Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
Yaspo
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jul 2011 20:23

Gebruikersavatar Yaspo 27 aug 2014 17:05

Klopt, staat ook genoemd in het artikel:
We didn’t get to ride the new Aerocockpit CF integrated handlebar that we saw at the bike’s launch in Leeds earlier this year; this bike was fitted with Canyon’s new own-brand bar and stem separates. Canyon will be offering a variety of builds.
De Ultimate CF SL 8.0 lijkt op papier hetzelfde als het 2014 model. Zal dan wel de vernieuwde Athena krijgen anders stond hij er wel al op.

Ben zelf benieuwd naar de CF SL 9.0 Aero. Zal toch ook weinig verschillen met 2014 lijkt me. Maar waarom staat deze er nog niet op?

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 27 aug 2014 20:12

Staat de folder met prijzen al ergens online?

Dit is trouwens een gaaf ding!

Afbeelding

marsel
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 02 jun 2010 23:55

marsel 28 aug 2014 01:00

Yaspo schreef:Road.cc heeft kort de nieuwe Aeroad getest. Wat een gave bak zeg!

[img]xxx[/img]

Meer foto's en de tekst: http://road.cc/content/news/128126-firs ... oad-cf-slx

Als ik de productfolder bekijk zie ik alleen de Aeroad SLX, geen 'gewone' Aeroad dus? De instap Aeroad CF SLX 7.0 zal stukje duurder worden lijkt mij. Heeft ook de Cosmic Carbone wielen, i.t.t. Ksyrium wielen voor de 'oude' Aeroad CF 7.0.
Ben ik nu gek of hebben ze de voorband verkeerd om gemonteerd? :shock:

marsel
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 02 jun 2010 23:55

marsel 28 aug 2014 02:16

Voor degenen die geïnteresseerd zijn in ervaringen met de Endurace;
ik heb nu meerdere ritjes op de Endurace gemaakt waarvan zondag 185km. Prima fietsje, erg comfortabel, maar ik was wat minder enthousiast over de snelheid. Ik heb afgelopen week mijn Fulcrum Racing Quattro's met 23mm banden erop gezet en voor mijn gevoel was dat een groot verschil. De fiets voelde veel sneller aan en ook op hoge snelheid was er nog wat uit te persen. Daarentegen was meteen ook veel van het 'comfort' verdwenen; hoewel mijn Sensa Romagna nog steeds wel iets harder was, kon je duidelijk merken dat de weg veel duidelijker voelbaar was en de gaten en hobbels goed doorkwamen.
De brede DT Swiss velgen met 25mm banden zijn dan wellicht een bijzonder grote factor van het comfort van de Endurace. Dat is misschien ook wel logisch, ze schijnen nog breder uit te vallen en de banden zijn iets van een halve centimeter hoger - veel extra volume om te dempen...

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 28 aug 2014 07:30

Wat dacht je zelf? Blijft natuurlijk een racefiets.
Een endurace heeft gewoon een comfortabelere geometrie en wellicht net iets minder stijf.
Dat is met een specialized Roubaix enz precies hetzelfde.

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 28 aug 2014 07:52

Op papier zou de snelheid weer gelijk of hoger moeten zijn wanneer de bandendruk het zelfde is. lijkt me wel lastig objectief te maken. Fiets je met een hartslag meter?

Het comfort van een comfort frame is mi een marketingtruc, De geometrie misschien omdat je hoger zit maar het komt volgens mij hoofdzakelijk uit de banden en de lagere banden druk

lupo
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:08

lupo 28 aug 2014 08:15

Daarom heb ik gewoon een race geometrie maar nu wel met 25mm bandjes en bredere wielen (nieuwe Easton EA70 17,5mm breed binnenmaat of 22mm breed buitenmaat). Rijdt als een speer en wat comfortabeler over slecht wegdek/klinkers!

th0m
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 04 jun 2009 23:56

th0m 28 aug 2014 08:47

Stuntman Mike schreef:Staat de folder met prijzen al ergens online?
De folder met specs staat een pagina terug. Gezien ze allemaal met Mavic Cosmic Carbone SLE Exalith of duurder zijn gemonteerd denk ik dat het "instapmodel" al richting de 3500E zal gaan, met ultegra. Wie weet kunnen we een poule opzetten ;) Kijken wie de prijs goed gokt.

IWC
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 26 jul 2013 14:00

IWC 28 aug 2014 09:58

marsel schreef:
Yaspo schreef:Road.cc heeft kort de nieuwe Aeroad getest. Wat een gave bak zeg!

[img]xxx[/img]

Meer foto's en de tekst: http://road.cc/content/news/128126-firs ... oad-cf-slx

Als ik de productfolder bekijk zie ik alleen de Aeroad SLX, geen 'gewone' Aeroad dus? De instap Aeroad CF SLX 7.0 zal stukje duurder worden lijkt mij. Heeft ook de Cosmic Carbone wielen, i.t.t. Ksyrium wielen voor de 'oude' Aeroad CF 7.0.
Ben ik nu gek of hebben ze de voorband verkeerd om gemonteerd? :shock:
zit inderdaad anders als achter, of het verkeerd is ?

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 28 aug 2014 10:02

hey marsel,
kijk eens naar je geometrie. een zadel een beetje naar voor of achter of omhoog is een enorm verschil.
ook je stuur hoogte tov zadel speelt een rol, je kantelt hiermee je heupen.

dit is wat ik zelf ervaren heb, tijdens een overstap van fiets naar fiets. die halve cm voelt alsof je remmen aanlopen. zo'n nieuwe bike is natuurlijk ook wel wennen.

obbe
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 17 aug 2009 21:14

obbe 28 aug 2014 10:58

Iemand de stuurpennen van Canyon al bekeken? Ik vind ze wel strak maar ze zijn relatief erg zwaar. Toch een vreemde keuze om de Ritchey pennen te vervangen door een zwaarder alternatief. Jammer dat de pennen van Syntace niet meer verkrijgbaar zijn. Mooi design en laag gewicht. Als iemand nog een 11cm Syntace stuurpen heeft liggen, houd ik me aanbevolen.

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 28 aug 2014 13:00

Is al besproken wat pagina's terug. Flinke achteruitgang. Zal wel met de Eurotjes te maken hebben. Wellicht kwamen de Amerikanen er niet meer uit met de Duitsers. Ben eigenlijk wel bijzonder nieuwsgierig naar de echte reden...

Plaats reactie