Wat is fout, wat kan echt niet?
idd. ik denk dat de mensen die tijd hebben om dit soort regeltjes te schrijven zelf niet zo goed zijn op de fiets, en omdat te compenseren daar hun genoegen in halenSebastiaanHorn schreef:Eens; doe gewoon lekker wat je zelf prettig vind, mits je anderen maar niet hindert of kwaad doet..jsprbcn schreef:Wat echt niet kan: die stomme regels
-
- Forum-lid
Ik vind die regeltjes wel wat hebben. Met de reden gewoon omdat het kan.
Al meer dan 50 jaar op dezelfde manier koersen in een klassieker.
Waarom? omdat de ploegleiders beter een papegaai op het stuur van de renners kunnen zetten, want
a qua soort, papagaaien ze elkaar toch maar na.
b die echte heeft 100 tegen 1, meer lef in zijn kleine kloten.
Waarom? omdat de ploegleiders beter een papegaai op het stuur van de renners kunnen zetten, want
a qua soort, papagaaien ze elkaar toch maar na.
b die echte heeft 100 tegen 1, meer lef in zijn kleine kloten.
O ja! Ik herinner me er weer een die ik heb geprobeerd te verdringen. Met alleen je bib-short aan over je harige bast van de toilet komen in een restaurant en zo verder gaan aan je appelgebak. Huuuh!
Veni. Vidi. Fietsie.
Sowieso fietsers op een terras of in een café wordt al snel een onsmakelijke bedoening.TumTumTum schreef:O ja! Ik herinner me er weer een die ik heb geprobeerd te verdringen. Met alleen je bib-short aan over je harige bast van de toilet komen in een restaurant en zo verder gaan aan je appelgebak. Huuuh!
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Ook fout: neerbuigende uitlatingen door afgetrainde fietsers die te oordelen naar hun uitlatingen cyclo's aan 40 in het uur koersen over mindere - relatief dikbuikige - broeders in het peloton die op hun niveau hun hobby beleven.
Laat ieder zijn ding doen (als je maar rechts houdt op de Keutenberg)...
En ja: ik heb wat overgewicht op een te dure fiets
Laat ieder zijn ding doen (als je maar rechts houdt op de Keutenberg)...
En ja: ik heb wat overgewicht op een te dure fiets
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton
Wat een dooddoener zeg.SebastiaanHorn schreef:Eens; doe gewoon lekker wat je zelf prettig vind, mits je anderen maar niet hindert of kwaad doet..jsprbcn schreef:Wat echt niet kan: die stomme regels
Fietsen is nou eenmaal een sport/hobby met veel spullen en met een hoog esthetisch gehalte. Alle fietsmerken hebben een bepaalde stijl of identiteit. Bovendien zijn wij fietsers ook mensen en dus ook groepsdieren en kijken we dus wat anderen doen (vooral wat de profs doen), bewust of onbewust. Daarom vind ik het wel grappig hierover te lezen of mijn mening hierover te geven.
Het gaat er uiteraard niet om dat regels aan jou opgelegd worden. Natuurlijk kun je altijd doen wat jij prettig vindt.
- Martin Swinkels
- Forum-lid
- Contact
r600 schreef:
Fietsen is nou eenmaal een sport/hobby met veel spullen en met een hoog esthetisch gehalte. Alle fietsmerken hebben een bepaalde stijl of identiteit. Bovendien zijn wij fietsers ook mensen en dus ook groepsdieren en kijken we dus wat anderen doen (vooral wat de profs doen), bewust of onbewust.
- SebastiaanHorn
- Forum-lid
- Contact
Dat klopt wel inderdaad ja.Martin Swinkels schreef:r600 schreef:
Fietsen is nou eenmaal een sport/hobby met veel spullen en met een hoog esthetisch gehalte. Alle fietsmerken hebben een bepaalde stijl of identiteit. Bovendien zijn wij fietsers ook mensen en dus ook groepsdieren en kijken we dus wat anderen doen (vooral wat de profs doen), bewust of onbewust.
Zo valt het mij op dat wanneer ik aan het hardlopen ben, en een andere hardloper tegenkom, er altijd gegroet wordt (knikje, vingertje of zelfs een goedemiddag).
Wanneer ik aan het fietsen ben en een andere fietser tegenkom (en stug blijf groeten) merk ik dat mijn groet wordt beantwoord met een snelle blik over mijn materiaal; that's it.
Wanneer ik hardloop en een langskomende fietser groet krijg ik ook geen respons. Want stel je voor.
Wanneer ik tot slot aan het fietsen ben en een hardloper groet reageert de hardloper verbaasd maar uiteraard met een groet.
Conclusie: wielrenners zijn toch een, hoe zal ik het zeggen, apart slag volk .
Uitzonderingen uiteraard daargelaten. Hier wordt niet gegeneraliseerd.
En ja, ik weet dat ik nu de volgende regel overtreedt:
# 5 Men zal nooit eerst zwemmen en dan fietsen. Men zal ook nooit hardlopen na een fietstocht.
Duursporter || fundraiser || blogger || spreker
Website: SebastiaanHorn.nl Facebook: SebastiaanHornNL
Website: SebastiaanHorn.nl Facebook: SebastiaanHornNL