Pagina 67 van 106
Geplaatst: 28 nov 2008 18:37
door timo2.0
Die witte ZG's zijn ook blèhh aan een zwart frame.
Geplaatst: 28 nov 2008 18:55
door andromeda
Daarin ben ik het helemaal met je eens, erg blèhh...
Geplaatst: 28 nov 2008 20:09
door sharkman113
Bijna net zo erg als die XXX lights met rode spaken (daar spoelde de lak ook zo af). Lak heeft het gewoon lastig op alles waar rek op zit en helemaal spaken. Je kunt spaken ook plastificeren maar op een lichtgewicht wielset lijkt me dat een beetje overbodig.
Geplaatst: 28 nov 2008 20:18
door lvgh
Scepticus schreef:LVGH schreef:
Geldt dat ook voor witte aluminium spaken eigenlijk? DT heeft nu bijv. de Aerolite en de Competition in het wit,
Die zijn gewoon van staal hoor
Oeps, uiteraard..
Geplaatst: 28 nov 2008 22:50
door speric
Sharkman 1 schreef:Zou eerst eens kijken hoe dat houdt TS heb drie set moeten doen voordat ik erachter was welke lak bestand was tegen de geringe beweging in de spaken (zou resulteren in barstjes en uiteindelijk zwart witte spaken....)
En voor de intimi. Zonder goede hechtprimer en twee lager 2K lak met een middel om de lak flexibel te houden wordt dit helemaal niets......
hoeveel gewicht legt dat allemaal wel niet in de (weeg)schaal ??
Geplaatst: 28 nov 2008 22:54
door sharkman113
Ca. 30-35 gram voor twee wielen. Net genoeg om een setje obermayers op standaard niveau te brengen......
Geplaatst: 04 mar 2009 14:54
door skimons
C a s r a n schreef:@ Turbo66: Lightweight werd vroeger vervaardigd door de heren Dierl en Obermayer. Zo'n 8-tal jaar geleden werden hun wielen overgenomen door de firma CarbonSports, en sindsdien zijn ze beginnen werken met een DT Swiss achternaaf. In de beginfase van de CarbonSports Lightweights werden nog Dura-Ace en Record naven gebruikt; de wijziging moet ongeveer zo'n goede 5 à 7 jaar oud zijn. De wielen met de Record naaf zijn overigens even goed, en volgens Sharkman zelfs beter. De voornaaf is vrijwel steeds een eigen LW/CarbonSports produkt geweest.
Kan het zijn dat deze voornaaf van Tune is?? en hoe is de kwaliteit daarvan? heb gelezen dat de Tune naven niet zo denderend zouden zijn (zie onder)? Of gaat het dan om de achternaaf? Voor de duidelijkheid: Heb een set 20/20 Gen1 op het oog met een campa achternaaf en naar zeggen van de verkoper een Tune voornaaf.
Als de lagers van de voornaaf gemakkelijk te vervangen zijn, heb ik er overigens geen probleem mee..
Sharkman schreef:
Algemene regel voor obermayers is dat het voorwiel (is standaard) geen problemen geeft maar dat de gebruikte tune naaf regelmatig ellende oplevert (zou er persoonlijk geen cent meer voor over hebben).
Geplaatst: 04 mar 2009 15:00
door evilhomer
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik lees toch ook veel positieve verhalen over de Mig/Mag naven. Wat zou het probleem zijn?
Geplaatst: 04 mar 2009 19:15
door tiest
evilhomer schreef:Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik lees toch ook veel positieve verhalen over de Mig/Mag naven. Wat zou het probleem zijn?
Stelmogelijkheid is bagger en de afdichting, body is niet helemaal super.
Mij zul je er niet mee zien rijden. heb er te vele problemen mee gezien.
Geplaatst: 04 mar 2009 23:52
door skimons
geldt dus alleen voor achterwiel/naaf?
Geplaatst: 04 apr 2009 21:15
door skimons
toch maar gekocht:
compleet 8,4 kg (frame en vork wegen samen 3 kg, hehe)
Geplaatst: 05 apr 2009 00:56
door beestvansleidinge
juist ngo een carbon stuurtje, en hij is volledig af