Wat u niet wilt wat u geschied, doe dat bij een ander niet.Wiliertoerist schreef:Foei, Pinarello steelt iets van een Chinees, intellectueel eigendom.
http://www.cyclingnews.com/news/velocit ... s-patents/
Is het eindelijk eens andersom.
"Sorry, jullie lokale fabriekjes hebben al 1 miljoen van onze frames nagemaakt".......
Pinarello
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Maak joe woar
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5543
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Er is maar een echte F10 De frame serie die canyon heeft gebracht tot waar het nu is.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Velocite is een bedrijf uit Taiwan en heeft niks de maken met "de Chinezen" die frames namaken.
De kans dat ze bij Pinarello de tijd nemen om alle patenten van dergelijke kleine fabrikanten te bekijken lijkt mij niet erg groot. Als het echt een aerodynamisch voordeel is dan is het ook niet vreemd dat twee bedrijven hetzelfde uitvinden. Sowieso is het maar de vraag of er al niet eerder iets dergelijks is gemaakt, bijvoorbeeld door Litespeed:
Het lijkt mij vooral gratis aandacht vragen van een klein merkje.
De kans dat ze bij Pinarello de tijd nemen om alle patenten van dergelijke kleine fabrikanten te bekijken lijkt mij niet erg groot. Als het echt een aerodynamisch voordeel is dan is het ook niet vreemd dat twee bedrijven hetzelfde uitvinden. Sowieso is het maar de vraag of er al niet eerder iets dergelijks is gemaakt, bijvoorbeeld door Litespeed:
Het lijkt mij vooral gratis aandacht vragen van een klein merkje.
Campagnolo Ultra Dork
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Ik vind de F10 ook niet zomaar een verbetering over de F8. De F8 oogt wat strakker. Jammer dat inbouw in onderbuis alleen voor di2 lijkt te zijn. Als ie niet met di2 rijdt dan zit daar dus een plastic afdekkap. Voorvork spoilers ook niet overtuigd. Kortom, F10 zal zeker weer een topfiets zijn maar niet echt veel verschil met F8. De genoemde verbeterde aero cijfers zijn alleen aan de orde als je met nieuwe DA di2 rijdt en de bidon wat meer uit de wind gemonteerd zit. Ze hadden de F10 beter de F8 aero kunnen noemen. Ik rij in het voorjaar met een F8 of een F10 maar ik ben wellicht wel meer content met de F8.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40216
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik wist wel dat mensen een winterfiets hebben, maar een echte voorjaarsfiets had ik nog niet van gehoordboswielrenner schreef: Ik rij in het voorjaar met een F8 of een F10 maar ik ben wellicht wel meer content met de F8.
Less is bore
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Mijn oude Dogma 60.1 heeft op de schuine onderbuis, waar de bidon komt, ook al een inham/verlaging zoals boven beschreven, dus waar maakt Velocite zich druk om.Ernie C. schreef:Velocite is een bedrijf uit Taiwan en heeft niks de maken met "de Chinezen" die frames namaken.
De kans dat ze bij Pinarello de tijd nemen om alle patenten van dergelijke kleine fabrikanten te bekijken lijkt mij niet erg groot. Als het echt een aerodynamisch voordeel is dan is het ook niet vreemd dat twee bedrijven hetzelfde uitvinden. Sowieso is het maar de vraag of er al niet eerder iets dergelijks is gemaakt, bijvoorbeeld door Litespeed:
Het lijkt mij vooral gratis aandacht vragen van een klein merkje.
Pinarello had dit zelf al veel eerder bedacht dan Velocite zelf.
Velocite heeft het idee gejat van anderen en gaat prompt een patent aanvragen om anderen te beklagen, zielig bedrijfje...
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Ernie C. schreef:In Nederland gingen we ook van de F5 en F104 naar de F16 en nu de F35. Daar is (gelukkig maar voor de staatskas) ook het één en ander overgeslagen. Enige parallel met Pinarello is dat die eerste twee geweldig mooi zijn, de F16 niet de mooiste maar wel een icoon en de laatste is gewoon een gedrocht met nietszeggende moderne looks.
Maar on topic: Ik vind hem best fraai voor een Noah maar hoort die fiets niet in het Ridley topic thuis?
Off topic.... By far de mooiste die Nederland heeft gehad. Ik krijg nog kippenvel als ik het gehuil hoor, als ze over de "rollerbaan" taxiën.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
+1
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Ik vind het spuitpatroon en de kleuren van de (Sky) F10 wel verfrissend anders. Ik vond de 2016 F8 Spuitschema's met de streep op de zitbuis mooier dan de huidige met de anders gekleurde achtervork. Maar niet tijdloos wat dat betreft neig ik na 3 witte fietsen wel naar een tijdloze BOB. (Kan ik ook eindelijk die dark label stickers eens op mijn Bora's plakken)
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40216
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
http://www.vosfietsen.nl/index.php?opti ... Itemid=142
Zie "pinarelli vol carbon"
Wat moet ik mij voorstellen bij 'gemaakt in de mal van"?
Zie "pinarelli vol carbon"
Wat moet ik mij voorstellen bij 'gemaakt in de mal van"?
Less is bore