Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 27 aug 2014 08:16

Jaqman schreef:Vandaag m'n AL SLX 9.0 Di2 binnengekregen. Ik vind 'm prachtig! Deze fiets heb ik mede uitgekozen na het lezen van vele honderden pagina's op dit forum. Graag wil ik dan ook iedereen bedanken die zijn kennis hier gedeeld heeft!

Helaas toch ook nog een afknapper.... :( De Di2 is weliswaar een Ultegra 6870, dus het laatste type, maar toch nog met zo'n spuuglelijke externe batterij :evil: achter het bracket, aan de linker liggende achtervork. Ik ging er vanuit dat externe batterijen naar de mestvaalt van de geschiedenis waren verdwenen bij de introductie van de 6870 (en de Dura Ace 9000) en dat er dus een interne batterij gemonteerd was. Op de site van Canyon heb ik niks gevonden over interne of externe batterij, en op de foto's van de fiets is zo'n batterij - dankzij de donkere achtergrond - niks te zien. Nogal verneukeratief, als je het mij vraagt. :roll:
Hoe dan ook: ik wil van die idiote accu onder mijn fiets af. Weet iemand of er toch nog een interne batterij ingehangen kan worden? Of moeten er dan gaten geboord worden voor de bedrading?
Je kunt altijd gebruik maken van de retourgarantie.
What makes the boat go faster?

ronner
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 31 mar 2005 22:24

ronner 27 aug 2014 09:08

.
Laatst gewijzigd door ronner op 06 aug 2020 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 27 aug 2014 09:29

didi641 schreef:
sprint100 schreef:
nutsjesmoar schreef:Heb zelf geen Canyon, maar kwam deze tegen en wilde hem toch even met jullie delen, erg fraaie fiets vind ik zelf:

Afbeelding
Zeer fraaie fiets, erg jammer dat Canyon zelf de fietsen voor 95% zwart maakt en dan nog een klein 'leuk' kleurtje.
Ind mooie fiets. Betreft waarschijnlijk alu frame?

Ik word er niet warm of koud van, maar dat heb ik wel vaker bij dit merk.

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 27 aug 2014 09:37

Smaken verschillen gelukkig. Overigens deze fiets helemaal 'custom'. Ik vind het wel een aparte verschijning. Dura ace c24 wielen (naven gespoten), frame helemaal gespoten en een mooie klassieke uitstraling.

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2319
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 27 aug 2014 10:24

dickygiovanni schreef:Ik word er niet warm of koud van, maar dat heb ik wel vaker bij dit merk.
Zolang je geen constructief commentaar geeft blijf dan lekker weg uit het Canyon topic als je er niet warm/koud van wordt :roll:
gaisdergerman schreef:Smaken verschillen gelukkig. Overigens deze fiets helemaal 'custom'. Ik vind het wel een aparte verschijning. Dura ace c24 wielen (naven gespoten), frame helemaal gespoten en een mooie klassieke uitstraling.
Ik vind alleen de keuze voor een zadelpen met extreme setback erg raar als je het zadel dan toch helemaal naar voren zet.

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 27 aug 2014 11:16

jsprbcn schreef:
dickygiovanni schreef:Ik word er niet warm of koud van, maar dat heb ik wel vaker bij dit merk.
Zolang je geen constructief commentaar geeft blijf dan lekker weg uit het Canyon topic als je er niet warm/koud van wordt :roll:
gaisdergerman schreef:Smaken verschillen gelukkig. Overigens deze fiets helemaal 'custom'. Ik vind het wel een aparte verschijning. Dura ace c24 wielen (naven gespoten), frame helemaal gespoten en een mooie klassieke uitstraling.
Ik vind alleen de keuze voor een zadelpen met extreme setback erg raar als je het zadel dan toch helemaal naar voren zet.

Waarom zou commentaar altijd constructief moeten zijn? Als je simpelweg iets cool vindt of juist niet mag je dit toch ook best kenbaar maken? Jij bepaalt niet wie er wel of niet welkom zijn in het Canyon-topic. Fans hebben altijd zulke lange tenen!

i-mac

i-mac 27 aug 2014 11:25

dickygiovanni schreef:
nutsjesmoar schreef:Heb zelf geen Canyon, maar kwam deze tegen en wilde hem toch even met jullie delen, erg fraaie fiets vind ik zelf:

Afbeelding


Ik word er niet warm of koud van, maar dat heb ik wel vaker bij dit merk.
Stel nu dat het een ander merk betreft waar je wel warm van wordt, wat zou je er dan van vinden? Of stel je deze fiets voor zonder merk, wat dan?

prinsken
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 aug 2011 15:27

prinsken 27 aug 2014 11:30

Felt z2 disc di2 / Principia rex pro - record - cosmic

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 aug 2014 11:32

Ik snap niet waarom die accu onderaan de linker achtervork zo'n afknapper is. Het is wat mij betreft een prima plek waar de accu echt niet opvalt. Mensen die niet bekend zijn met DI2 vragen echt niet wat daar onder je linker achtervork hebt zitten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 27 aug 2014 11:40

Bovendien wil je het gewicht op de laagst mogelijke plek op je frame hebben (onder het bracket is nog beter). Optisch is een zadelpen accu wellicht fraai maar rijtechnisch is het de slechtste plek die je kunt bedenken (ik heb mij accu in de schuine onderbuis.
Zou eerst eens uitvissen of je de accukabel op een eenvoudige manier langs het bracket omhoog kunt krijgen anders zou ik het lekker zo laten.

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 27 aug 2014 11:46

Ben toch echte wel heel benieuwd naar de modellen en de prijzen ...... deze ziet er in ieder geval super uit.

prinsken
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 aug 2011 15:27

prinsken 27 aug 2014 11:47

Felt z2 disc di2 / Principia rex pro - record - cosmic

Plaats reactie