Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Erik
Forum-lid

Erik 19 mei 2015 09:27

Precies, en omdat fietsers heel wendbaar zijn en geen nummerbord hebben, zijn we ook nog eens heel ongrijpbaar. Ik kan als verkeersregelaar het nummer van een auto opschrijven wanneer de bestuurder een aanwijzing negeert, maar bij een fietser kan ik eigenlijk niks.

Binnenkort sta ik weer op straat bij de A4d en het gedrag wat je daar ziet overtreft echt alles wat je in dit draadje leest. 'Mijn kind is binnen en ik moet dus via de kortste weg naar huis', dat idee. Dat dat dwars door de 5 kilometer groep (+/- 4000 5-8 jarigen) heen is maakt niet uit en dat er hekken staan ook niet, laat staan dat er zo'n gast in een gele jas zegt dat dat niet mag. Die boete van 70 euro krijg je toch niet, want ze krijgen je toch niet te pakken...

We starten altijd vanaf de wielerbaan in Assen en daar hebben we ook te maken met trainingsgroepen van de wielerclub. Die stoppen tenminste en gaan pas door de groep heen wanneer wij een gat gemaakt hebben, in tegenstelling tot ouders en overige belangstellenden.

Zo, even afgereageerd. :-)
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

knutmo
Forum-lid

knutmo 19 mei 2015 15:56

Mensen zijn eikels.

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 19 mei 2015 16:42

@Erik

Neem de volgende keer de supersoaker van een van de kids mee en vul die met iets waar je als fietser niet mee natgespoten wil worden.
Ik zat te denken aan een of ander mierzoet stofje maar dan zul je net zien dat jij die lul te pakken hebt die allergisch is voor wespen en de man het loodje legt omdat hij een zwerm wespen achter zich aan kreeg.

Erik
Forum-lid

Erik 19 mei 2015 16:45

Serves him right.... :twisted:
- H.G. Wells

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 19 mei 2015 21:49

knutmo schreef:Mensen zijn eikels.
Helaas wel ja. Gelukkig zijn er uitzonderingen.
Veni. Vidi. Fietsie.

Marniparni
Forum-lid

Marniparni 20 mei 2015 16:20

Seriph schreef:Wat Erik hier zegt zou best wel eens de cru kunnen zijn. Fietsers over het algemeen zijn behoorlijk aso. We fietsen over de stoep, door winkelstraten gemarkeerd als wandelgebied, over de autoweg etc. Blind voor iedereen en doof voor alles.

En (bijna) iedereen doet het. Ik ook als ik er zo over nadenk. Ik heb ook wel eens een stoepje gepakt of door de winkelstraat gefietst. Op mijn gewone fiets in mijn gewone kleren. Denk maar aan de door iedereen vervloekte scholieren met 4 rijen dik en alleen maar aandacht voor de mobiel. Het is echt bizar wat voor acties de gemiddelde fietser uithaalt op zijn stalen ros.

Maar dat valt niet echt op omdat het gewone mensen zijn. In ons wielrenpakje zijn we ineens een opvallende verschijning, felle kleuren, rare houding, malle fiets en dan wordt het gezien als je een rare actie doet en ben je ineens aso. Ook omdat de snelheid iets hoger ligt.
Een ander verschil tussen 'gewone' asofietsers enerzijds en asoracefietsers anderzijds is dat de asoracefietsers vaak in een groep opereren. Het asogedrag neemt daarmee grotere vormen aan (15 man door rood in plaats van 1) en de gevolgen zijn groter als het misgaat (als de 6e van de 15 je aanrijdt rijden nummers 7t/m12 er ook nog tegenaan). Om de een of andere reden vertonen (de meeste) mensen makkelijker asogedrag in de anonimiteit van een groep.
H.T.F.U.

Erik
Forum-lid

Erik 20 mei 2015 17:24

Als ik 1 fietser heb staan is het ook geen probleem, maar als er meer staan begint de ellende...
- H.G. Wells

story
Forum-lid

story 27 mei 2015 21:18

Ondanks dat er vandaag volop gejaagd werd op de motorbendes in het limburgse, heeft 1 biker (helaas) toch van zich doen gelden.
En de commentaren zijn ook weer lekker subtiel.

http://www.1limburg.nl/wielrenner-velde ... t=topstory

Erik
Forum-lid

Erik 27 mei 2015 22:28

Als zo'n krant het nou eens gewoon over een mishandeling heeft ipv een mishandeling door een wielrenner....
- H.G. Wells

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 27 mei 2015 22:49

Erik schreef:Als zo'n krant het nou eens gewoon over een mishandeling heeft ipv een mishandeling door een wielrenner....
je hebt het helemaal niet gelezen hè? :mrgreen:
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 27 mei 2015 22:52

timo2.0 schreef:
Erik schreef:Als zo'n krant het nou eens gewoon over een mishandeling heeft ipv een mishandeling door een wielrenner....
je hebt het helemaal niet gelezen hè? :mrgreen:
die test kun je af nemen door te vragen: had de wielrenner nu wel of geen helm op? :lol:

Erik
Forum-lid

Erik 27 mei 2015 22:56

Sterker nog, ik heb zelfs alle commentaren gelezen. :) Ik vind het nogal erg de nadruk leggen op het wielrenner aspect. Je had dit ook anders kunnen verwoorden, dan had je heel andere reacties gekregen.
- H.G. Wells

Plaats reactie