Andere sporten gedaan vandaag?
-
- Forum-lid HC
Vandaag 16km (1:35uur) hardlopen deels over mtb route Amerongen http://www.trainingpeaks.com/av/W7WNEZP ... TNI42L267E gevolgd door 1 uur Tacx http://www.trainingpeaks.com/av/G55OAXY ... OCLUUPTWEI
What makes the boat go faster?
Sinds december ben ik ook begonnen met wat te gaan lopen. Na mijn operatie in november leek het me een goed idee om wat afwisseling te hebben met de Tacx in de winterperiode. Het viel me in eerste instantie niet mee omdat lopen totaal iets anders is dan fietsen. Ik ben gestart met het start to run programma - echter stiekem wel wat afleveringen overgeslagen aangezien de basisconditie van het afgelopen jaar nog wel in de benen zit. Nu zit ik op 27 min/ 5Km - en wil ik de snelheid verder verhogen, daarna de afstand uitbreiden naar 10 tot 15 kilometer.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Een advies: wees voorzichtig met het uitbreiden van de afstand. Conditie mag er wel zijn, maar je pezen en spieren zijn niet gewend aan het hardlopen als je dat nog niet eerder hebt gedaan. Een blessure loop je heel snel op. Start to run gaat niets voor niets uit van een geleidelijke opbouw van de afstand. Conditie bouwt sneller op dan afstand.
Ik doe momenteel veel aan hardlopen (2 à 3x per week) en zwemmen (2x per week). Uitstekend voor conditieopbouw. Je hebt er alleen wat minder aan qua fietsen, tenzij je over een triathlon nadenkt.
Ik doe momenteel veel aan hardlopen (2 à 3x per week) en zwemmen (2x per week). Uitstekend voor conditieopbouw. Je hebt er alleen wat minder aan qua fietsen, tenzij je over een triathlon nadenkt.
Bedankt voor de tip , en daarom blijf ik voorlopig ook bij de 5 km - en dan 2 tot 3 keer per week afhankelijk van de tijd. Gewoon wandelen veel redelijk veel gedaan het afgelopen jaar ( ca 5 km - ook 2 tot 3 keer per week ) maar dat zal ook anders zijn voor pezen en spieren..ajh schreef:Een advies: wees voorzichtig met het uitbreiden van de afstand. Conditie mag er wel zijn, maar je pezen en spieren zijn niet gewend aan het hardlopen als je dat nog niet eerder hebt gedaan. Een blessure loop je heel snel op. Start to run gaat niets voor niets uit van een geleidelijke opbouw van de afstand. Conditie bouwt sneller op dan afstand.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid HC
Mijzelf daarom opgegeven voor een cursus bij Tri-experience http://www.tri-experience.com/basistech ... gheid.htmlpluk schreef:Vanochtend 1 uurtje gezwommen: 2300 meter, oftewel 92 baantjes.
Komt eindelijk wat schot in de zwemconditie.
Alhoewel, ik word nog steeds aan alle kanten voorbijgevlogen. het lijkt wel fietsen..
What makes the boat go faster?
[quote="liviolivius] Mijzelf daarom opgegeven voor een cursus bij Tri-experience http://www.tri-experience.com/basistech ... gheid.html[/quote]
He grappig, die volg ik nu. Is echt een aanrader. Kon in het begin nog geen 50 meter borstcrawl zonder te verdrinken.
He grappig, die volg ik nu. Is echt een aanrader. Kon in het begin nog geen 50 meter borstcrawl zonder te verdrinken.
Vanmorgen 15km hardgelopen door de duinen. Ook nog een stuk over het strand gelopen. Met name om eens te kijken hoe de strandconditie 1 uur na hoogwater is, aangezien de start van Egmond-Pier-Egmond morgen ook op dat tijdstip plaatsvindt.
Moet zeggen dat het mij tussen Egmond a/Zee en Bakkum a/Zee alleszins meeviel. Weliswaar was het strand niet al te breed en niet al te hard, maar op strandbanden met nauwelijks 1 Bar erin wel te doen, lijkt me. Althans, met een select groepje mountainbikers. Met een peloton van zo'n 4000 mtb'ers zal dat allicht tot het nodige oponthoud (en valpartijen) kunnen leiden. Ben benieuwd!
Eén uur na hoogwater het strand op...
Een select groepje mtb'ers doet eveneens een laatste inspectie...
Ook de strook nabij de duinen kan soms prima berijdbaar zijn, en wordt dus nader bekeken...
Overigens liep ik zelf errug makkelijk over het strand. Alsof ik vloog...
Ben trouwens ook benieuwd wat de battle tussen Marianne Vos en Ellen van Dijk zal opleveren, de wereldkampioene veld & weg versus de wereldkampioene tijdrijden. Hier nog een aardig (2 minuten durend) promo-filmpje van Marianne.
Moet zeggen dat het mij tussen Egmond a/Zee en Bakkum a/Zee alleszins meeviel. Weliswaar was het strand niet al te breed en niet al te hard, maar op strandbanden met nauwelijks 1 Bar erin wel te doen, lijkt me. Althans, met een select groepje mountainbikers. Met een peloton van zo'n 4000 mtb'ers zal dat allicht tot het nodige oponthoud (en valpartijen) kunnen leiden. Ben benieuwd!
Eén uur na hoogwater het strand op...
Een select groepje mtb'ers doet eveneens een laatste inspectie...
Ook de strook nabij de duinen kan soms prima berijdbaar zijn, en wordt dus nader bekeken...
Overigens liep ik zelf errug makkelijk over het strand. Alsof ik vloog...
Ben trouwens ook benieuwd wat de battle tussen Marianne Vos en Ellen van Dijk zal opleveren, de wereldkampioene veld & weg versus de wereldkampioene tijdrijden. Hier nog een aardig (2 minuten durend) promo-filmpje van Marianne.
Vanavond weer gezwommen, viel eigenlijk niet mee na de wattbike training van gisteravond. Zonder beenslaf (met drijver) ging sneller dan met beenslag... Was in elk geval weer gezellig met een goede vriendin en tussen het kletsen door nog zo'n 1900m gezwommen.
Afgelopen week in de Dolomieten wezen skiën. Weer viel tegen. 2 mooi dagen 2 aardige dagen 1 slecht en 1 zeer slecht.
De zeer slechte dag ben ik nog behoorlijk veel wezen skiën maar in de liften nauwelijks iemand anders en op de zwarte pistes helemaal niemand. De lange zwarte (Itraliaans zwart) afdaling van de Gardena naar Selva helemaal NIEMAND. Heeft ook wel wat.
Alleen onder in het dal regende het ijswater en ik kwam steen en steen koud bij het hotel. Ik ben niet zo van de apres ski maar toen luste ik wel een hersteldrankje.
Plan om wat andere tochten naar het oosten te maken kwam niet veel van terecht. Wel de Sellaronde een keer gedaan en die dag was het mooi weer.
Uiteraard een aantal afdalingen die bekend zijn van de wedstrijdsport. Als je op de Sassolungo of de Gran Risa staat kan je je nauwelijks voorstellen dat die wedstrijd skiërs in een nagenoeg rechte lijn omlaag stormen.
Ik maak gewoon lekker wat bochtjes
Toch lekkere week skieen en met buitensport moet je je nu eenmaal niet teveel door het weer laten afschrikken.
Het door het weer bijna de hele week wel lekker rustig ondanks de schoolvakanties!
En lekker eten natuurlijk
De zeer slechte dag ben ik nog behoorlijk veel wezen skiën maar in de liften nauwelijks iemand anders en op de zwarte pistes helemaal niemand. De lange zwarte (Itraliaans zwart) afdaling van de Gardena naar Selva helemaal NIEMAND. Heeft ook wel wat.
Alleen onder in het dal regende het ijswater en ik kwam steen en steen koud bij het hotel. Ik ben niet zo van de apres ski maar toen luste ik wel een hersteldrankje.
Plan om wat andere tochten naar het oosten te maken kwam niet veel van terecht. Wel de Sellaronde een keer gedaan en die dag was het mooi weer.
Uiteraard een aantal afdalingen die bekend zijn van de wedstrijdsport. Als je op de Sassolungo of de Gran Risa staat kan je je nauwelijks voorstellen dat die wedstrijd skiërs in een nagenoeg rechte lijn omlaag stormen.
Ik maak gewoon lekker wat bochtjes
Toch lekkere week skieen en met buitensport moet je je nu eenmaal niet teveel door het weer laten afschrikken.
Het door het weer bijna de hele week wel lekker rustig ondanks de schoolvakanties!
En lekker eten natuurlijk
Halve marathon
Gisteren weer eens hardgelopen in de Schoorlse duinen (21km, 500hm, 98% offroad). Van tevoren een stevig rondje uitgestippeld met zoveel mogelijk klimwerk erin. In totaal 25 klimmetjes, waarvan 10 zware jongens en 7 van de buitencategorie. Het rondje zelf is 20km lang en start en finisht even voorbij Il Primo bij het Bergerpaadje (richting Schoorlse Nok). Vanaf Il Primo komt er dan nog 2x500m bij, en brengt het totaal op een fraaie, uitdagende 21km. De smakelijkste ingrediënten...
• Schoorlse Nok (***)
• Staringweg (**)
• Koninginneduin (***)
• Klimweg (**)
• Torenpad (***)
• Schoorlse Klimduin (downhill)
• Kaboutertrap (250 treden) (***)
• Catrijper Klimduin (***)
• Groeter Klimduin (***)
• Schuthokpad (**)
• Muizenweg (**)
• Jachtweg-speelkuil (**)
• Berenkuilpad (***)
Na een stevig ontbijt worden nauwelijks 2 uur later de hardloopveters gestrikt. ‘Gewoon’ lekker lopen, is het plan. Maar kan dat op slopers als de Schoorlse Nok, Koninginneduin, Torenpad, Kaboutertrap, 2 klimduinen en het brute Berenkuilpad? Denk 't wel...
Binnen 1km staat de Schoorlse Nok al op het menu, met aansluitend de Staringweg en het loeisteile Koninginneduin. Fijn. Geen feest voor de benen. Even verderop lopen de Klimweg en het Torenpad wat beter. Geldt zeker ook voor de Klimduin-downhill...
Die lol is evenwel van korte duur. Na 8km staat immers het meest gevreesde drieluik glimlachend te wachten. De Kaboutertrap (250 treden) vanaf het bezoekerscentrum en de 2 supermulle klimduinen (vanuit Catrijp en Groet) zijn loodzwaar. Stijgingspercentages tot zo'n 35%. Met enige reserve omhoog lopen is er niet bij. Zware bevalling...
Stairway to heaven...
Heaven, op 54m hoogte...
Geen meter vlak...
Catrijper Klimduin, sloper van beroep...
Uitzicht richting Hargerpolder & de Noordzee, 3km verderop...
Groeter Klimduin oogt lieflijk. Schone schijn uiteraard...
Inmiddels bijna 12km gelopen. Terug zuidwaarts. Het ergste zit erop. Voelt goed. Het Schuthokpad — tussen talloze verbrande bomen door — is steil, maar keurig voorzien van een schelpentapijtje. Zo ook de Muizenweg. Gaat prima, met soepele tred naar boven. De mulle zandklim naar de Jachtweg is lastig maar kort. No problem. Vervelend is dan nog het vermaledijde Berenkuilpad.
Een slordige 3 jaar na dato, nog altijd een kerkhof...
Kruip-door-sluip-door richting Jachtweg...
Berenkuilpad, het verticale toetje...
De laatste 5 glooiende km's zijn vervolgens goed te doen. Zeker met de gedachte aan cola, koffie & appelgebak bij Bergen-Binnen. Uiteindelijk kom ik dan ook relatief redelijk fris en voldaan (!) terug bij Il Primo. Mooie, zware route en soms ook mooie vergezichten! Mijn fietscomputer (meegenomen in een achterzakje) vertelt na afloop dat er inderdaad bijna geen meter vlak in de route zit en dat er bijna 500 hoogtemeters geklommen is...
En vandaag een rustige herstelloop in dezelfde contreien. Pocketcameraatje mee om de bovenstaande plaatjes te schieten, en twee beetjes na te genieten.
Edit: De betreffende GPS-file is hier te downloaden.
Overigens berekent GPSies (deze keer nogal pessimistisch) slechts 335 hoogtemeters. Echter, aangezien mijn Ciclo-teller alleen hoogteverschillen van minimaal 5 meter meetelt, zal het in de praktijk vermoedelijk nog wel iets meer dan 500hm zijn.
Gisteren weer eens hardgelopen in de Schoorlse duinen (21km, 500hm, 98% offroad). Van tevoren een stevig rondje uitgestippeld met zoveel mogelijk klimwerk erin. In totaal 25 klimmetjes, waarvan 10 zware jongens en 7 van de buitencategorie. Het rondje zelf is 20km lang en start en finisht even voorbij Il Primo bij het Bergerpaadje (richting Schoorlse Nok). Vanaf Il Primo komt er dan nog 2x500m bij, en brengt het totaal op een fraaie, uitdagende 21km. De smakelijkste ingrediënten...
• Schoorlse Nok (***)
• Staringweg (**)
• Koninginneduin (***)
• Klimweg (**)
• Torenpad (***)
• Schoorlse Klimduin (downhill)
• Kaboutertrap (250 treden) (***)
• Catrijper Klimduin (***)
• Groeter Klimduin (***)
• Schuthokpad (**)
• Muizenweg (**)
• Jachtweg-speelkuil (**)
• Berenkuilpad (***)
Na een stevig ontbijt worden nauwelijks 2 uur later de hardloopveters gestrikt. ‘Gewoon’ lekker lopen, is het plan. Maar kan dat op slopers als de Schoorlse Nok, Koninginneduin, Torenpad, Kaboutertrap, 2 klimduinen en het brute Berenkuilpad? Denk 't wel...
Binnen 1km staat de Schoorlse Nok al op het menu, met aansluitend de Staringweg en het loeisteile Koninginneduin. Fijn. Geen feest voor de benen. Even verderop lopen de Klimweg en het Torenpad wat beter. Geldt zeker ook voor de Klimduin-downhill...
Die lol is evenwel van korte duur. Na 8km staat immers het meest gevreesde drieluik glimlachend te wachten. De Kaboutertrap (250 treden) vanaf het bezoekerscentrum en de 2 supermulle klimduinen (vanuit Catrijp en Groet) zijn loodzwaar. Stijgingspercentages tot zo'n 35%. Met enige reserve omhoog lopen is er niet bij. Zware bevalling...
Stairway to heaven...
Heaven, op 54m hoogte...
Geen meter vlak...
Catrijper Klimduin, sloper van beroep...
Uitzicht richting Hargerpolder & de Noordzee, 3km verderop...
Groeter Klimduin oogt lieflijk. Schone schijn uiteraard...
Inmiddels bijna 12km gelopen. Terug zuidwaarts. Het ergste zit erop. Voelt goed. Het Schuthokpad — tussen talloze verbrande bomen door — is steil, maar keurig voorzien van een schelpentapijtje. Zo ook de Muizenweg. Gaat prima, met soepele tred naar boven. De mulle zandklim naar de Jachtweg is lastig maar kort. No problem. Vervelend is dan nog het vermaledijde Berenkuilpad.
Een slordige 3 jaar na dato, nog altijd een kerkhof...
Kruip-door-sluip-door richting Jachtweg...
Berenkuilpad, het verticale toetje...
De laatste 5 glooiende km's zijn vervolgens goed te doen. Zeker met de gedachte aan cola, koffie & appelgebak bij Bergen-Binnen. Uiteindelijk kom ik dan ook relatief redelijk fris en voldaan (!) terug bij Il Primo. Mooie, zware route en soms ook mooie vergezichten! Mijn fietscomputer (meegenomen in een achterzakje) vertelt na afloop dat er inderdaad bijna geen meter vlak in de route zit en dat er bijna 500 hoogtemeters geklommen is...
En vandaag een rustige herstelloop in dezelfde contreien. Pocketcameraatje mee om de bovenstaande plaatjes te schieten, en twee beetjes na te genieten.
Edit: De betreffende GPS-file is hier te downloaden.
Overigens berekent GPSies (deze keer nogal pessimistisch) slechts 335 hoogtemeters. Echter, aangezien mijn Ciclo-teller alleen hoogteverschillen van minimaal 5 meter meetelt, zal het in de praktijk vermoedelijk nog wel iets meer dan 500hm zijn.
Laatst gewijzigd door buzz op 27 feb 2014 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wauw!! Wat een gave ronde, en superzwaar!!
Eind van de zomer deze maar eens inladen in de garmin
Na de 14.5 Texeltrail over anderhalve maand naar de Vuurtorentrail (17km) op Ameland, dus de opbouw zit er al aardig in
Eind van de zomer deze maar eens inladen in de garmin
Na de 14.5 Texeltrail over anderhalve maand naar de Vuurtorentrail (17km) op Ameland, dus de opbouw zit er al aardig in
Less is bore