Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrennen op tv

jorrit10
Forum-lid

Gebruikersavatar jorrit10 07 jul 2015 13:22

tieky schreef:
Met het overboord kieperen van Mart, wat je ook van hem mag vinden, is de laatste verhalenverteller bij de NOS-Tour toch echt vertrokken...
Gelukkig wel, want de beste man hoorde zichzelf een beetje te graag paraten. Ben overigens met je eens dat studio tour verder weinig interessant is. Vive Le Velo heeft, net als de voorgaande jaren, mijn voorkeur.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

joeywl
Forum-lid

joeywl 07 jul 2015 13:46

Sinds dit jaar Vive Le Velo elk dag aan het volgen en wil niks anders meer! Prima tijdstip, leuke interviews en altijd top renners aan de tafel.

ThijsvdnBerg
Forum-lid

ThijsvdnBerg 07 jul 2015 15:39

Vind dat ze bij studio tour wel iets dieper op de materie ingaan dan bij tour du jour. Ook wel een paar leuke gasten tot nu toe die wat te melden hebben i.p.v. elke avond het slappe gewouwel van Boogerd, Planckaert en de gemiddele BN'er met 0 kennis van de koers + kapotgesponserde rubrieken.

Vive le Velo absoluut het mooiste programma, mag alleen wel eens wat kritischer naar mijn smaak.

copperzzz
Forum-lid

copperzzz 08 jul 2015 07:58

Gister ook eens vive le velo gekeken, leuk programma inderdaad! Sfeer is 10x beter dan nos tour en leuke reportages, goed over nagedacht.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 08 jul 2015 08:56

Ik kijk zometeen Vive Le Velo nog even maar naar het schijnt vondt Marc Coucke het nodig daar carnaval te vieren.

Nu heb ik persoonlijk altijd al weinig affiniteit/sympathie gehad met die bal.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

joeywl
Forum-lid

joeywl 08 jul 2015 09:16

Vond het ook nagemaakte / irritant om te zien maar dat heb ik ook bij die misselijke Leferve. Mannen mogen uiteraard wel blij zijn en een feestje vieren. Denk toch wel dat Froome het prima vond dat Martin de gele trui ging pakken.

renec
Forum-lid

renec 08 jul 2015 09:36

De polonaise gisteren was natuurlijk een beetje genant, maar ik vond de uitzending gisteren wel leuk.
Boonen is een sympathieke gast, beetje on-Belgisch losjes (dat bedoel ik niet lullig) durft ook gewoon antwoord te geven. De oude filmpjes met Plackaert waren ook leuk.

dario
Forum-lid

dario 08 jul 2015 10:10

Vooral geestig dat Tony Martin er zelf ook een beetje gegêneerd leek bij te zitten! :)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

renec
Forum-lid

renec 08 jul 2015 10:28

Tony Martin zat er sowieso een beetje als een vreemde vogel bij. Ik weet niet of verlegen het juiste woord is, maar ik denk dat hij blij was dat hij weg kon...

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 08 jul 2015 10:29

Vive le velo vind ik echt geweldig. Vond de tegenstelling tussen de twee mega-rijken wel leuk. Andy Riis die bijna verlegen en als een kleine jongen in de uitzending een gele fiets aanbiedt aan Rohan Dennis en de publiciteits geile Marc Coucke die "het is een Couckenbak"zingend door het beeld loopt. Riis maakt op deze manier prachtige reclame voor de ploeg en BMC, Coucke zet vooral zichzelf te kijk. Maar beide vond ik als TV-momentjes wel erg leuk. Mooi dat Vive le Velo dit blijkbaar toch aantrekt, dit soort toch wel aparte tv momenten. En over kritisch; daar zijn dit soort programma's in mijn ogen niet voor. Lekker een sfeertje bouwen en de koers met wat achtergrond bespreken, zoals ik dat met vrienden doe. Ik vermaak me wel zo. Zeker met drie programma;s die nu mooi na elkaar komen.
Ach, ik zeg ook maar wat

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 08 jul 2015 10:30

De uitzending zonet bekeken. Ja, leuke gasten die ook wat te vertellen hebben, mooie oude beelden. Ik mag zeker Boonen en Planckaert erg graag. Niks geen pretenties, open en eerlijk. Fijn volk.

Wat een schril contrast met die zelfingenomen pafzak van een Coucke zeg. Zie hem later ook op dat balkon staan. En ja hoor, de meute volgt wel.
Zoals Boonen zei is Martin nogal een rustige, ietwat verlegen, jongen die er dus maar laat gebeuren. Was lachen geweest als dit Cavendish was overkomen :D

Eigenlijk tevens behoorlijk respectloos naar Martin toe om zo jezelf belangrijker te achten dan degene waar het daadwerkelijk om draait. Zum kotzen.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 08 jul 2015 11:09

Zorro schreef:............

Eigenlijk tevens behoorlijk respectloos naar Martin toe om zo jezelf belangrijker te achten dan degene waar het daadwerkelijk om draait. Zum kotzen.
Klopt, werkelijk een beschamende actie.

Plaats reactie