Mio Cyclo
Ik heb sinds anderhalf jaar een MIO in mijn bezit. de Mio heb ik al twee keer terug moeten sturen (ben het apparaat 2 keer 5 weken kwijt geweest). 1 keer was voor de bevestiging aan de achterkant de andere keer was voor een kapotte accu. De bevestiging aan de achterkant is gewoon afgebroken waardoor mijn mio vol op het wegdek terecht kwan met allerlei schade van dien. De accu was na een jaar dusdanig sleht dat bij een rit van 3 uur het apparaat uitging.
Nu is mij weer wat ovrkomen. De bevestiging aan mijn fets waar je de mio opdraait sis nu volledig uitgelubberd waardoor de mio niet meer op mijn fiets bevestigd kan woorden. Contact gezocht met Mio en ja hoor ik moet een neiuwe bevestiging bestellen a 20 euro, ik krijg deze niet vergoed omdat Mio vind dat het normaal is dat bij gebruik dergelijke dingen uit behoren te schuren. Als ik jullie was zou ik iets meer geld uitgeven en dan heb je een apparaat wat in ieder geval op je fiets blijft zitten. Succes met het uitzoeken van een fietsnavifatie maar kies in ieder geval geen MIO
Nu is mij weer wat ovrkomen. De bevestiging aan mijn fets waar je de mio opdraait sis nu volledig uitgelubberd waardoor de mio niet meer op mijn fiets bevestigd kan woorden. Contact gezocht met Mio en ja hoor ik moet een neiuwe bevestiging bestellen a 20 euro, ik krijg deze niet vergoed omdat Mio vind dat het normaal is dat bij gebruik dergelijke dingen uit behoren te schuren. Als ik jullie was zou ik iets meer geld uitgeven en dan heb je een apparaat wat in ieder geval op je fiets blijft zitten. Succes met het uitzoeken van een fietsnavifatie maar kies in ieder geval geen MIO
Ik heb van januari 2014 een mio 315 en nog nooit problemen gehad met de bevestiging na 15000 km. Ik gebruik de optionele stuurbevestiging die de mio voor het stuur brengt. Steeds voorzichtig opzetten en zonder teveel weerstand dan draaien, bij veel weerstand niet verder draaien, een teken dat hij niet vlak staat op de houder.
Eddy Merckx EMX-1 januari 2013
JGuillem Oriënt Disc december 2017
JGuillem Oriënt Disc december 2017
Een garmin mount past ook trouwens.
Ik heb altijd de k-edge xl gebruikt.
om hem lekker strak erin te krijgen klein rondje dubbelzijdig tape erin, daaroverheen een stukje binnenband en je mio gaat helemaal nergens heen.
overigens past op deze manier de garmin er ook prima in en dit zit ook super strak.
geeft cycloagent aan dat je gesynchroniseerd bent, synchoniseer je over wifi maar lukt het niet?
Ik heb altijd de k-edge xl gebruikt.
om hem lekker strak erin te krijgen klein rondje dubbelzijdig tape erin, daaroverheen een stukje binnenband en je mio gaat helemaal nergens heen.
overigens past op deze manier de garmin er ook prima in en dit zit ook super strak.
wat gaat er mis dan?BartjeP schreef:Sinds de update kan ik mijn geschiedenis niet meer uploaden naar mijn pc... kan iemand dit verhelpen of advies geven aub ?
geeft cycloagent aan dat je gesynchroniseerd bent, synchoniseer je over wifi maar lukt het niet?
hopla, daar gaan we weer. afgelopen zaterdag een route in de mio gezet. gemaakt via mioshare en deze geupload via cycloagent. eerste 80 km gingen goed. daarna begon het gemieter. twee maal een dodge 4.2 error.
vanmorgen contact gehad met Mio. Zeer begripvol gereageerd. Ze gaan waarschijnlijk het toestel vervangen door een Cyclo 315. Eerste gevoel is dat ze de problemen serieus nemen en het ook echt willen oplossen en de klant willen helpen. Advies bij problemen met Mio: niet mailen, geen facebook, maar pak de telefoon!
vanmorgen contact gehad met Mio. Zeer begripvol gereageerd. Ze gaan waarschijnlijk het toestel vervangen door een Cyclo 315. Eerste gevoel is dat ze de problemen serieus nemen en het ook echt willen oplossen en de klant willen helpen. Advies bij problemen met Mio: niet mailen, geen facebook, maar pak de telefoon!
is het fietsen aan het her-ontdekken
Vervolg Cyclo 305 probleem: Het toestel is vorige week verzonden en ontvangen door Mio. Tot nog toe niets gehoord, dus ben vanmorgen maar gaan bellen. Na 10 minuten in de wacht en 10 minuten gegevens zoeken en navragen blijkt dat mijn nieuwe Cyclo 315 verzonden is en dat ik hem binnenkort kan verwachten!
Het lijkt op Mio bashen, maar dat is niet helemaal de bedoeling van mijn posts hoor.
Afgelopen week vol spanning afgewacht...maar nee, geen Mio afgeleverd. Jammer.
Vanmorgen maar weer bellen: "even navragen".....tien minuten wacht......"nee meneer, hij is niet verzonden, woensdag wordt hij geleverd". ik vraag: "waarom niet? je had afgelopen week gezegd dat hij verzonden was?" reactie: "tsja, meneer, dat is de informatie die ik doorkrijg." ik zeg: "hoe zit het dan met jullie communicatie, dat klopt dan toch wel niet?" reactie: "nee, er is iets mis gegaan, maar woensdag kunt u hem verwachten, eventjes geduld nog alstublief."
Geen sorry voor het ongemak of de miscommunicatie of het niet verzenden...jammer. ik was blij met goede oplossing van Mio, maar het lijkt dat het niet helemaal lekker loopt daar. anyway, woensdag weten we meer!
Afgelopen week vol spanning afgewacht...maar nee, geen Mio afgeleverd. Jammer.
Vanmorgen maar weer bellen: "even navragen".....tien minuten wacht......"nee meneer, hij is niet verzonden, woensdag wordt hij geleverd". ik vraag: "waarom niet? je had afgelopen week gezegd dat hij verzonden was?" reactie: "tsja, meneer, dat is de informatie die ik doorkrijg." ik zeg: "hoe zit het dan met jullie communicatie, dat klopt dan toch wel niet?" reactie: "nee, er is iets mis gegaan, maar woensdag kunt u hem verwachten, eventjes geduld nog alstublief."
Geen sorry voor het ongemak of de miscommunicatie of het niet verzenden...jammer. ik was blij met goede oplossing van Mio, maar het lijkt dat het niet helemaal lekker loopt daar. anyway, woensdag weten we meer!
-
- Forum-lid
Als je bijvoorbeeld kiest voor 500m, dan zorgt mio voor de komende 500m een andere route. Dus leodt ie jou om voor de komende 500m..Nolke schreef:Hallo. Iemand een idee hoe de omleidingsfunctie werkt tijdens het navigeren? Als ik daarop druk, krijg ik de optie om te kiezen tussen 500m, 1000m of 2000m. Maar ik weet niet wat hij dan doet.
Om een beetje thuis te raken in de wereld van fiersnavigatie een nette MIO 305 op de kop kunnen tikken. Alles geïnstalleerd en enkele GPX files gedownload van mooie routes in mijn omgeving in de juiste map gezet. Kind kan de was doen. Het valt me op dat de files alleen de heenweg aangeven (tot halverwege) De weg terug (GPX file is de hele ronde) zie ik niet. Krijg even niet gevonden hoe dat nu kan. Iemand een idee?