Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Wat is fout, wat kan echt niet?

bluv107
Forum-lid

bluv107 29 apr 2014 15:20

Eigenlijk is dit topic nu af, of nee: ga door ga door
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 29 apr 2014 15:30

SebastiaanHorn schreef:
jsprbcn schreef:Wat echt niet kan: die stomme regels :roll: :roll:
Eens; doe gewoon lekker wat je zelf prettig vind, mits je anderen maar niet hindert of kwaad doet..
idd. ik denk dat de mensen die tijd hebben om dit soort regeltjes te schrijven zelf niet zo goed zijn op de fiets, en omdat te compenseren daar hun genoegen in halen :lol:

rendier410
Forum-lid

rendier410 29 apr 2014 16:23

Ik vind die regeltjes wel wat hebben. Met de reden gewoon omdat het kan.

codex
Forum-lid

codex 29 apr 2014 18:55

Al meer dan 50 jaar op dezelfde manier koersen in een klassieker.

Waarom? omdat de ploegleiders beter een papegaai op het stuur van de renners kunnen zetten, want
a qua soort, papagaaien ze elkaar toch maar na.
b die echte heeft 100 tegen 1, meer lef in zijn kleine kloten.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 01 mei 2014 20:00

O ja! Ik herinner me er weer een die ik heb geprobeerd te verdringen. Met alleen je bib-short aan over je harige bast van de toilet komen in een restaurant en zo verder gaan aan je appelgebak. Huuuh!
Veni. Vidi. Fietsie.

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 01 mei 2014 20:10

"Old school", het gebruik van de frase, kan echt niet.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 01 mei 2014 20:47

TumTumTum schreef:O ja! Ik herinner me er weer een die ik heb geprobeerd te verdringen. Met alleen je bib-short aan over je harige bast van de toilet komen in een restaurant en zo verder gaan aan je appelgebak. Huuuh!
Sowieso fietsers op een terras of in een café wordt al snel een onsmakelijke bedoening.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

giantjan
Forum-lid

giantjan 02 mei 2014 00:11

ik zag laatst een man fietsen op een elektrische stads fiets, met sportieve fietskleding aan, echt alles strak. En dan ook gewoon rustig fietsen. Geen gezicht!!

bluv107
Forum-lid

bluv107 02 mei 2014 09:50

Ook fout: neerbuigende uitlatingen door afgetrainde fietsers die te oordelen naar hun uitlatingen cyclo's aan 40 in het uur koersen over mindere - relatief dikbuikige - broeders in het peloton die op hun niveau hun hobby beleven.

Laat ieder zijn ding doen (als je maar rechts houdt op de Keutenberg)...

En ja: ik heb wat overgewicht op een te dure fiets ;)
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

r600
Forum-lid

Gebruikersavatar r600 03 mei 2014 07:31

SebastiaanHorn schreef:
jsprbcn schreef:Wat echt niet kan: die stomme regels :roll: :roll:
Eens; doe gewoon lekker wat je zelf prettig vind, mits je anderen maar niet hindert of kwaad doet..
Wat een dooddoener zeg.

Fietsen is nou eenmaal een sport/hobby met veel spullen en met een hoog esthetisch gehalte. Alle fietsmerken hebben een bepaalde stijl of identiteit. Bovendien zijn wij fietsers ook mensen en dus ook groepsdieren en kijken we dus wat anderen doen (vooral wat de profs doen), bewust of onbewust. Daarom vind ik het wel grappig hierover te lezen of mijn mening hierover te geven.
Het gaat er uiteraard niet om dat regels aan jou opgelegd worden. Natuurlijk kun je altijd doen wat jij prettig vindt.

Martin Swinkels
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Martin Swinkels 03 mei 2014 07:47

r600 schreef:
Fietsen is nou eenmaal een sport/hobby met veel spullen en met een hoog esthetisch gehalte. Alle fietsmerken hebben een bepaalde stijl of identiteit. Bovendien zijn wij fietsers ook mensen en dus ook groepsdieren en kijken we dus wat anderen doen (vooral wat de profs doen), bewust of onbewust.
:lol: :lol: :lol: :lol:

SebastiaanHorn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar SebastiaanHorn 05 mei 2014 12:38

Martin Swinkels schreef:
r600 schreef:
Fietsen is nou eenmaal een sport/hobby met veel spullen en met een hoog esthetisch gehalte. Alle fietsmerken hebben een bepaalde stijl of identiteit. Bovendien zijn wij fietsers ook mensen en dus ook groepsdieren en kijken we dus wat anderen doen (vooral wat de profs doen), bewust of onbewust.
:lol: :lol: :lol: :lol:
Dat klopt wel inderdaad ja.
Zo valt het mij op dat wanneer ik aan het hardlopen ben, en een andere hardloper tegenkom, er altijd gegroet wordt (knikje, vingertje of zelfs een goedemiddag).
Wanneer ik aan het fietsen ben en een andere fietser tegenkom (en stug blijf groeten) merk ik dat mijn groet wordt beantwoord met een snelle blik over mijn materiaal; that's it.
Wanneer ik hardloop en een langskomende fietser groet krijg ik ook geen respons. Want stel je voor.
Wanneer ik tot slot aan het fietsen ben en een hardloper groet reageert de hardloper verbaasd maar uiteraard met een groet.

Conclusie: wielrenners zijn toch een, hoe zal ik het zeggen, apart slag volk :D.
Uitzonderingen uiteraard daargelaten. Hier wordt niet gegeneraliseerd.

En ja, ik weet dat ik nu de volgende regel overtreedt:

# 5 Men zal nooit eerst zwemmen en dan fietsen. Men zal ook nooit hardlopen na een fietstocht.
Duursporter || fundraiser || blogger || spreker
Website: SebastiaanHorn.nl Facebook: SebastiaanHornNL

Plaats reactie