Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

ted038
Forum-lid

ted038 12 jun 2008 01:30

RikH schreef:Nee heb ik niet gekregen marz, weet je zeker dat iedereen die krijgt?

zowel bij mauwtenbaik als reesfiets het erbij gekregen, ook beide zelf opgehaald ....

speedygonzalez
Forum-lid

speedygonzalez 12 jun 2008 02:16

Ted038 schreef:
timnagtegaal schreef:Wie van de redbullrijders heeft er nog meer last van een vervelende tik in de omgeving van de voorderailleur/ cranckstel? Vooral tijdens stevig aanzetten? Ik hoorde dat mijn lagers al versleten kunnen zijn (en dat na 1000 kilometer al....)

ps ik heb ultegra sl triple afmontage / hollowtech

Groeten Tim
mijn nieuwe pro sl 3000 heeft/had ook een tik bij de trapas, heb het gemeld toen ik mijn fiets inleverde voor de eerste servicebeurt (en daar is gebleven omdat er toch een nieuwe voorvork in moet ). Heb de fiets dus nog niet terug, maar hoop wel dat de tik er dan uit is ....

@ TIM + @ TED
We kunnen mekaar de hand schudden, bij mij hetzelfde probleem! Toevallig ook in het bezit van een nieuwe pro sl 3000 met afmontage Ultegra Sl. Fiets staat ook voor een eerste inspectiebeurt bij Rose en inderdaad is daar ook gebleven vanwege de nieuwe voorvork. Heb de vervelende " tik " ook gemeld en inderdaad het kunnen de lagers zijn.

We moeten wachten op de voorvorken. Hoe lang gaat dat duren...
Baal wel hoor, al iets gehoord van een mogelijke compensatie? Toen ik mijn fiets bracht voor een eerste servicebeurt konden ze me geen leenfiets meegeven of oude voorvork tijdelijk inzetten. Daar kunnen we niet aan beginnen was het antwoord...

Graag jullie reactie

r_essers
Forum-lid

r_essers 12 jun 2008 11:32

Heb gisteren mijn zwarte pro sl 3000 mogen ontvangen en heb geluk, mijn voorvork valt niet onder de terugroepactie :-) Ga zaterdag gelijk alles monteren en een testrit maken!

@ RikH: mijn fiets is ook opgestuurd en ook ik heb het tasje gekregen dus ik zou het gewoon even doorgeven aan Rose, lijkt me dat ze je die dan alsnog wel opsturen (bij mij zat er trouwens een multitool, 2 bandenlichters en een bandenplak set in dus de inhoud varieert per tasje geloof ik).

Voor de rest iedereen sterkte gewenst met de vervanging van de voorvorken. Ik hoop dat het niet te lang gaat duren!

rikh11
Forum-lid

rikh11 12 jun 2008 11:35

gaisdergerman schreef:Krijg je alleen als je de fiets op komt halen. Volgens mij heeft rikH zijn fiets op laten sturen.

Wat is dan het verschil in thuisbezorgen of ophalen?

seger
Forum-lid

seger 12 jun 2008 11:39

Blijkbaar dat als je je fiets gaat ophalen in Duitsland je er een zadeltasje of goodybag bij krijgt en als je hem laat opsturen dan krijg je dat niet...
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

rikh11
Forum-lid

rikh11 12 jun 2008 11:40

@R_Essers! Gefeliciteerd met je fiets! we willen wel foto's :) iig ik wel!

Ik heb alweer een mailtje uit de deur gedaan naar rose (ze zullen wel gek van me worden maar ja). Ik denk dat ze het zelf veroorzaakt hebben.

P.s heb mijn voorvoork nog niet bekeken maar zolang ik er nix van hoor ga ik ook niet kijken. Ga er vanuit dat ik gewoon een goede heb. Of zal binnekort eens kijken als ik mijn montagestandaard binnen heb.

watikjebrom
Forum-lid

watikjebrom 12 jun 2008 11:44

RikH schreef:P.s heb mijn voorvoork nog niet bekeken maar zolang ik er nix van hoor ga ik ook niet kijken. Ga er vanuit dat ik gewoon een goede heb.

Sorry Rik, maar dit is wel zgn. 'struisvogelgedrag'. Voor je eigen veiligheid zou ik je écht willen aanraden je serienummer te checken. Ik zou in ieder geval niet gerust rondrijden, stel je voor wat er gebeurt wanneer tijdens het rijden je vork het begeeft: maak maar vast een afspraak bij a) de dokter en b) de tandarts.

Overigens, zoals al eerder aangegeven is het checken erg simpel
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

rikh11
Forum-lid

rikh11 12 jun 2008 11:49

Watikjebrom schreef:
RikH schreef:P.s heb mijn voorvoork nog niet bekeken maar zolang ik er nix van hoor ga ik ook niet kijken. Ga er vanuit dat ik gewoon een goede heb.

Sorry Rik, maar dit is wel zgn. 'struisvogelgedrag'. Voor je eigen veiligheid zou ik je écht willen aanraden je serienummer te checken. Ik zou in ieder geval niet gerust rondrijden, stel je voor wat er gebeurt wanneer tijdens het rijden je vork het begeeft: maak maar vast een afspraak bij a) de dokter en b) de tandarts.

Overigens, zoals al eerder aangegeven is het checken erg simpel

Je hebt wel gelijk idd, volgende week mijn montagestandaard binnen als het goed is en dan zal ik hem eens uit elkaar halen... En hoe strak moet ik dan de vorkschroef weer aandraaien? want hier ben ik een beetje bang voor..

marz
Forum-lid

marz 12 jun 2008 11:52

Je moet de voorvork dusdanig aandraaien dat je geen weerstand voelt tijdens het draaien aan je stuur.
Het moet allemaal heel soepel lopen, daarna de stuurpen weer vast draaien, en daarvoor staat op de stuurpen wel het aantal Nm.
En als je geen momentsleutel hebt, VOORZICHTIG zijn met aandraaien! (vast is vast)
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

rikh11
Forum-lid

rikh11 12 jun 2008 11:59

Hmmz dat snap ik even niet..... vooral het stukje "en daarvoor staat op de stuurpen wel het aantal Nm"

marz
Forum-lid

marz 12 jun 2008 12:05

[img=http://www.cyclestore.co.uk/images%5Cpr ... C14163.jpg]

Op de meest rechter pen zie je bovenaan (in heel kleine letters Sorry) Max 5Nm.
Dit is de maximale kracht waarmee deze vastgedraaid mogen worden.
Dit zal ook op die van jou staan.

Je moet de pen ook los draaien om de vork er uit te halen
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

seger
Forum-lid

seger 12 jun 2008 12:06

Elke stuurpen heeft een bepaald aandraaimoment. Dit staan aangegeven in Newton-meter (Nm). Als je een momentsleutel hebt, kun je deze op die waarde die aangegeven is, instellen zodat je zeker weet dat je het niet te strak aandraait en dus mogelijk iets kapot maakt. Als je geen momentsleutel hebt, moet je het een beetje op gevoel doen. Motto is dan: vast is vast, zeker niet te hard aandraaien.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

Plaats reactie