Is er al een Belgische (Vlaamse) journalist geweest die aan meneer Lefevre heeft gevraagd waarom hij Ibarguren in dienst heeft genomen? Sorry, maar ik krijg sterk de indruk dat men in Belgie vooral door wil met de koers, zonder lastige vragen te stellen. Hetzelfde geldt voor Spanje. Of dat met het katholicisme te maken heeft, laat ik even voor wat het is.dario schreef:Toch een paar bedenkingen bij dit warrige betoog:codex schreef:
Je zal maar al je geld hebben gestoken in een wielerploeg en tot de lengte van dagen je zorgvuldig opgebouwde merknaam zo negatief in het nieuws zien komen.
Denk aan Rabobank/Quick Step/PDM/TVM/Telekom/Festina waarbij de merknaam is gedevalueerd door de dopingmisbruikers.
De bakken( Katholieke levensstijl) boter op het hoofd van de Belgen en Zuid -Europeanen en ook de Oost-Europeanen(gewend aan corruptie/andere mentaliteit) zullen het wel mogelijk maken dat je daar nog wel kunt kijken en sponsoren te vinden zullen zijn, maar in Noord(deel West)Europa zal het over en sluiten zijn. (Alleen nog wat wielrennerij in de marge.)
- Sedert wanneer is Quickstep als merknaam gedevalueerd (àls de naam al bezoedeld is, dan vooral omdat hun laminaatvloeren nergens op lijken, maar soit)? Je lijkt te vergeten dat de overweldigende meerderheid van het publiek het wielrennen maar zijdelings volgt, en zich dus, afgezien van enkele individuele 'schandaal'-gevallen, weinig gelegen laat aan dopingperikelen. En het is die sponsoren louter om naambekendheid te doen bij dat grote publiek, wat ook blijkt te lukken: Festina doet nog altijd goede zaken, en heeft ook in 1998 geen negatief effect ondervonden van de doping-bom die tijdens die Tour explodeerde; ook Gerolsteiner genoot, doping of niet, een goede visibiliteit dank zij (of ondanks?) mannen als Rebellin en Schumacher.
- De link tussen een katholieke levensstijl (huh?) en doping is natuurlijk een giller van formaat (en ongetwijfeld een staaltje van superieure calvinistische logica); namen die me nu spontaan te binnen schieten zijn Riis, Rasmussen, Armstrong, Boogerd, Dekker, Hamilton: zal ik nog even verder gaan? Maar als je me dat verband even zou willen uitleggen, heel graag: ik verheug me er alvast op!
Het dopingtopic 2.0
-
- Forum-lid
Klopt. Anderzijds, terwijl Mart Smeets nog duchtig de kont van Armstrong likte, was de pers in Vlaanderen wèl al heel wat kritischer voor (landgenoot) Johan Bruyneel...
En het staat Nederlandse journalisten natuurlijk ook vrij Lefevre hierover te ondervragen, toch? (meer nog, waar wachten ze op?)
('lastige vragen' lijken hier toch ook vooral achteraf te komen, wanneer ze eigenlijk niet meer ècht lastig zijn, hetzij omdat de schuld intussen zonneklaar is en/of omdat 's renners carrière er inmiddels opzit - cfr. Boogerd...)
Ik ben zelf overigens niet katholiek, maar ik ben wel benieuwd naar de reacties, mocht ik een identieke generaliserende link leggen tussen de 'joodse levensstijl' en list en bedrog...
En het staat Nederlandse journalisten natuurlijk ook vrij Lefevre hierover te ondervragen, toch? (meer nog, waar wachten ze op?)
('lastige vragen' lijken hier toch ook vooral achteraf te komen, wanneer ze eigenlijk niet meer ècht lastig zijn, hetzij omdat de schuld intussen zonneklaar is en/of omdat 's renners carrière er inmiddels opzit - cfr. Boogerd...)
Ik ben zelf overigens niet katholiek, maar ik ben wel benieuwd naar de reacties, mocht ik een identieke generaliserende link leggen tussen de 'joodse levensstijl' en list en bedrog...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
- daniel1975
- Forum-lid HC
*evil* die pastoortjes doen er ook alles aan om stoute dingen uit verleden met de mantel der (jongens)liefde te bedekken... *evil*
Maar verder heb je gewoon gelijk. Al begint het er hier ook op te lijken. Sinds MB heeft bekend lijkt geen journalist zich meer druk te maken over het onjuist invullen van de KNWU enquete over dope door bijv Blijlevens of Dekker.
De 'heren' journalisten hebben hun succesje gehad, verder boeit het niet meer.
Maar verder heb je gewoon gelijk. Al begint het er hier ook op te lijken. Sinds MB heeft bekend lijkt geen journalist zich meer druk te maken over het onjuist invullen van de KNWU enquete over dope door bijv Blijlevens of Dekker.
De 'heren' journalisten hebben hun succesje gehad, verder boeit het niet meer.
Less is bore
De sponsorwaarde bij Vacansoleil was tijdens de tour 6x het sponsorbedrag totaal 40 miljoen.codex schreef: Je zal maar al je geld hebben gestoken in een wielerploeg en tot de lengte van dagen je zorgvuldig opgebouwde merknaam zo negatief in het nieuws zien komen.De werknemers van zo'n bedrijf hebben zich soms tientallen jaren hardwerkend ingezet voor hun bedrijf ..en dan zien, dat in no time
alles wordt afgebroken door dik overbetaalde(Armstrong/Boogerd en eigenlijk iedere topper) dopinggebruikende profs.
Denk aan Rabobank/Quick Step/PDM/TVM/Telekom/Festina.
Als dit bij Rabo ook zo is geweest hebben zij daar erg veel geld aan verdient, (6x 15miljoen)
Betalen zij dat dan weer terug aan mij als klant? of zie ik het nu verkeerd
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.
Stond in het AD van afgelopen dinsdag maar dat zijn alleen de cijfers van de Nederlandse zender dusamclassic-fan schreef:Heb je een bron van de daling van de kijkcijfers? Bij de Amstel was er duidelijk geen gebrek aan belangstelling langs 't parcours, op de Cauberg stonden de toeschouwers rijen dik. Volgens mij is er helemaal geen spraken van terug gelopen belangstelling.
De conclusie is niet onweerlegbaar. Er kunnen meer mensen op bv sporza of ES gekeken hebben dit jaar. De daling was wel echt drastisch. Ik dacht van 1,1 mio naar 600K voor de Amstel Gold.
Oh ja hier:
http://www.ad.nl/ad/nl/1018/Wielrennen/ ... alen.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Over mijn fiets mogen ze lullen, zolang ze maar niet over mijn lul fietsen.
Volgens mij zegt de vetgedrukte zin uit het artikel alles. Een onzinkop om een een non-artikel nog enige waarde mee te geven.'Er is dit jaar iets minder massaal naar de voorjaarsklassiekers gekeken dan in 2012, maar het is zeer de vraag of dit iets te maken heeft met de berichtgeving over doping', zegt hij.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Ach natuurlijk, anderen hebben er doorgaans inderdaad geen problemen mee hun schandalen open en bloot op tafel te gooien, dat spreekt voor zich!sjoerdth schreef:Katholieken zijn wel goed in zwijgen over hun schandalen in ieder geval
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik weet momenteel echt niet waar ik kijken moet.
NL wisselt beetje, Sporza word ik heel moe van (blalala...de wereldkampioen...blaablaa.....de wereldkampioen....blallala..de wereldkampioen.....blalala) en bij Eurosport mis ik Danny.
NL wisselt beetje, Sporza word ik heel moe van (blalala...de wereldkampioen...blaablaa.....de wereldkampioen....blallala..de wereldkampioen.....blalala) en bij Eurosport mis ik Danny.
Less is bore
Ik beweer nergens dat anderen er niet goed in zijn!dario schreef:Ach natuurlijk, anderen hebben er doorgaans inderdaad geen problemen mee hun schandalen open en bloot op tafel te gooien, dat spreekt voor zich!sjoerdth schreef:Katholieken zijn wel goed in zwijgen over hun schandalen in ieder geval
nog even ter aanvulling over verschil in levensopvatting tussen de Noordelijke Nederlanden en Zuid Nederland(vooral Limburg) en Belgie.
Orthodoxe Protestanten&orthodoxe Katholieken... zien zichzelf absoluut als moreel hoogstand en dat vind ik ook zeer verwerpelijk. Die vind je gelukkig niet zoveel.
De meeste "gewone" protestanten en katholieken zijn niet zo veroordelend en hebben een menselijke kijk op de wereld en de mensen in het algemeen.
In elk geval help naar oplossingen zoeken beter dan maar te doen alsof er niets is gebeurd.
toch (of het nu in nederland of in belgie is.)
Orthodoxe Protestanten&orthodoxe Katholieken... zien zichzelf absoluut als moreel hoogstand en dat vind ik ook zeer verwerpelijk. Die vind je gelukkig niet zoveel.
De meeste "gewone" protestanten en katholieken zijn niet zo veroordelend en hebben een menselijke kijk op de wereld en de mensen in het algemeen.
In elk geval help naar oplossingen zoeken beter dan maar te doen alsof er niets is gebeurd.
toch (of het nu in nederland of in belgie is.)