Garmin Edge 800 topic deel 2
Oops, mijn berichtje van 8:03 was een beetje uit de thread gerukt.... ik reageerde op havana op de vorige pagina mbt de usb poort met storing... sorry
Mijn trainingen op bikeplanner.com
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Zie het bericht nu pas. Ik heb zelf telefonisch contact opgenomen met het Nederlandse service center:havana schreef:Heb jij rechtstreeks met Garmin contact opgenomen, zo ja hoe?amclassic-fan schreef:Ik heb een goede maand geleden voor €95 een 'nieuwe' refurbished Edge 800 gekregen. Ook bij mij was het buiten de garantie periode met exact 't zelfde probleem. Was bij mij niet de 3e keer dat de USB poort er mee ophield, de andere 2x was echter binnen de garantie.
Ik merk dat mijn USB-poort ook soms dienst weigert. Ik heb de boel nu ingespoten met contactspray en dat lijkt wel wat te helpen. Aangezien de Garmin maar zelden uitlees is het niet direct een probleem want opladen gaat wel gewoon.
http://www.garmin.com/nl/company/contact_us/
Hij heeft nu helemaal de geest gegeven. Wilde net even iets kontroleren maar hij is met geen mogelijkheid meer uit het diagnostics scherm te krijgen als ik 'm aanzet. De diverse resetprocedures werken ook niet (3 knopjes samen / aanzetten met vinger op display).
Iemand nog een hint? Heb inmiddels de garmin van madame HenkV maar geconfisceerd
Iemand nog een hint? Heb inmiddels de garmin van madame HenkV maar geconfisceerd
-
- Forum-lid
Accu leeg laten lopen en kijken of je hem daarna aan de praat krijgt.
Geen idee waarom maar dit heeft inderdaad geholpen, bedankt voor de tip! (USB-verbinding is wel nog steeds een probleem)stillekracht schreef:Accu leeg laten lopen en kijken of je hem daarna aan de praat krijgt.
Gisteren samen met mevr Berends lekker gereden op heuvelrug en betuwe
Auto stond in Wijk bij Duurstede en toen we na 75 km opnieuw, door de gedownloade track, een bospaadje op werden gestuurd, weigerde mevr. Berends
In Scherpenzeel de 800 "gevraagd" naar begin route te begeleiden. Toen hij ons na 8 km nog steeds richting Otterloo stuurde gestopt en handmatig adres ingegeven. Hij stuurde ons nog steeds 180 graden de verkeerde kant op...
De Mio van mevr. Berends bracht uitkomst en na ruim 115 km stonden we weer bij de auto.
Kent iemand dit probleem en weet wat daar aan te doen? Ik gebruik mijn garmin al heel lang maar eigenlijk nooit op deze wijze. Werkt dat gewoon niet of doe ik iets fout, of moet ik iets resetten?
Auto stond in Wijk bij Duurstede en toen we na 75 km opnieuw, door de gedownloade track, een bospaadje op werden gestuurd, weigerde mevr. Berends
In Scherpenzeel de 800 "gevraagd" naar begin route te begeleiden. Toen hij ons na 8 km nog steeds richting Otterloo stuurde gestopt en handmatig adres ingegeven. Hij stuurde ons nog steeds 180 graden de verkeerde kant op...
De Mio van mevr. Berends bracht uitkomst en na ruim 115 km stonden we weer bij de auto.
Kent iemand dit probleem en weet wat daar aan te doen? Ik gebruik mijn garmin al heel lang maar eigenlijk nooit op deze wijze. Werkt dat gewoon niet of doe ik iets fout, of moet ik iets resetten?
Allard
Ik heb een tijdje terug eens ergens gelezen dat Garmin heeft aangekondigd geen updates voor de Edge 800 meer te leveren. Dus denk ik, daarom..!
Mijn 800 heeft opeens besloten dat de pc - usb koppeling weer werken mag. Dus de omweg via het sd kaartje bestandjes uit te wisselen is niet meer nodig. Ik ben het de afgelopen 2 weken steeds stug blijven proberen. Waarschijnlijk is de corrosie wat weggeschraapt ofzo. Kijken hoe lang het duurt... Ik heb echt nog helemaal geen zin in iets anders te kopen. Ik wil best een 1000 maar ik ga echt niet elke 4 jaar 500€ betalen voor een fietscomputertje die eerst 2 jaar barst van de bugs en als dat is opgelost niet meer ondersteund wordt.... (nee, ik hoef ook niet de laatste telefoon-gadget)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Zelfde liedje als eerder met de 705. Gelukkig is de 800 veel verder uitontwikkeld qua firmware en heb ik weinig te wensen. Integratie met DI2 zou voor mij een leuke gimmick zijn, maar niet meer dan dat.Danny1808 schreef:Ja natuurlijk ze willen iedereen aan de 510 810 of 1000
@HenkV, ik zou contact opnemen met Garmin en kijken of je een 'nieuw' exemplaar kunt krijgen met bijbetaling. Bij mij kwam de boel zo nu en dan ook weer een periode tot leven, soms was er gepriegel met de USB kabel voor nodig, maar uiteindelijk geeft de boel toch de geest. Als je er nu mee door blijft rijden, zal je altijd zien dat de boel de geest definitief geeft op het moment dat je er net niet op zit te wachten.