zoals je hier ziet?
Niet altijd, maar meestal wel. En het stuur dat jij toont is zelfs een totaal andere versie geweest met geïntegreerde stuurpen-constructie.
Geplaatst: 05 feb 2008 12:42
door fredericdavid
newD schreef:het stuur op die foto is als ik het goed heb een bontrager uit 1 stuk, zie de foto op
cyclingnews
Inderdaad.
Maar dan snap ik niet dat deze niet op de markt zijn gekomen :s
Misschien hebben ze in de Service Course van Astana nog zo'n verlaagde armsteuntjes liggen, anders zou ik ze niet weten te vinden.
Hopelijk heeft m'n mecanic daarin succes !
Cesar op z\'n fiets
Geplaatst: 06 feb 2008 12:11
door speric
S-bend worden nog iets in gekort, zadel ietsje lager enz.
Voor de fijnafstelling gaat Cesar langs z'n trainer Chris Brands.
Ik denk dat ie al aardig in de richting zit. Zeker met het zadel een fractie lager
en de s-bends op maat..
[img=
http://img88.imageshack.us/img88/9990/cesarnw0.jpg]
Geplaatst: 06 feb 2008 12:25
door sharkman113
Ziet er goed uit, maar is het niet mogelijk om de steunen iets dichter bij de ellebogen te krijgen misschien iets gestrekter?) nu rust hij op meer op het middel van zijn armen wat de balans en mogelijkheid om te sturen niet ten goed komt (meeste rijders houden van ca. 5-10 cm. vanaf de ellebogen).
Maar als de gebruiker zich hierbij het beste voelt....
Geplaatst: 06 feb 2008 12:48
door speric
Het vertekent een beetje de steunen zitten zo'n 5 cm achter de ellebogen nu.
Maar hoe meer op de ellebogen, hoe " relaxter " je kan zitten, je hebt dan meer steun en rust.
Maar zoals ik al zei de fijnafstelling gaat ie met z'n trainer doen die gespecialiseerd is. Zoals je ziet staat het zadel ook iets te hoog..
[img=
http://img88.imageshack.us/img88/9990/cesarnw0.jpg]
hierom gaat het dus (nieuwe pagina Dus maar even de foto erbij.)
Geplaatst: 06 feb 2008 12:53
door litespeed
Ik heb er geen verstand van, maar als je de fijnafstelling nog moet doen, zou je dan niet beter wachten met het inkorten van de S-bends?
Geplaatst: 06 feb 2008 12:55
door sharkman113
O.k. dat te hoog is overigens relatief. Zie regelmatig rijders die volledig overstrekken op hun tijdritfiets (om toch maar een zwaarder verzet te kunnen trappen).
Hoedanook een fraaie fiets en een paar zwarte FSA of Tiso dichte bladen zouden het imho. helemaal af maken.
Geplaatst: 06 feb 2008 13:10
door rufio
Ja of Sram TT kettingblad die ook op de nieuwe TTX zit!
Geplaatst: 06 feb 2008 13:22
door cesar_
Zijn 0-symmetrics ook goed?
Fijnafstellen zal nog even duren maar tzt. zal ik een foto van nieuwe houding + nieuwe kettingbladen plaatsen
.
Overigens, in het geval dat ik bovenstaande niet vind rijden komt er idd een paar tijdrit chainrings, wel zo fraai inderdaad!!
Inkorten van de S-bends hoeft geen probleem te zijn, want ook al zijn ze ingekort dan heb je nog ruim 3 cm speling aan de kant van bevestiging.
Cesar
Geplaatst: 06 feb 2008 14:10
door h3
Ik rijd zelf met het Rotor Aero buitenblad en moet zeggen dat het heerlijk rijd. Maar het was wel even wennen in het begin.
Wat betreft houdingen, er is volgens mij niet een perfecte houding te benoemen omdat ieder persoon anders is.
[img=
http://www.pezcyclingnews.com/photos/ra ... -ll450.jpg]
[img=
http://velochimp.com/wp-content/uploads ... eorgia.jpg]
[img=
http://media.godashboard.com/triathlon/Bike-Torbjor.jpg]
[img=
http://www.scienceinsport.com/images/cancellara.jpg]
Geplaatst: 06 feb 2008 15:41
door ghisallo
landis zit wel heel erg veel naar voren dat heb ik juist afgeleerd (dat naar voren gaan in een tijdrit)