Keezx schreef:RVV schreef:
Ik vind alle e Bikers die niet gehandicapt zijn of bijv reuma hebben onder de 60 jaar watjes. Boven de 60 krijgen ze een beetje krediet. Maar als die generatie nou eens wat minder volgevreten oud was geworden want ze hebben zonder uitzondering allemaal dikke pensen en lellend vet rond het lijf dan hadden ze nu zonder motortje kunnen trappen.
...
Ho vriend, ik ben 63 en heb geen dikke pens.
Ik zie veel leeftijdgenoten die 40 kilo teveel hebben, maar er zijn uitzonderingen..ik ken er redelijk wat.
Dat zijn die mannetjes die stug hun wekelijkse 3 ritjes maken in hun profoutfit.
Ik heb reuma en heb vanavond een scooter ingehaald en 3x een stel op e-bikes (netjes de bel gebruikt). Best knap van mezelf, shotje prednison, beetje methotrexaat op zijn tijd is lekker hoor
.
Maar zonder dollen: Een dikke pens en lebberend vet om het lijf is niet alleen ongezond, ik vind het ook een teken van overdaad en verspilling. En nee, ik ben niet de zieke medemens die vocht vasthoudt door de medicijnen aan het bashen, daar heb ik het niet over. En ook niet over de 80 plusser die alleen op deze manier nog de deur uit kan.
Af en toe lekker vreten overkomt Sonja Bakker ook wel eens, en jezelf met kerst te buiten gaan, toe maar. Het is meer het structurele overeten waar ik me druk om maak: Elke dag 500-1000 kcal boven je behoefte zitten. En dan nog de helft weggooien. Het mag allemaal wel eens wat minder. Reken maar eens uit, 20. Kg. overgewicht: Rond de 180000 kcal aan eten !
En dan, als de knieen het niet meer trekken een e-bike kopen. Wat een nonsens. Net zo decadent als liposuctie. Trainen, weerstand overwinnen, daar word je beter van ! Pak jezelf bij de lurven, kijk in de spiegel, flikker de chips het raam uit en koop een racefiets...