Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 15 jul 2014 15:27

Kilowatt schreef:Vandaag 34 km heen. Dat ging lekker, door de weilanden en wat een heerlijke rust zo vroeg.

Terug een omweg van 65 km en kwam op het eind weer eens geparkeerd te staan met honger. Had vantevoren nog een extra twix, een bueno en een mueslireep in de mik gepropt. Naast de 8 boterhammen. Snap er niks van.
Moet bekennen dat ik ook betrekkelijk vaak last heb van die middagdip. Ik eet wel behoorlijk wat minder dan jij ;)

Het valt mij altijd zwaarder om woon-werk (totaal 2-2,5 uur) te fietsen dan in één rit 4 uur te trappen. Zou dat dan toch komen door de vermoeidheid van een werkdag ?
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

dickw
Forum-lid

Gebruikersavatar dickw 15 jul 2014 15:29

opperhoofd schreef:Stel jullie moeten als woonwerk fiets kiezen uit de volgende 2 modellen (en geen andere)

BMC Granfondo Disc

BMC Alpenchallenge

Welke zou je kiezen en waarom?
Misschien handig om aan te geven hoe veel kilometer (enkele reis) en wat je aan bagage meeneemt.

opperhoofd
Forum-lid

Gebruikersavatar opperhoofd 15 jul 2014 15:43

dickw schreef:
opperhoofd schreef:Stel jullie moeten als woonwerk fiets kiezen uit de volgende 2 modellen (en geen andere)

BMC Granfondo Disc

BMC Alpenchallenge

Misschien handig om aan te geven hoe veel kilometer (enkele reis) en wat je aan bagage meeneemt.
Ik ben benieuwd wat iemand in zijn situatie kiest. Daarom heb ik geen details van mijn woonwerk rit gegeven.

Theo D.
Forum-lid

Theo D. 15 jul 2014 21:07

Alpenchallenge, stoer !

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 15 jul 2014 22:04

https://www.strava.com/activities/166133669

Vanochtend, meestal fiets ik drie keer in de week naar het werk.

ferry1982
Forum-lid

Gebruikersavatar ferry1982 16 jul 2014 23:16

dickw schreef:

BMC Granfondo Disc

BMC Alpenchallenge

Afbeelding

Alpenchallenge02 Voor mij vooral de reden van de sportief comfortabele zit. Doe er elke dat 12 km enkele reis mee. Bevalt mij prima.
Compatible met spatborden, dragers voor en achter dus er is van alles mogelijk.

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 17 jul 2014 09:37

Granfondo, omdat ik beslist een racefiets wil voor woon werk, Rijd ondertussen ruiim twintig jaar tussen de 20 en 35 km enkel woon-werk al van alles geprobeerd maar de laatste 8 jaar alleen nog een racefiets, bevalt me toch het beste, zeker ivm stukjes omrijden vanuit werk naar huis.
Ach, ik zeg ook maar wat

opperhoofd
Forum-lid

Gebruikersavatar opperhoofd 17 jul 2014 16:06

Het is voor 25 km enkele reis. Het grootste gedeelte er van is over een parallelweg met van die kleine steentjes. (indien kortste route) Aangereden dus redelijk begaanbaar. Maar aan de andere kant door landbouwverkeer kapot gereden.

Vereisten voor de fiets:
- 35 mm slicks
- opzetstuur

Mooi meegenomen:
- ruimte voor spatborden

raassie
Forum-lid

raassie 18 jul 2014 15:02

Zo maar eens kijken of het een beetje uit te houden is op de weg naar huis, temperatuur in Den Bosch nu rond de 33 graden. Rusig aan naar huis peddelen denk ik zo ;-)

Edit. Het was zo verschrikkelijk warm in de auto (waar mijn fiets nog in lag) dat ik bijna mijn wielen niet aan kon raken en mijn banden helemaal plakkerig waren.
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Schrijnie
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Schrijnie 18 jul 2014 22:11

Op weg naar huis stak plotseling een hond over waardoor ik vol in de ankers moest. Een koprol over het stuur met als gevolg een geschaafde schouder, dij en gebroken ellenboog.

Voorlopig even niet fietsen dus, jammer, had 3 Aug een toertocht gepland...

rednas
Forum-lid

rednas 18 jul 2014 22:57

Sterkte!

Hoe is 1 en ander verder afgehandeld?
(Schade aan de fiets?, eigenaar hond? etc.)

Schrijnie
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Schrijnie 19 jul 2014 10:30

Bedankt !

Heb de verzekering gebeld en moet maandag terugbellen naar de rechtsbijstand. Zij zullen mij de verdere procedure uitleggen.

Fiets laat ik nakijken bij de fietsenmaker, de derailleur hangt vast in mijn spaak, broek en shirt zijn kapot.

Hond en eigenaar waren alleen geschrokken, beestje stak schijnbaar vaker het fietspad over.

Meeste baal ik nog dat ik 3 Aug niet de toertocht in de Ardennen kan rijden en ik niet naar mijn vakantieadres in Zeeland kan fietsen. Ook voor mijn dochter vind ik het vervelend, die is nu 2 x mee geweest en heeft de smaak te pakken. Voor haar dus ook even niet fietsen.

Plaats reactie