Gravel-racers
Vanavond ook nog even verder geklust aan de gravel bike, zo goed als af.
Alleen remklauw voor ff lopen schelden.
Schroefkop beetje beschadigd, krijg hem er gewoon niet helemaal in bij 1 bout.
15mm bout die bij sram bijgeleverd werd.
Denk dat ik er maximaal een 10mm bout in krijg...
10mm bout regelen of gaat klauw (inclusief adapterplaatje) dan niet goed genoeg vast zitten ?
10mm bout regelen of gaat klauw (inclusief adapterplaatje) dan niet goed genoeg vast zitten ?
Ik kreeg bij de voorrem de bijgeleverde boutjes er wel goed in. Alleen zat er bij mij wel lak op het schroefdraad wat ik eerst schoon heb moeten maken om het goed te laten lopen. Als je met 10 mm monteert draai dan voorzichtig aan want ik draaide met mijn achterrem al wat schroefdraad uit de rem. Er bestaan eventueel ook wel m5x 12 mm boutjes. Bijv bij rvspaleis kun je losse boutjes bestellen en op laten sturen.DDX schreef: ↑11 sep 2017 20:56 Vanavond ook nog even verder geklust aan de gravel bike, zo goed als af.
Abide.
Ja lak zat er bij mij ook op, eerste voorzichtig lak eraf gehaald, maar lijkt wel of gaten niet diep genoeg zijn voor 15mm boutjes die bij remklauwen zaten. (al krijg ik bovenste bout wel bijna helemaal vast)
Achter geen probleem aangezien je dan bouten niet in frame vastzet.
Achter geen probleem aangezien je dan bouten niet in frame vastzet.
Ha, onze vriend Chris van Velobuild heeft nog niet veel gedaan met mijn tip over verf en busjes...... Ik heb de schroef er een stukje in geschroefd, en weer los. Verf verwijderd, en weer een beetje verder erin geschroefd. Uiteindelijk was het busje verfvrij.
Hebben jullie er ook steekassen bij gekregen? Die van mij waren ruk. Klem systeem van de handel geeft er rap de brui aan. Voor heb ik inmiddels vervangen met een DT Swiss as en zelf gemaakt nutje. De steekas achter is nu ook kapot, dus die moet ik er uit zien te schroeven.
Hebben jullie er ook steekassen bij gekregen? Die van mij waren ruk. Klem systeem van de handel geeft er rap de brui aan. Voor heb ik inmiddels vervangen met een DT Swiss as en zelf gemaakt nutje. De steekas achter is nu ook kapot, dus die moet ik er uit zien te schroeven.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
@JoostG Ja op zo'n moment merk je wel waar je voor (of eigenlijk niet) betaald.
Steekassen las ik jouw verhaal ja, ook leuk dat daar een standaard voor is.
Hoe heb je het nu uiteindelijk opgelost, gok dat wij hier ook wel last van gaan krijgen ?
Steekassen las ik jouw verhaal ja, ook leuk dat daar een standaard voor is.
Hoe heb je het nu uiteindelijk opgelost, gok dat wij hier ook wel last van gaan krijgen ?
Ik heb uiteindelijk een steekas van DT Swiss gekocht die toch niet leek te passen. Een metaalbewerker uit Huizen heeft het nutje waar je de steekas in vastschroeft op maat gemaakt. Met de steekas achter ga ik aankomende week aan de slag. Wie weet past een standaard as daar wel, en zo niet dan ga ik weer in Huizen langs.
insta #gravelgremmen
Zelf ook aan het overwegen om een Kona Rove ST aan te schaffen.
Prijs is iets van een 1600€, niet goedkoop maar nog aanvaardbaar.
Mijn broer heeft dezelfde (2017) en hij is er alleszins vol lof over.
Zou hem als allrounder willen gebruiken (fietsritten met de dochter (1,5 jaar) achterop, ritten in de winter, woon-werk).
Fiets verkoopt blijkbaar als zoete broodjes. Bestellingen staan in back-order, levering midden februari 2018
Prijs is iets van een 1600€, niet goedkoop maar nog aanvaardbaar.
Mijn broer heeft dezelfde (2017) en hij is er alleszins vol lof over.
Zou hem als allrounder willen gebruiken (fietsritten met de dochter (1,5 jaar) achterop, ritten in de winter, woon-werk).
Fiets verkoopt blijkbaar als zoete broodjes. Bestellingen staan in back-order, levering midden februari 2018
Giant TCR 0 2013
Kona Rove LTD 2021
Kona Rove LTD 2021
Thnx, meteen even bestelling geplaatst daar.
10, 12 en 14mm en dan even kijken welke past.
Grootste probleem is meer dan de torx kop eigenlijk net te plat is van de sram bouten waardoor je niet veel grip hebt.
Gisteravond ook bidonboutje (inbus) erin gedraaid zonder problemen.
Daarna nog even remmen bleeden en dan kan ik testritje gaan maken.
Al wat filmpjes gekeken maar altijd lastig zoiets als je het nog nooit zelf gedaan hebt.
Ik las dat je ook een kit hebt aangeschaft. De eerste keer was het een beetje kliederen. Ik was nog niet tevreden met het resultaat dus nog een keer gedaan en dan merk je dat met een beetje handigheid het wel praktisch is.DDX schreef: ↑12 sep 2017 14:08Thnx, meteen even bestelling geplaatst daar.
10, 12 en 14mm en dan even kijken welke past.
Grootste probleem is meer dan de torx kop eigenlijk net te plat is van de sram bouten waardoor je niet veel grip hebt.
Gisteravond ook bidonboutje (inbus) erin gedraaid zonder problemen.
Daarna nog even remmen bleeden en dan kan ik testritje gaan maken.
Al wat filmpjes gekeken maar altijd lastig zoiets als je het nog nooit zelf gedaan hebt.
Abide.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Is er even doorgaan met een tap niet een beter alternatief?JoostG schreef: ↑11 sep 2017 22:21 Ha, onze vriend Chris van Velobuild heeft nog niet veel gedaan met mijn tip over verf en busjes...... Ik heb de schroef er een stukje in geschroefd, en weer los. Verf verwijderd, en weer een beetje verder erin geschroefd. Uiteindelijk was het busje verfvrij..............;;
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend