Garmin Edge 1000
-
- Forum-lid HC
Dat hangt sterk van het land af waar je rijd.
In nl gebruik ik fietskaart Benelux of de bijgeleverde, zelfs de meest brede/lange fietspaden staan vaak niet op de citynavigator. Zeer vreemd.
In het buitenland altijd de citynavigator, daar staan zelfs single track MTB paden op, heel vreemd. De citynavigator is ook de meest precieze kaart, met de bijgeleverde kaart zit ik nog wel eens flink 20/30 meter naast de route, erg vervelend in de bergen waarmee je dan zomaar enorm verkeer rijd.
Overigens is de 1000 bundel bij actionsports 425 euro, gisteren zelfs 358 euro in de advent actie
In nl gebruik ik fietskaart Benelux of de bijgeleverde, zelfs de meest brede/lange fietspaden staan vaak niet op de citynavigator. Zeer vreemd.
In het buitenland altijd de citynavigator, daar staan zelfs single track MTB paden op, heel vreemd. De citynavigator is ook de meest precieze kaart, met de bijgeleverde kaart zit ik nog wel eens flink 20/30 meter naast de route, erg vervelend in de bergen waarmee je dan zomaar enorm verkeer rijd.
Overigens is de 1000 bundel bij actionsports 425 euro, gisteren zelfs 358 euro in de advent actie
Na een kaartupdate via Garmin Express, komt nu de melding "kan kaart niet ontgrendelen" Heeft iemand hier ervaring mee? De info hier op het forum mbt tot dit probleem gaan vooral over kaarten die op meerdere toestellen gezet moeten worden, of kaarten die elders vandaan komen.
-
- Forum-lid
- Contact
Nog een keer herhalen met expres.
Marco
-
- Forum-lid HC
lukt dat niet google even op "garmin kaart ontgrendelen" dan vind je voldoende info hoe dat moet.
Je moet hem dus eerst via express of mapsource ontgrendelen en niet in je edge.
Je moet hem dus eerst via express of mapsource ontgrendelen en niet in je edge.
Collega fietsers,
Heb mij de garmin 1000 gekocht. De bundel. Voornamelijk voor de hartslagmeter en omdat de bundel goedkoper was dan de harstlagmeter apart te kopen.
Nu zit er nog een snelheidssensor en cadanssensor bij. Het nut van de cadanssensor zie ik wel in naar training toe. Maar is het nodig de snelheidssensor ook te installeren of kan ik deze van de hand doen?
Heb mij de garmin 1000 gekocht. De bundel. Voornamelijk voor de hartslagmeter en omdat de bundel goedkoper was dan de harstlagmeter apart te kopen.
Nu zit er nog een snelheidssensor en cadanssensor bij. Het nut van de cadanssensor zie ik wel in naar training toe. Maar is het nodig de snelheidssensor ook te installeren of kan ik deze van de hand doen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik rijd met mijn 800 al twee jaar zonder snelheidsensor. Geen moment gemist!!!
Daar heb je nu gps voor. Afstand is sowiso goed, actuele snelheid behoorlijk nauwkeurig.
Daar heb je nu gps voor. Afstand is sowiso goed, actuele snelheid behoorlijk nauwkeurig.
Less is bore
Gewoon om het wiel zetten, je krijgt er toch niks voor. Daarbij is de snelheidsmeter op je wiel veel nauwkeuriger dan GPS. Mocht je door tunnels rijden of in de bergen zal je merken dat zo'n snelheidsmeter toch wel erg handig is.
Voor de rest heeft het weinig toegevoegde waarde.
Voor de rest heeft het weinig toegevoegde waarde.
Probleem opgelost, een aantal bestanden (.gma, img, sum en unl) verwijderd en vervolgens de kaart opnieuw geïnstalleerd via Garmin Express.SVW schreef:Na een kaartupdate via Garmin Express, komt nu de melding "kan kaart niet ontgrendelen" Heeft iemand hier ervaring mee? De info hier op het forum mbt tot dit probleem gaan vooral over kaarten die op meerdere toestellen gezet moeten worden, of kaarten die elders vandaan komen.