Tour 2015
De ploeg haalt de vooraf gestelde doelen, ondanks de toch wel uitzonderlijke concurrentie en jij vindt de marketingdirecteur te positief? En LTJ had meermaals het initiatief te pakken uiteraard vaak in de achtervolging, maar wat wil je met die 5 voor je?
Dus ja, je bent te negatief. Je wil dat de ploeg toegeeft dat ze niet op jouw gewenste manier rijden(en let wel, dat zou ik ook veel leuker vinden!), dat terwijl de ploeg heeft gereden zoals ze zelf al hebben aangekondigd.
Kijk ik zou het ook geweldig vinden als Rafael Majka Joop Groeneveld(of iets dergelijks) had geheten en dat we lekker elk jaar een etappe konden oprapen, maar dat is nou eenmaal niet zo. We zitten met een opleidingsploeg die nu redelijk structureel een bepaald type renner oplevert waar je een goed klassement kan rijden en dus voor etappes zichzelf uitsluit. Niet voor niets dat Kelderman er relatief het dichtst bij was, terwijl hij niet in goede doen was.
Het zou leuk zijn als het focus van de Rabo opleiding zich puur zou richten op het fokken van klassieker renners, maar dat vergt radicaal bijsturen en jaren wachten... en is niet meer de verantwoordelijkheid van LTJ.
Dus ja, je bent te negatief. Je wil dat de ploeg toegeeft dat ze niet op jouw gewenste manier rijden(en let wel, dat zou ik ook veel leuker vinden!), dat terwijl de ploeg heeft gereden zoals ze zelf al hebben aangekondigd.
Kijk ik zou het ook geweldig vinden als Rafael Majka Joop Groeneveld(of iets dergelijks) had geheten en dat we lekker elk jaar een etappe konden oprapen, maar dat is nou eenmaal niet zo. We zitten met een opleidingsploeg die nu redelijk structureel een bepaald type renner oplevert waar je een goed klassement kan rijden en dus voor etappes zichzelf uitsluit. Niet voor niets dat Kelderman er relatief het dichtst bij was, terwijl hij niet in goede doen was.
Het zou leuk zijn als het focus van de Rabo opleiding zich puur zou richten op het fokken van klassieker renners, maar dat vergt radicaal bijsturen en jaren wachten... en is niet meer de verantwoordelijkheid van LTJ.
Laatst gewijzigd door dc op 30 jul 2015 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
En daarom vindt de marketing directeur het prima. Je hebt ook niet het drama van een Mollema die de boel op het laatst opblaast.Soap schreef:Het was in ieder geval wat mij betreft de leukste Tour in jaren en ook door de 2 nederlanders in de top 10!
Vorig jaar was onder de streep misschien beter voor Belkin (2 renners top10), maar door de laatste ritten overheerste de negativiteit.
Overigens mag dat niet alleen op het conto van Gesink worden geschreven, maar ook van Kruijswijk die zo mogelijk nog meer dan LTD de loyale knecht speelde. Het scheelde dat hij itt tot LTD geen klassement in hoefde te verdedigen (2013-2014).
De Jong had vooraf gesteld dat er vooral aanvallend gekoerst moest worden en heeft dit blijkbaar achteraf ook gezien. Dat is imho gewoon een doelstelling die niet gehaald is.
Ik vraag me wel af of het podium van de Tour haalbaar is voor Gesink. Dan zullen er toch echt nog een paar procentjes bij moeten. Als je ziet wie er nu voor hem eindigen lijkt dat indrukwekkend maar laten we niet vergeten dat alle andere top 10 kandidaten hopeloos door het ijs zijn gezakt, vooral in de Pyreneeën. Tel daar bij op dat de komende jaren renners als Porte, Majka en Aru ook nog mee komen doen voor het klassement, dan zie ik Gesink in deze vorm niet zomaar podium rijden.
Ik hoop natuurlijk dat hij het tegendeel kan bewijzen en de schade die alle tegenslag heeft veroorzaakt nog kan inhalen.
Ik vraag me wel af of het podium van de Tour haalbaar is voor Gesink. Dan zullen er toch echt nog een paar procentjes bij moeten. Als je ziet wie er nu voor hem eindigen lijkt dat indrukwekkend maar laten we niet vergeten dat alle andere top 10 kandidaten hopeloos door het ijs zijn gezakt, vooral in de Pyreneeën. Tel daar bij op dat de komende jaren renners als Porte, Majka en Aru ook nog mee komen doen voor het klassement, dan zie ik Gesink in deze vorm niet zomaar podium rijden.
Ik hoop natuurlijk dat hij het tegendeel kan bewijzen en de schade die alle tegenslag heeft veroorzaakt nog kan inhalen.
Campagnolo Ultra Dork
Tja, zal wel bij het proces horen? Ook een mooie uit de afgelopen tour, totdat Geschke won gewoon dan ook matig bij Giant, maar toen was het proces beste ooit......yeahErnie C. schreef:De Jong had vooraf gesteld dat er vooral aanvallend gekoerst moest worden en heeft dit blijkbaar achteraf ook gezien. Dat is imho gewoon een doelstelling die niet gehaald is.
En bij bijna allemaal, uitgezonderd misschien Contador en ook in mindere mate Froome, is het ook een kwestie van wat geluk hebben om met zekerheid even een podium te rijden.
Daar doelde ik dus exact op.....maar was natuurlijk onzin (en exacte hetzelfde wat de marketing man van TLJ wil zien in wat zij "aanvallend" vinden), want was gewoon een matige tour TOT aan de winst van Geschke.gandalf schreef:Dan heb je niet opgelet want ze spraken al over hun beste Tour voordat ze een etappe wonnen en werden voor die opmerking vierkant uitgelachen door de TdJ analisten
Ik vind het knap hoe Gesink is teruggekomen na al z'n pech en dat toont zijn klasse, maar ik zie hem niet op het podium komen. Nooit. Daar mist hij net een beetje die "winners mentality" voor...Ernie C. schreef:De Jong had vooraf gesteld dat er vooral aanvallend gekoerst moest worden en heeft dit blijkbaar achteraf ook gezien. Dat is imho gewoon een doelstelling die niet gehaald is.
Zie de verklaring hieronder... verschrikkelijk lief natuurlijk. Maar een winnaar zou niet tevreden zijn.... Die zou zeggen: ...en ik sta er net achter en volgend jaar pak ik ze allemaal.
„Dat is echt top, al besef ik het nog niet helemaal. Alle favorieten hebben de Tour uitgereden en ik sta er net achter”, sprak Gesink na de rit bij de NOS.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
In Nederland ook niet zo vaakamclassic-fan schreef:Of je bent gewoon realistisch omdat je weet dat het gat niet zo maar overbrugbaar is? Doelen stellen die onrealistisch zijn werken averechts en buiten Holland wordt blaaskakerij ook niet altijd even veel gewaardeerd.
De combinatie feestelijke start met erg veel publiek en aansluitend een verraderlijke waaierkoers door de delta die de tour 3 weken onrust bezorgd, kan het mooier.
Niet voor niets werd daar in Parijs nog over gesproken door de hoofdrolspelers.
Volgens mij komt men binnen niet al te lange tijd weer terug naar Nederland.
De giro organisatie wist het al van de rit naar Middelburg enkele jaren geleden toen ook alles uit elkaar werd gereden.
De ASO weet het nu ook.
Niet voor niets werd daar in Parijs nog over gesproken door de hoofdrolspelers.
Volgens mij komt men binnen niet al te lange tijd weer terug naar Nederland.
De giro organisatie wist het al van de rit naar Middelburg enkele jaren geleden toen ook alles uit elkaar werd gereden.
De ASO weet het nu ook.
Zij is ook tegen