Dat is zo, maar ik stel hoe langer hoe meer vast dat (vooral jonge mensen) wel heel veel moeten werken om de eindjes aan elkaar te knopen. Dit was in de periode wanneer ik jong was toch nog wel anders.
Het grote 'off topic' topic
Ik ben er iedere keer weer verbaasd over wat mensen van mij denken te weten.wasbeer2006 schreef: ↑25 feb 2023 16:25Gelukkig ben jij nooit met die mensen in aanraking gekomen.
Maar geloof me, die wil je nergens hebben, je hebt echt geen idee wat dat voor mafkezen zijn, echt niet.
Vorige week noog kom de parkeergarage uit Rotterdam uit. Paar uur voor de wedstrijd tegen AZ.
Staat een groepje die pakken een zak poeder zoveel doe ik niet eens op mijn oliebollen en het gaat zo die neuzen in en in de andere hand een fles of blik bier, die jongens zijn helemaal maf, kan 90% zich hier niets bij voorstellen.
Ik begrijp dan weer niet wat je met je voorbeeld wilt. Dat ze moeten snuiven omdat werken niet loont? Snuiven wel dan?
Ik merk dat jongeren een andere kijk hebben op het leven. Ze blijven langer thuis wonen, ze kiezen niet meer automatisch voor een full-time job. Kortom, ze willen genieten van het leven. Ik kan dat goed begrijpen hoor, maar dat heeft ook gevolgen. Ik heb het al aan veel jongeren op mijn werk gezegd "én, én" bestaat niet in het leven. Het is altijd "én, of". Met andere woorden, je kan niet alles hebben, als je niet inlevert op andere vlakken.
Mijn vrouw en mezelf hebben destijds gekozen voor een eigen huis. Maar dat hield in dat we jaren niet op reis gingen, en bepaalde leuke dingen aan ons moesten laten voorbij gaan. Maar dat hebben we ons nog nooit beklaagd.
Mijn generatie was destijds blij dat je een job kreeg, en je bleef je werkgever in veel gevallen altijd trouw. Ook gingen we veel vlugger het ouderlijk huis uit, om op eigen benen te gaan staan, en was het doel om een eigen huis te kunnen kopen. Dat laatste is jammer genoeg bijna niet meer te doen zonder steun van de (groot)ouders. Als je maar één kind hebt, kan je misschien nog helpen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik ben relatief vroeg getrouwd.i-mac schreef: ↑25 feb 2023 17:47 .......
Met andere woorden, je kan niet alles hebben, als je niet inlevert op andere vlakken.
Mijn vrouw en mezelf hebben destijds gekozen voor een eigen huis. Maar dat hield in dat we jaren niet op reis gingen, en bepaalde leuke dingen aan ons moesten laten voorbij gaan. Maar dat hebben we ons nog nooit beklaagd.
Mijn generatie was destijds blij dat je een job kreeg, en je bleef je werkgever in veel gevallen altijd trouw. Ook gingen we veel vlugger het ouderlijk huis uit, om op eigen benen te gaan staan, en was het doel om een eigen huis te kunnen kopen. Dat laatste is jammer genoeg bijna niet meer te doen zonder steun van de (groot)ouders. Als je maar één kind hebt, kan je misschien nog helpen.
Wij hadden een huurhuis en betaalden 5000 bf (125€) huur.
Er was geen centrale verwarming, geen echte badkamer geen telefoon en de wc was buiten.
We hadden één tweedehands auto en gingen éénmaal per jaar voor net geen twee weken op reis met de tent.
We konden wel veel sparen en hebben al na enkele jaren een grond gekocht en daar een open bebouwing opgezet.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- Enzzo
- Forum-lid HC
Precies zó ervaar ik het ook om mij heen IMAC.i-mac schreef: ↑25 feb 2023 17:47Ik merk dat jongeren een andere kijk hebben op het leven. Ze blijven langer thuis wonen, ze kiezen niet meer automatisch voor een full-time job. Kortom, ze willen genieten van het leven. Ik kan dat goed begrijpen hoor, maar dat heeft ook gevolgen. Ik heb het al aan veel jongeren op mijn werk gezegd "én, én" bestaat niet in het leven. Het is altijd "én, of". Met andere woorden, je kan niet alles hebben, als je niet inlevert op andere vlakken.
Soms erger ik me daaraan maar meestal fascineert het me wel om te zien hoe de wereld en de kijk van jongeren op de wereld, zo anders is dan in mijn tijd.
En dat meestal zonder te oordelen. Ik vind het juist heel interessant.
(Maar ik realiseer me ook dat ik ouder wordt )
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
-
- Forum-lid HC
Man man man. Waar het om gaat is dat je, gelukkig een klein deel, echt niet op een werkvloer wilt, helemaal nergens.Jans schreef: ↑25 feb 2023 17:20Ik ben er iedere keer weer verbaasd over wat mensen van mij denken te weten.wasbeer2006 schreef: ↑25 feb 2023 16:25
Gelukkig ben jij nooit met die mensen in aanraking gekomen.
Maar geloof me, die wil je nergens hebben, je hebt echt geen idee wat dat voor mafkezen zijn, echt niet.
Vorige week noog kom de parkeergarage uit Rotterdam uit. Paar uur voor de wedstrijd tegen AZ.
Staat een groepje die pakken een zak poeder zoveel doe ik niet eens op mijn oliebollen en het gaat zo die neuzen in en in de andere hand een fles of blik bier, die jongens zijn helemaal maf, kan 90% zich hier niets bij voorstellen.
Ik begrijp dan weer niet wat je met je voorbeeld wilt. Dat ze moeten snuiven omdat werken niet loont? Snuiven wel dan?
Helaas is het geen voorbeeld maar gewoon echt.
Laat ze lekker thuis zitten, met een beetje geluk heb je er geen last van.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Precies Wasbeer! Je hoeft echt niet iederéén in de maatschappij laten participeren. Sommigen sluiten zichzelf gewoon zover uit dat er geen redden meer aan is. Ofja daar zijn andere instanties voor.
Ik denk niet dat mevrouw Jans ooit in aanraking is gekomen met deze categorie
Ik denk niet dat mevrouw Jans ooit in aanraking is gekomen met deze categorie
De veroordeling wegens racisme (en terecht) heeft hen goed gedaan. Maar ik hoop van harte dat ze eens mee mogen regeren. Want noem eens 5 bekwame politici bij VB. En tegenwoordig spuien ze alles gewoon op social media tegen betaling. Waar je geen tegenspraak krijgt van een gedocumenteerd journalist .... Maar ik hou me ver van politieke discussies en ga dat hier vanaf nu ook doen.lugosi schreef: ↑24 feb 2023 22:09Dat klopt niet. Het Vlaams Blok/Belang haalde 32 jaar geleden al meer dan 400000 stemmen (wat op Vlaams niveau goed is voor zon 12%)
Bovendien is het Vlaams Blok/Belang net het bewijs dat de verhoudingen niet gebetonneerd worden, ze werden als kleine partij genegeerd en worden dat nu verhoudingsgewijs nog altijd.
Een politiek proces hoort thuis in Assisen, niet bij een rechter die lid is van een Franstalige Lionsclub.
Noem mij eens vijf bekwame politici bij de andere partijen? Ze zijn bij VB niet onbekwamer dan bij andere partijen. (dossierkennis Pas, Laeremans, Annemans, Coveliers, Sterckx zijn bovengemiddeld, lees er de vragen en interpellaties op na bijvoorbeeld hier: https://www.vlaamsparlement.be/nl/parle ... ergadering of hier https://www.vlaamsparlement.be/nl/parle ... gaderingen
ook de federale kamerverslagen zijn online raadpleegbaar.
Een gedocumenteerd journalist? de msm heeft geen onafhankelijke journalisten meer, lees hun charters er op na. Journalistiek moet verbindend zijn, weet je wel, constructief, niet objectief. (DeBoton's School of Life, vriend van Soenens weet je wel).
De tijd dat de journalist een intellectueel was ligt al decennia achter ons (heimwee naar de tijden van Actueel).
Gelukkig zijn er nog veel onafhankelijke journalisten aan het werk die niet in gesubsidieerde loondienst zijn van de overheid.
De interessantste journalistiek vind je dan ook in de linkse (Salon van Sisyphus of DeWereldMorgen) en rechtse (Doorbraak In Flanders Fields) activistische media , bijvoorbeeld de stukken van Lode VanOost (die vaak Chomsky inbrengt) of Sanctorum, de dwarsdenker.
Als je je ver van politieke discussies houdt dan is het inderdaad beter om er ook geen uitspraken over te doen en al zeker niet als het niet inhoudelijk is, en je dan ook faalt om je ongefundeerde stelling/conclusie die ik eerder met cijfers aantoonde te weerleggen.
Noem mij eens vijf bekwame politici bij de andere partijen? Ze zijn bij VB niet onbekwamer dan bij andere partijen. (dossierkennis Pas, Laeremans, Annemans, Coveliers, Sterckx zijn bovengemiddeld, lees er de vragen en interpellaties op na bijvoorbeeld hier: https://www.vlaamsparlement.be/nl/parle ... ergadering of hier https://www.vlaamsparlement.be/nl/parle ... gaderingen
ook de federale kamerverslagen zijn online raadpleegbaar.
Een gedocumenteerd journalist? de msm heeft geen onafhankelijke journalisten meer, lees hun charters er op na. Journalistiek moet verbindend zijn, weet je wel, constructief, niet objectief. (DeBoton's School of Life, vriend van Soenens weet je wel).
De tijd dat de journalist een intellectueel was ligt al decennia achter ons (heimwee naar de tijden van Actueel).
Gelukkig zijn er nog veel onafhankelijke journalisten aan het werk die niet in gesubsidieerde loondienst zijn van de overheid.
De interessantste journalistiek vind je dan ook in de linkse (Salon van Sisyphus of DeWereldMorgen) en rechtse (Doorbraak In Flanders Fields) activistische media , bijvoorbeeld de stukken van Lode VanOost (die vaak Chomsky inbrengt) of Sanctorum, de dwarsdenker.
Als je je ver van politieke discussies houdt dan is het inderdaad beter om er ook geen uitspraken over te doen en al zeker niet als het niet inhoudelijk is, en je dan ook faalt om je ongefundeerde stelling/conclusie die ik eerder met cijfers aantoonde te weerleggen.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Zoals eerder geschreven wie is jullie?
Even voor de goede orde: niemand op dit forum weet iets van iemand. We gaan alleen maar uit van wat men communiceert via getypte teksten en soms een emoticon om wat duiding hieraan te geven.
En als ik jouw teksten zo lees, die overigens vrijwel nooit voorzien zijn van emoticons om wat lading of juist ontlading aan de woorden te geven, dan krijg ik een heel akelig beeld van jouw persoon.
Ik hoop van ganser harte dat ik het mis heb maar je biedt eerlijk gezegd heel weinig ruimte om iets anders te doen vermoeden