Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2013

martijncervelo
Forum-lid

martijncervelo 09 mei 2013 22:14

bianchisl3 schreef:Nog even de administratie van vandaag bijwerken. Rondje polder met een stop in Schoonhoven. Vandaag 100 km, de laatste 5 dagen 503 km 8-)

Afbeelding
Extreem mooie fiets!
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.

canyon81
Forum-lid

Gebruikersavatar canyon81 10 mei 2013 16:36

Vandaag de Ermelose Klim Tour gereden, de 180 km variant. Mooie tocht, mooie omgeving, redelijk weer. Inclusief heen- en terugrit goed voor ruim 215 kilometer.
Eenvoud kenmerkt het ware.

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 11 mei 2013 18:14

Dit weekend met de mountainbikeclub in Daun, maar naast de MTB ook de racefiets mee.
Op donderdag de bedoeling om stukje te verkennen, maar werd iets meer dan 111km/2.400hm.
Vrijdag richting Cochem om daar een paar hellingen langs de moezel te pakken en dan weer terug.
Echt super daar om te rijden onder redelijk goede weersomstandigheden en over het algemeen prima asfalt.
Terugweg vanuit Cochem iets zwaarder dan gedacht en de laatste 30km redelijk wat tegenwind en werd het ook wat kouder. Maar na 6:30u stond er dik 160km / 3.500hm op de klokken, maar was er echt klaar mee. Ritje op Strava http://app.strava.com/activities/53419231.
Vandaag toch de MTB gepakt en 4 uurtjes 'spelen' rond de meren om niet te ver weg te gaan bij Daun vanwege het weer want was grauw en niet echt top. 1 redelijke bui regen en wat gespetter en verder droog met gem. 10 graden. Toch zo'n 70km en dik 2.000hm op de klokken.
Qua training niet slim, maar dit was funbiken en moet ook kunnen.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 11 mei 2013 20:41

Ik heb vandaag samen met mijn fietsmaat de Tecklenburg Rundfahrt gereden, een mooie en goed georganiseerde tocht net over de grens

Het weer was redelijk te noemen, maar in de laatste 15 a 20km van de 160 ging het voor ons volledig mis... regen en harde wind! De koude regen, natte wegen en doorweekte kleding maakte het einde nog even zwaarder, maar de dag is verder goed verlopen. Ik kon op de klimmetjes goed door rijden en ben dit jaar wel overal fietsend boven gekomen (ipv omvallen op de 25% van de Lärchenweg)

Het was wel even doorbijten toen wij moesten omkleden bij de auto in de stromende regen, onze parkeerplaats was een weiland, te ver van de sporthal. De kachel in de auto moest even op standje vol!

Afbeelding
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 11 mei 2013 21:13

Schaamteloze crosspost...

Vandaag mijn vijfde Waalse Pijl uitgereden. In alle eerdere deelnames ben ik één of meerdere keren gestorven, vandaag vreemd genoeg niet. Het liep allemaal prima. Erg lekker gefietst dus in een fijn gezelschap: Csteenbe, DaPoker, Magoo, kopman Bastiaan en forumlid Arthurvisser.

Kon op alle klimmetjes mooie hartslagen rijden en ook het gevreesde drieluik liep prima. Verzorging uitstekend geregeld, van alles te krijgen; 3 soorten mueslirepen, 2 soorten sportdrank, water, wafels, stroopwafels, sinaasappels, banaan, zoutje Tucjes. Uitpijling ook heel goed; had de route in de Garmin staan maar nooit hoeven kijken. Ook prima seingevers her en der.

Daarnaast: een leuk publiek; veel goed getrainde fietsers die zich normaal gedroegen.

Qua weer viel het niks tegen, zeker gezien de toch vrij dramatische voorspelling. De eerste 3,5 uur waren gewoon droog. Niet al te warm: zo'n 13 graden. De hele rit lang-lang gereden met uiteraard af en toe een regenjasje. Na de tweede stop hebben we 5 buien over ons heen gekregen waarvan één met hagel. Gelukkig waren het korte buien en klaarde het daarna weer heel snel op.

De route vond ik het grootste minpunt. In het begin echt waanzinnig slecht asfalt. Diverse drukke wegen. De lus door het Duitstalig deel van de Ardennen was al nooit m'n favoriet en dat is nu met de omleiding alleen maar erger geworden. Geef mij maar een route van Buzz!

De teller gaf 182 km met bijna 3500 hm.

Uitzicht vanaf La Redoute

Afbeelding

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 11 mei 2013 21:24

canyon81 schreef:Vandaag de Ermelose Klim Tour gereden, de 180 km variant. Mooie tocht, mooie omgeving, redelijk weer. Inclusief heen- en terugrit goed voor ruim 215 kilometer.
Inderdaad mooie tocht, lekker rustig.
Zeker voor herhaling vatbaar.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 11 mei 2013 21:25

Ik heb vandaag met mijn fietsmaat de Vacansoleil toertocht Breda gefietst. De 120 km afstand. Wat Een Honden Weer! De eerste 85 km hadden we alleen maar snoeiharde tegenwind -met- plensbuien. We waren tot op het bot doorweekt. Tja, en dan stamp je vrolijk met zijn tweetjes door de het best wel fraaie Brabanste landschap en dan wordt je constant ingehaald door pelotonnetjes die het voor elkaar krijgen veel harder te fietsen. Dat motiveert ook als een bezetene.

Na zo'n 90 km zagen we eindelijk blauwe lucht, het kon niet waar zijn...jawel! De zon ging schijnen. Het werd zowaar lekker en we hadden ook wind mee. Toen in Stampersgat nog een wielrenner geholpen met zijn lekke band. En kijk, nu begonnen zelfs wij nog hier en daar mensen in te halen. Reden tot vreugde. We waren eindelijk droog, breekt in Etten Leur weer de pleurens los...weer compleet doorweekt. Onze fietsen zagen er al uit of ze door een zandbak waren gesleept. Maar goed nog 10 km ploeteren en we hadden het gehaald! Hoera en champagne. Beetje jammer dat er geen rondemissen- en heren op ons stonden te wachten maar we slikten onze teleurstelling weg. Nog even mijn Vacansoleil arm en beenstukken ophalen bij de balie, maar die waren er niet want de leverancier had niet geleverd....sloom...blah.

Nog een paar km naar het station, dan ben je nat en koud en wil je niet op 1 minuut de trein missen en weer een half uur moeten wachten. Na een uurtje eindelijk onze fietsen uit de krochten van Rotterdam Lombardijen tillen, krijgen we werkelijk de meest ernstige regen en hagelbui van de hele dag op ons kop. Die laatste kms naar huis waren de zwaarste van de hele dag.

Het is nog redelijk moeilijk om die kletsnatte zooi van je lijf af te pellen, alles zuigt zich vast. Zelfs het binnenwerk van mijn helm was compleet doorweekt. Dan krijg je toch wel diep respect (als je dat nog niet had) voor die kerels die in dit soort omstandigheden wedstrijden fietsen en dan niet alleen 2 keer zo ver, maar ook 2 keer zo hard fietsen als wij. Pfff, wat een dag. Maar wel tof.

Oh, en geen aso gedrag gezien vandaag, ik denk dat de testosteron mannetjes het weer een beetje te bar vonden.
Veni. Vidi. Fietsie.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 11 mei 2013 21:37

:) Want?
Veni. Vidi. Fietsie.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 11 mei 2013 21:49

Heroïsch verhaal !

zorba
Forum-lid

zorba 11 mei 2013 22:42

Etten-Leurstelling... :mrgreen:
Overigens grotendeels mijn vaste fietsroutes.
Do not CROSS the road!

Panic
Forum-lid

Panic 12 mei 2013 15:08

Na een paar dagen Luik (nee, niet voor de Waalse Pijl / meer om het nachtleven onveilig te maken :D) was het vandaag hoog tijd om de benen weer eens los te schudden. Wel wat zware benen dus, maar het ging nog best aardig. 29 in het uur terwijl ik ruim in D1 bleef is voor deze solorijder best hoopgevend.

Vanuit Spijkenisse met flinke tegenwind via Rozenburg naar het einde van de Landtong gereden. De terugweg was een feest met die storm in de rug, echter het begon te regenen en dat maakte het er bepaald niet warmer op (was wel goed gekleed in lang-lang). Kou, wind, regen..tijd om het geplande rondje wat in te korten. Uiteindelijk met 60km weer thuis.

Wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 12 mei 2013 22:15

Ik heb eerder vandaag een herstelritje van 32km gereden. Dit was wel even goed na de 160km Tecklenburg Rundfahrt van gisteren.

Ik heb deze week totaal 6x op de racer gezeten, goed voor 439km in net geen 16 uur. Voor mij een PR :) alleen tijdens de fietsvakanties in de bergen in juli/augustus kom ik hoger (+/- 700km p/week)
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

Plaats reactie