Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800

ronkinkel
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 aug 2010 01:49

ronkinkel 06 mei 2011 20:38

ik heb vandaag gewoon route gemaakt in mapsource en dan naar me edge verzonden en dan herberekenen uit en voor je op ga klikt ff eerst op het steeksleuteltje om zeker et weten dat begeleiding op AAN staat wil nog wel eens automatich op uit gaan staan.
En toen had ik eindelijk wat ik wou dat ie alleen maar zen eigen meld als het nodig is morgen of zo een goed gaan testen maar denk dat het zo moet.

Dus gewoon in mapsource en dan verzenden en de rest met je instellingen doen van de edge dus HERBEREKENEN UIT want anders maakt ie er iets anders van als wat je zelf wou denk ik.

Wordt vervolgd .


Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 mei 2011 21:13

Vraagje, als ik via "Where to > Addresses" wil zoeken zegt de Garmin: "Spell state/province", maar verder kom ik niet?

@ Siemon

Heb je OSM wel enabled op je Garmin? En de hoofdkaart uitgezet?

Heb je de route in Mapsource getekend met de routing-tool?

Aanwijzingen (die vallen onder "guidance" ) worden door de Edge zelf "bedacht", niet door Mapsource. Aanwijzingen door WinGDB3 worden ingebakken in de TCX-file en vallen niet onder "guidance" maar onder "course points". Het lijkt er dus op dat der aanwijzingen die vallen onder guidance niet worden weergegeven bij jou, en de course points wel.

Zie mijn eerder post hierover. De FAQ is ook weer uitgebreid op een flink aantal punten.

ronkinkel
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 aug 2010 01:49

ronkinkel 07 mei 2011 02:12

Wat is er allemaal aan software om je gegevens ofline te bekijken ?
Heb nu sporttracks en garmin training center maar is er nog meer ?


tomkolkman
Forum-lid
Berichten: 1212
Lid geworden op: 28 feb 2007 12:24

tomkolkman 07 mei 2011 09:21

WKO+ van TrainingPeaks
Golden Cheetah

Er zijn er nog wel een paar meer maar deze 2 bovenstaande, Garmin TC/Connect en Sporttracks zijn toch wel de meest gangbare.

Tevens heb je online nog www.bikplanner.com waar je ook je trainingen kunt loggen en je een aardig breed aspect aan mogelijkheden hebt.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

ronkinkel
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 aug 2010 01:49

ronkinkel 07 mei 2011 14:41

heb een paar instellingen waarvan mij niet helemaal duidelijk is waar ze voor dienen
1ste systeem -routebepaling - en dan zet vast op de weg ?
en dan gegevens opslag die staat op smart maar kan ook op 1sec ?
Route bepaling heb ik op uit staan zodat de edge mijn zelf gemaakte routes niet opnieuw gaat maken weet ook niet of dat klopt.
En auto scroll weet ik ook niet waar dat voor dient heb em op snel gezet en op langzaam maar merk eigenlijk nergens niks of is dat als je nagivatie scherm op tik hier om terug te gaan springt dat ie dan sneller terug gaat ?

alwarrior
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 sep 2008 01:40

alwarrior 07 mei 2011 19:31

"Route bepaling - zet vast op de weg" is volgens mij dat de Garmin er dan van uit gaat dat je op de weg fietst. Het GPS signaal heeft een onnauwkeurigheid van 3 tot 10 m. Het kan dus zijn dat je GPS coördinaten aangeeft die in het weiland naast het fietspad liggen. De Garmin gaat er dan van uit dat je op de dichtstbijzijnde weg fietst en corrigeert dat dan.
Voor wat betreft de opslag kun je kiezen voor "smart opslag". Als je op een rechte weg fietst van zeg een km lang, dan doe je over dat stuk 2 minuten als je 30 km/u fietst. De Garmin heeft dan in principe aan twee punten in het geheugen genoeg: aan het begin en het eind van het rechte stuk (dat is dus 2 punten in 2 min). Als je een bochtig stuk hebt, zijn er veel meer punten nodig om de afgelegde afstand (en tijd) accuraat bij te houden (zeker als je een u bocht fietst). Smart opslag is volgens mij dat de Garmin aan onderweg bepaalt of je op een recht stuk weg of in bochten fietst en dan het aantal punten dat hij opslaat automatisch aanpast. Bij 1 sec slaat de Garmin elke seconde een geheugenpunt op.

galileo
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jan 2006 22:32

galileo 08 mei 2011 00:10

Nadat ik vorige week extreem hoge hartslagwaardes had, viel vandaag mijn hartslagmeter weg na 80 km.
Ik kan moeilijk geloven dat de batterij van de borstband al leeg is, na enkele maanden. Ik heb de borstband nog wat nat gemaakt, maar niets hielp.
Kan dit te maken hebben met het warme weer en overvloedig zweet?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 mei 2011 00:18

Lijkt me heel onwaarschijnlijk. Houd je shirt eens met je hand van je borst af, doet de boel het dan wel? (of ga eens stilstaan) Zo ja > klapperprobleem. Zo nee; borstband probleem. Borstband terugsturen.

ronkinkel
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 aug 2010 01:49

ronkinkel 08 mei 2011 01:51

klapper probleem is snel op te lossen door je borstband op de rug te doen gloof het of niet maar ik heb er echt baad bij

hoppie
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 jan 2011 23:02

hoppie 08 mei 2011 02:09

@Ron,

Dus de zender en de electroden van de band zitten dan op je rug?

ronkinkel
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 aug 2010 01:49

ronkinkel 08 mei 2011 20:47

Ja ik geloofde het eerst ook niet maar werkt echt vraag me niet hoe het kan maar werkt echt.
niet 1 storing meer gehad, gisteren nog extra lang punten gereden waar mijn polar cs200cad en mijn polar rs200 altijd op hol sloegen maar de garmin heeft geen steekje laten vallen.

siemon
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 apr 2006 15:12

siemon 09 mei 2011 19:57

@ Havana, dank voor de uitleg. Ik heb de route aanwijzingen nu goed werken door een GPX bestand te gebruiken. Ik dacht dat ik dit al geprobeerd had maar blijkbaar niet goed gedaan in eerste instantie. Ook de hartslagmeter geeft betere resultaten door de band wat lager te plaatsen dan ik gewend was met de Polar hartslagmeter.

Gesloten