Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2011

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 21 jul 2011 18:34

Mooie overwinning. Gaaf dat hij al zo vroeg durfde te gaan.

Het zou mij niks verbazen als morgen Frank Schleck gaat.

Evans heeft uiteindelijk toch nog zijn Tour voorlopig gered. Maar met zo'n tactiek word je volgens mij maximaal 2de.

mda1
Forum-lid

mda1 21 jul 2011 18:35

rob74 schreef:
puffdaddy schreef:
eelcoz schreef: En die Voeckler, je zou er bijna wat van gaan denken...
Juist, dat had ik ook al een gezegd:
Ik mag het niet zeggen, maar doe het lekker toch: Zouden ze Voeckler ook goed onderzoeken op stimulerende middeltjes?
Hij kan ineens wel heel veel en kijkt zo holletjes uit zijn ogen.
Wel Nee!
Voeckler is een Fransman. Of ben ik nu te cynisch?
Welnee! Voeckler is al jaren een erkend eindzege kandidaat en betere klimmer dan Contador. Dat weet toch iedereen. Die hele Europcar ploeg werd sinds het begin al getipt voor minstens 2 truien op de galibier *kuch*.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 21 jul 2011 18:37

Pfffft, wat een insinuaties weer. Jammer. Ik ben ook totaal geen fan van TV, maar hem zomaar even doping in de schoenen schuiven slaat ook nergens op.
Less is bore

cliors
Forum-lid

Gebruikersavatar cliors 21 jul 2011 18:43

mda1 schreef:
rob74 schreef:
puffdaddy schreef: Juist, dat had ik ook al een gezegd:
Ik mag het niet zeggen, maar doe het lekker toch: Zouden ze Voeckler ook goed onderzoeken op stimulerende middeltjes?
Hij kan ineens wel heel veel en kijkt zo holletjes uit zijn ogen.
Wel Nee!
Voeckler is een Fransman. Of ben ik nu te cynisch?
Welnee! Voeckler is al jaren een erkend eindzege kandidaat en betere klimmer dan Contador. Dat weet toch iedereen. Die hele Europcar ploeg werd sinds het begin al getipt voor minstens 2 truien op de galibier *kuch*.
rare manier van naar de tour kijken?
en als Contador de maatstaf is weet ik nog wel een paar namen voor jullie om verdacht te maken......
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

eelcoz

eelcoz 21 jul 2011 18:45

Normaal gesproken ben ik ook niet zo van de insinuaties als iemand sterk rijdt, maar dit ligt er wel erg dik bovenop. Doet me een beetje denken aan renners in de jaren '90 die jarenlang een gemiddeld klimmer waren en ineens iedereen eraf ramden bergop (zoals de huidig ploegleider van Saxo Bank). Maar goed, voorlopig rijdt hij clean.

Ik ben overigens wel benieuwd wat er gaat gebeuren in de tijdrit met Voeckler, mocht hij dan nog steeds kansrijk zijn. Gert Jakobs voorspelde al dat dat een grote zooi gaat worden met motoren die vlak voor 'm rijden etc.

mda1
Forum-lid

mda1 21 jul 2011 18:56

cliors schreef:
mda1 schreef:
rare manier van naar de tour kijken?
en als Contador de maatstaf is weet ik nog wel een paar namen voor jullie om verdacht te maken......
Nouja, Contador is wel enigszins een maatstaf ja. 3x de tour winnen, 7 van de 8 grote rondes waar ie aan meedeed winnen. Dus toch wel ja. Wat deed Voeckler de afgelopen jaren in de toer ook al weer? 70ste? 80ste? Evans, beide schlecks en basso zijn allemaal mannen die al jaren steevast in de top 10 eindigen, de witte trui hebben gewonnen etc. Dus als Voeckler nu ineens meekan op de de Galibier terwijl iedereen, inclusief contador, moet passen dan vind ik dat... eh... opvallend?

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 21 jul 2011 18:56

Kom op zeg, Voeckler klimt al jaren erg goed. Het zijn juist de kopmannen die uitzonderlijk langzaam klimmen, de hele Tour al. Aan de voorkant is de turbo eraf; niet aan de achterkant erbij! Was ook blij te zien dat Andy geen Pantani achtige performance had en gewoon tweeeneenhalve minuut verloor in de laatste 10 km, waarvan een dikke minuut in de laatste kilometer.

Goh, zou Evans nu eindelijk de Tour kunnen winnen? 57 seconden is speelbaar in de tijdrit, en ik moet nog maar zien dat Andy het houdt morgen. Een ding is zeker: het wordt een hele nieuwe winnaar.

stokie
Forum-lid

stokie 21 jul 2011 19:10

Als je beweert dat er vandaag langzaam geklommen is, dan heb je vast niet naar de tour-etappe gekeken. Cadel Evans heeft de hele klim vollebak gereden en reed iedereen eraf... normaliter had voeckler er al af moeten zijn... maar goed, ik kan er ook naast zitten. vooralsnog staat hij nog in het geel.

dimitrid
Forum-lid

dimitrid 21 jul 2011 19:15

Ik vind het vooral jammer dat Andy Schleck niet meer tijd heeft kunnen winnen. Nu ja als hij vanavond/vannacht een goede rust heeft kan hij morgen hopelijk opnieuw uitpakken. Ofwel gaat morgen Fränk zn kans? Want over hem wordt weinig gesproken.
Onze jongen in het geel? Ik stel hier toch mn vragen bij.... maar wie niet :D

eelcoz

eelcoz 21 jul 2011 19:26

stokie schreef:Als je beweert dat er vandaag langzaam geklommen is, dan heb je vast niet naar de tour-etappe gekeken. Cadel Evans heeft de hele klim vollebak gereden en reed iedereen eraf... normaliter had voeckler er al af moeten zijn... maar goed, ik kan er ook naast zitten. vooralsnog staat hij nog in het geel.
Inderdaad, er werd volgens mij helemaal niet langzaam geklommen vandaag. En Voeckler kon altijd aardig klimmen ja, maar dat is wel wat anders dan in alle grote bergetappes in de Tour met de allerbesten mee tot de finish en vaak ook nog vrij gemakkelijk. Alleen vandaag in de laatste paar 100m moest hij er af, maar dat was een uitzondering.

trannel
Forum-lid

trannel 21 jul 2011 19:31

Ik denk dat Frank nu in dienst van Andy gaat rijden en niet zelf nog een coup gaat plegen morgen. Het lijkt me tenminste veruit het verstandigst.

Overigens nog wel een grappig feit is dat 88 renners buiten de tijd zijn binnengekomen. 2 mins te laat. Consequentie is wel dat Cavendish 20 strafpunten krijgt, omdat ook hij in die groep zit. Ik vind dat een beetje flauw, maar als het de regels zijn, dan is het maar zo.

eelcoz

eelcoz 21 jul 2011 19:40

trannel schreef: Ik vind dat een beetje flauw, maar als het de regels zijn, dan is het maar zo.
Ik ook. Ze hadden ze d'r gewoon allemaal uit moeten gooien. Het is de Tour, niet de ronde van Lutjebroek. De commerciele belangen zullen wel zwaar gewogen hebben. :(

Gesloten