Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 01 mei 2013 12:29

codex schreef:Maar misschien is dit topic meer bedoeld voor de kille feiten en niet voor private bespiegelingen en dito meningen.
De kille feiten kan ik in de krant lezen. Juist wel boeiend hoe een ieder dat alles ervaart!

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 01 mei 2013 12:44

Een forum is toch juist een prachtig platform voor allerhande meningen en niet alleen voor feiten (die helpen natuurlijk wel in een goede discussie), dan moet je maar accepteren dat er van je eigen perspectief af en toe iets doms of agressie-opwekkends tussen zit.

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 01 mei 2013 13:01

@ Codex: Als je je niet begrepen voelt moet je misschien eens beginnen om geen platitudes neer te schrijven.

Ik las een paar weken terug in de Volkskrant over wielrennen en dus (politiek correct) over doping. Ernaast, op dezelfde bladzijde maar van een andere auteur, een artikel van de opkomst van de Ethiopiers in het lange afstandslopen ten opzichte van de Kenianen. Geen woord over doping in het langeafstandlopen. Selectief blind en selectief politiek correct, maar ik had niet anders verwacht van boven de Moerdijk. (om maar eens te chargeren).
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 01 mei 2013 13:06

Mijn vader zei vroeger altijd: Hoe dichter bij Dordt, hoe rotter het wordt.
Nu begrijp ik pas dat hij het over doping had. :mrgreen: :twisted: ;)

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 01 mei 2013 14:32

wasbeer2006 schreef:
zorroi schreef:Hoe is dit in godhemelsnaam mogelijk?! WADA krijgt niet eens een kans. Je hebt een ingang en vervolvolgens gaan we besuiten om al het bewijs materiaal maar te vernietigen?
Zijn die spanjolen echt dom of denken ze echt dat ze geacrediteerd over komen? In beide gevallen moeten ze echt een harde schop krijgen.

UCI zou Spanje uit moeten sluiten van elke wedstrijd totdat ze bewijs aan WADA overhandigen. Oh ja, de UCI met boter op hun hoofd WEDEROM.

Als dit idd geen doofpot is dan weet ik het niet meer. Echt het einde van het einde.
+1, maar wat nog erger is. In geen enkele ander sport wordt er dus over doping gepraat. Waardoor het weer altijd "de wilerenners" zijn.

Verbaasde me ook over de uitspraak van Fuentes na het WK. "Spanje had zonder mij nooit gewonnen"
Daar hoor je verder niemand over.
+1 Onbegrijpelijk. Individuele wielrennertjes zijn weerlozer dan instuten als Real Madrid en FC Barcelona en sporticonen als Nadal... Als de wiederweerga de deksel er weer op.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

tennisser
Forum-lid

tennisser 01 mei 2013 14:35

wasbeer2006 schreef:
zorroi schreef:Hoe is dit in godhemelsnaam mogelijk?! WADA krijgt niet eens een kans. Je hebt een ingang en vervolvolgens gaan we besuiten om al het bewijs materiaal maar te vernietigen?
Zijn die spanjolen echt dom of denken ze echt dat ze geacrediteerd over komen? In beide gevallen moeten ze echt een harde schop krijgen.

UCI zou Spanje uit moeten sluiten van elke wedstrijd totdat ze bewijs aan WADA overhandigen. Oh ja, de UCI met boter op hun hoofd WEDEROM.

Als dit idd geen doofpot is dan weet ik het niet meer. Echt het einde van het einde.
+1, maar wat nog erger is. In geen enkele ander sport wordt er dus over doping gepraat. Waardoor het weer altijd "de wilerenners" zijn.

Verbaasde me ook over de uitspraak van Fuentes na het WK. "Spanje had zonder mij nooit gewonnen"
Daar hoor je verder niemand over.
Zeker een enorm gemiste kans voor meer openheid in andere sporten (lees: met name voetbal). Ook in het tennis moet het e.e.a. verbeterd worden aan het anti-dopingprogramma, dit schiet ernstig te kort. Terwijl een aantal toppers zich wel durft uit te spreken en bereid is mee te denken.

Murray hekelt uitspraak in Operación Puerto
http://www.nu.nl/sport/3411976/murray-h ... uerto.html" onclick="window.open(this.href);return false;

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 03 mei 2013 16:51

http://www.fiets.nl/2013/05/03/opnieuw- ... el-gw1516/" onclick="window.open(this.href);return false;

Na Kajkov opnieuw een vrij 'kleine' renner betrapt op GW1516. Waar zouden de grote kanonnen aan zitten dan?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 03 mei 2013 17:47

Aan iets wat minder makkelijk op te sporen is ;) Ook een Colombiaan, en welk land staat er dit jaar hoog in de ranking...

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 mei 2013 18:43

Tsja.....dit helpt de sport niet echt vooruit :-(
Less is bore

dario
Forum-lid

dario 04 mei 2013 07:24

de zwarten schreef:@ Codex: Als je je niet begrepen voelt moet je misschien eens beginnen om geen platitudes neer te schrijven.
Ach, zal wel genetisch zijn... ;)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 04 mei 2013 12:31

dario schreef:
de zwarten schreef:@ Codex: Als je je niet begrepen voelt moet je misschien eens beginnen om geen platitudes neer te schrijven.
Ach, zal wel genetisch zijn... ;)
:D

Dat GW1516 is ook nog van de markt gehaald/er niet op gekomen omdat het gevaarlijk zou kunnen zijn, je kan je toch niet voorstellen dat een of andere idioot aan een renner voorstelt zoiets dergelijks te gaan gebruiken.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 04 mei 2013 12:49

En ik begrijp niet dat dit niet meer in de belangstelling staat. We praten over Olympische topprestaties!!
http://mobiel.nusport.nl/atletiek/34141 ... oping.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Als er een pelotonvuller bij de wegkoers was gepakt zou de wereld te klein zijn.
Less is bore

Plaats reactie