Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2013

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 20 jul 2013 15:07

Omdat ze ws denken dat je op de fiets naar de hardloopbaan gaat ;)

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 20 jul 2013 15:37

Vind die bril van Hesjedal vreemder. Net zo'n goedkoop kinderbrilletje.

Afbeelding

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 20 jul 2013 17:43

Nou, het verdict:

6e Mollema
13e Ten Dam
14e Monfort
18e Bakelants
26e Gesink
28e Poels
38e De Clercq

Contador en zijn ploeg wint wel het ploegenklassement, voor AG2R en Radioshack. Belkin 5, Sky 9... Tja.

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 20 jul 2013 18:58

Hoewel Mollema en Ten Dam de laatste paar dagen een paar plaatsjes gezakt zijn, is 6e en 13e wat mij betreft een prima prestatie. Gesink als knecht ook goed z'n werk gedaan.

Wat etappezeges van Nederlanders betreft; zolang we geen echte sprinter, een tijdritkanon, of absolute top in de bergen hebben is dat gewoon heel erg lastig. Er blijven erg weinig ritten over, en daar richt de rest van het peloton zich op dus de concurrentie is zeer hevig.

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 20 jul 2013 20:10

Nog ff over de tweet van Nikki Terpstra: jammer genoeg vergeet je er bij te vermelden dat hij onmiddellijk daarna tweet: Maarja hij fietst wel verdomde hard. Gaat de verdiende winnaar zijn! (Al moeten we nog ff)

Dat zet de tweet toch wel even in een ander daglicht...

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 21 jul 2013 10:23

Gesink als knecht ook goed z'n werk gedaan.
Ik denk dat de conclusie zou moeten zijn dat Gesink in potentie de ideale knecht is maar voorlopig zo wijs zou moeten zijn om geen kopmanschap meer op te eisen. Lichamelijk valt er wellicht nog wel een stap te maken maar kopmanschap zit grotendeels tussen de oren en waar ik bij Porte nog wel de hoop heb dat aan zijn zwakke dagen kan worden gewerkt vrees ik het ergste voor Gesink als klassementrenner waar wat van mag worden verwacht.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 21 jul 2013 13:05

sharkman113 schreef:
Gesink als knecht ook goed z'n werk gedaan.
Ik denk dat de conclusie zou moeten zijn dat Gesink in potentie de ideale knecht is maar voorlopig zo wijs zou moeten zijn om geen kopmanschap meer op te eisen. Lichamelijk valt er wellicht nog wel een stap te maken maar kopmanschap zit grotendeels tussen de oren en waar ik bij Porte nog wel de hoop heb dat aan zijn zwakke dagen kan worden gewerkt vrees ik het ergste voor Gesink als klassementrenner waar wat van mag worden verwacht.
Ik denk dat met name zo een lang vooraf gepland kopmanschap gewoon niet geschikt is voor Gesink en veel andere Nederlandse renners. In principe worden ze in een alles of niets positie gemanoeuvreerd waarbij een slechte of pechdag 20 goede dagen en een half jaar trainen teniet kan doen. Daardoor wordt de druk veel te groot net zoals de risiko's dat het niet lukt. Gewoon met een paar renners er voor gaan (dagresultaat) en zodra blijkt dat eentje zich in het klassement goed kan handhaven die dan tijdens de ronde in bescherming nemen zou mijn tactiek zijn.
Afbeelding

zorba
Forum-lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 20 jun 2010 14:37
Locatie: West Brabant

zorba 21 jul 2013 13:43

Mwah, als ze dan allemaal in de eerste week zo'n dagje hebben van "ik laat me lekker afzakken tot de bus" dan is het klassement voor de hele ploeg bekeken natuurlijk.
Do not CROSS the road!

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 21 jul 2013 15:57

Dat is ook niet de bedoeling, maar dat is toch wat anders dan het hele jaar voorbereiden en dan de hele tour elke met de ploeg alleen maar rijden zodat die ene persoon niet een paar seconden verliest.
Afbeelding

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 21 jul 2013 21:49

Kittel geeft Cavendish en Greipel nog een keer sprintles!

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 21 jul 2013 22:20

walterg schreef:Kittel geeft Cavendish en Greipel nog een keer sprintles!
Sjongejonge. Bijna met twee vingers in zijn neus zeg.

Maar serieus. Met overmacht van Kittel.
Argos heeft nu echt (ik zei het al eerder) gehaald waar ze voor kwamen.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 22 jul 2013 09:16

zorroi schreef:
walterg schreef:Kittel geeft Cavendish en Greipel nog een keer sprintles!
Sjongejonge. Bijna met twee vingers in zijn neus zeg.

Maar serieus. Met overmacht van Kittel.
Argos heeft nu echt (ik zei het al eerder) gehaald waar ze voor kwamen.
Erg gaaf om te zien dat ze er zo goed over hadden nagedacht hoe deze sprint te winnen en het dan ook nog eens doen. Magistrale team effort en winst voor Kittel.
Hoorde vanochtend Iwan Spekebrink nog over "Het Plan" om als eerste door de laatste bocht te komen. Kinderlijk eenvoudig plan maar ga het maar eens doen.

Ik denk dat Cavendish zijn hotelkamer een kleine herdecoratie heeft gegeven.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Plaats reactie