Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

dario
Forum-lid

dario 26 apr 2013 17:47

codex schreef:
Het moet toch echt in de landsaard zitten het verschil.
"Het verschil"? Zal best hoor: elk land heeft zo zijn eigen-aardigheden, maar wèlk verschil bedoel je dan precies in dit verband? Mij dunkt dat inzake valsspelerij in het wielrennen beide landen nogal aan elkaar gewaagd zijn, en het hier dus meer een rondje pot-verwijt-ketel lijkt... (wel aandoenlijk hoor, hoe de bekentenis van Boogerd - ook al was het dan na jaren van zwijgen of ontkennen - wordt gezien als illustratief voor een collectieve Nederlandse recht-voor-de-raapsheid die ze in België natuurlijk niet kennen)
De biecht als zuivering van zonden, was dat trouwens geen katholieke uitvinding? :mrgreen:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 26 apr 2013 18:15

codex schreef:nog even ter aanvulling over verschil in levensopvatting tussen de Noordelijke Nederlanden en Zuid Nederland(vooral Limburg) en Belgie.

Orthodoxe Protestanten&orthodoxe Katholieken... zien zichzelf absoluut als moreel hoogstand en dat vind ik ook zeer verwerpelijk. Die vind je gelukkig niet zoveel.
De meeste "gewone" protestanten en katholieken zijn niet zo veroordelend en hebben een menselijke kijk op de wereld en de mensen in het algemeen.

In elk geval help naar oplossingen zoeken beter dan maar te doen alsof er niets is gebeurd.
toch :?: (of het nu in nederland of in belgie is.)
En waar moeten we dan de noordelijke/zuidelijke atheïsten plaatsen ;)

codex
Forum-lid

codex 26 apr 2013 20:50

Achtergrond hoeft niet direct te wijzen op religie, maar is volgens mij wel mede bepalend voor de mens die je wordt.
Je raakt als kind al sterk beïnvloed door de mensen die je opvoeden, het zit in je genen, het bepaalt mede hoe je zal uiten en als je in een noord nederlandse omgeving wordt grootgebracht met de daar heersende gewoontes en gedachtes ....dan is dat weer anders dan in het zuiden over het algemeen en Belgie.
Wat verder absoluut niets zegt over moraliteit.

En verder zoeken ze het overal maar uit wat mij betreft.

Elk land krijgt naast de regering, de sporters cq renners die er bij horen.
En daar hebben we het met te doen.

dario
Forum-lid

dario 26 apr 2013 22:58

Goh, je doet het voorkomen alsof er echt wel fundamentele, diepgaande verschillen zijn tussen het noorden van Nederland en de rest van de wereld; ik ben zelf half Vlaams en half Italiaans opgevoed, en mij lijkt toch dat wie je bent toch vooral van je eigen individuele karakter en naaste omgeving afhangt: natuurlijk zijn er tal van regionale eigen-aardigheden, maar uiteindelijk blijken de verschillen tussen Belgen en Italianen alvast heus niet zo groot (of is dat dan toch omdat het twee 'katholieke' landen zijn? ;) )

Maar vooral: wat heeft dit alles nu eigenlijk met doping in het wielrennen te maken?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 27 apr 2013 20:10

Vlamingen zijn veel meer bescheiden dan Nederlanders, daarom dat ik hier nog nooit heb willen zeggen wat voor onvoorstelbaar fietstalent ik wel ben. :?
Nederlanders zijn recht voor de raap en denken als ze ergens komen dat alles hen toebehoort. :lol:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

simen
Forum-lid

simen 27 apr 2013 21:44

We raken op glad ijs verzeilt.
Zij is ook tegen

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 27 apr 2013 21:50

Schaatsen is dus juist weer iets voor de noorderlingen ;-)
Less is bore

dario
Forum-lid

dario 28 apr 2013 11:01

Misschien tijd voor een Noord-Zuid-topic? :)

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 29 apr 2013 07:52

dario schreef:Maar vooral: wat heeft dit alles nu eigenlijk met doping in het wielrennen te maken?
Het zou toch interessant zijn om te onderzoeken of er een relatie is tussen culturele achtergrond en dopinggebruik. Dit kan inzicht geven om bepaalde doelgroepen toegespitst voor te lichten.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 29 apr 2013 10:03

Texas is een van de zuidelijke staten, dus op zich wijst dat er ook op dat doping in de zuidelijke landen sterker aanwezig is ;)
Less is bore

dario
Forum-lid

dario 29 apr 2013 10:50

Dan was het voor een noorderling als Rasmussen wel wat dom om "Mexico" op zijn whereabouts in te vullen... ;)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 29 apr 2013 10:53

Op zich niet, want dat is ook zuidelijk, dus wordt het daar gewoon 'toegestaan' :)

Zullen we maar weer eens on topic gaan? ;)
Less is bore

Plaats reactie