Re: Ervaring webshops
Geplaatst: 10 jan 2024 18:31
BikeInn is bekent dat ze niet alles "in huis"hebben en eerst de produkten bij hun toeleveranciers moeten bestellen.
Ik begrijp niet dat er (ook hier) niet wordt begrepen dat binnen 24 uur leveren, vooral een gegeven is dat de verkoopafdeling verkondigd.
Als je in een magazijn werkt en chauffeur bent, dan weet je uit ervaring(zelf 20 jaar gedaan), dat wat de verkoop zegt, vaak niet overeenkomt wat mogelijk is.
Ik kan wel 100 punten opnoemen waarom iets later komt dan de verkoop aan-verkondigd.
a Ze zeggen maar wat om de klant zo van dienst te zijn.
b de voorraad is niet helemaal goed bijgehouden.Alles wordt gescand en soms is er met het scannen iets misgegaan en blijkt de voorraad 0 te zijn.(produkt dus niet aanwezig).
c Het is zo druk met veel te veel orders, dat er gewoon orders niet worden klaargemaakt.
d De heftruck(en ) zijn aan onderhoud toe of kapot.
e De bestelauto/vrachtwagen heeft pech onderweg.
f De chauffeur is ziek geworden onderweg en de vrachtwagen staat onderweg.
g Een deel van de lading is gestolen onderweg, wat veel oponthoud geeft.
h De toeleverancier van produkten zou vandaag komen en daar is opgerekend en zo heeft de verkoper de klant beloofd of toegezegd, het produkt kan gelevert worden.(komt dus niet)
i De hele stelling/stellingen zijn omgevallen in de nacht en de volgende dagen kan niet een deel gelevert worden.
j Een grote stroomstoring, die uren duurt kan vertraging opleveren.Omdat de electrische deuren niet open kunnen.
k Zwaar verkeers ongeluk van een andere autoś onderweg.Wat een langdurende wegversperring oplevert.
i. De slagbomen v/d sluizen op de afsluitdijk blijken voor de zoveelste keer weer niet open te gaan.
j. De chauffeur wordt door de weginspectie gecontroleerd (papieren, rijtijd en op de weegbrug)en is veel tijd aan oponthoud.
k. Er staan boze boeren op de weg.
l. De chauffeur is er helemaal klaar mee en laat de boel de boel en neemt op staande voet ontslag.
m. De magazijnchef en de chauffeur hebben slaande ruzie en de magazijnmeester wordt met een stoel op zijn kop geslagen.
en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Zelf ondervonden in die jaren:
punten A,B,E,G,I, J,K en M.
we klagen wat af met zijn allen.
Mensenwerk levert naast al die opgenoemde punten ook nog fouten op.
Soms wordt er een pakket/pallet naar een verkeerd adres gestuurt omdat er tussen verkoop en chauffeur , wel eens wat misgaat.
Als je wat bij Temu koopt, weet je zeker dat al het personeel t/m de chauffeurdienst gigantisch wordt afgeknepen. Dat moet je eigenlijk niet willen.
Nou ja iedereen moet het zelf maar weten.
PS Ik zelf woon in een klein dorp in friesland en bestel veel via internet. We hebben geen auto en nooit kwam het niet goed , met een bestelling.Soms razendsnel, een ander keer wat langer.
Je moet op internet niet altijd 5 euro goedkoper willen als je alles bij 1 onlineshop kan kopen.
Soms wordt je gedwongen om er een andere shop bij te nemen, omdat ze een produkt niet op voorraad hebben.
Want dan krijg je inderdaad de hele dag in verstedelijkgebied, bestelautoś in je straat.
Als iets te goedkoop is, dan is dat altijd omdat het personeel wordt afgeknepen.
en leverwonderen bestaan alleen bij het verkoopteam en in de mooie "beloften"op de "prachtige" websites.
Ik begrijp niet dat er (ook hier) niet wordt begrepen dat binnen 24 uur leveren, vooral een gegeven is dat de verkoopafdeling verkondigd.
Als je in een magazijn werkt en chauffeur bent, dan weet je uit ervaring(zelf 20 jaar gedaan), dat wat de verkoop zegt, vaak niet overeenkomt wat mogelijk is.
Ik kan wel 100 punten opnoemen waarom iets later komt dan de verkoop aan-verkondigd.
a Ze zeggen maar wat om de klant zo van dienst te zijn.
b de voorraad is niet helemaal goed bijgehouden.Alles wordt gescand en soms is er met het scannen iets misgegaan en blijkt de voorraad 0 te zijn.(produkt dus niet aanwezig).
c Het is zo druk met veel te veel orders, dat er gewoon orders niet worden klaargemaakt.
d De heftruck(en ) zijn aan onderhoud toe of kapot.
e De bestelauto/vrachtwagen heeft pech onderweg.
f De chauffeur is ziek geworden onderweg en de vrachtwagen staat onderweg.
g Een deel van de lading is gestolen onderweg, wat veel oponthoud geeft.
h De toeleverancier van produkten zou vandaag komen en daar is opgerekend en zo heeft de verkoper de klant beloofd of toegezegd, het produkt kan gelevert worden.(komt dus niet)
i De hele stelling/stellingen zijn omgevallen in de nacht en de volgende dagen kan niet een deel gelevert worden.
j Een grote stroomstoring, die uren duurt kan vertraging opleveren.Omdat de electrische deuren niet open kunnen.
k Zwaar verkeers ongeluk van een andere autoś onderweg.Wat een langdurende wegversperring oplevert.
i. De slagbomen v/d sluizen op de afsluitdijk blijken voor de zoveelste keer weer niet open te gaan.
j. De chauffeur wordt door de weginspectie gecontroleerd (papieren, rijtijd en op de weegbrug)en is veel tijd aan oponthoud.
k. Er staan boze boeren op de weg.
l. De chauffeur is er helemaal klaar mee en laat de boel de boel en neemt op staande voet ontslag.
m. De magazijnchef en de chauffeur hebben slaande ruzie en de magazijnmeester wordt met een stoel op zijn kop geslagen.
en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Zelf ondervonden in die jaren:
punten A,B,E,G,I, J,K en M.
we klagen wat af met zijn allen.
Mensenwerk levert naast al die opgenoemde punten ook nog fouten op.
Soms wordt er een pakket/pallet naar een verkeerd adres gestuurt omdat er tussen verkoop en chauffeur , wel eens wat misgaat.
Als je wat bij Temu koopt, weet je zeker dat al het personeel t/m de chauffeurdienst gigantisch wordt afgeknepen. Dat moet je eigenlijk niet willen.
Nou ja iedereen moet het zelf maar weten.
PS Ik zelf woon in een klein dorp in friesland en bestel veel via internet. We hebben geen auto en nooit kwam het niet goed , met een bestelling.Soms razendsnel, een ander keer wat langer.
Je moet op internet niet altijd 5 euro goedkoper willen als je alles bij 1 onlineshop kan kopen.
Soms wordt je gedwongen om er een andere shop bij te nemen, omdat ze een produkt niet op voorraad hebben.
Want dan krijg je inderdaad de hele dag in verstedelijkgebied, bestelautoś in je straat.
Als iets te goedkoop is, dan is dat altijd omdat het personeel wordt afgeknepen.
en leverwonderen bestaan alleen bij het verkoopteam en in de mooie "beloften"op de "prachtige" websites.