Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

BertL
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar BertL 05 jun 2024 10:10

Niets voor mij, Jans. Ik vond de omgeving iets weg hebben van mijn geliefde Italië en dan meer bepaald Le Marche (de Marken), maar daar is het veel en veel rustiger.
hun fietsen.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 05 jun 2024 10:42

BertL schreef: 05 jun 2024 09:09 Afgelopen week was ik er voor het eerst. En voor het laatst. Veel te druk en veel te veel mensen op fietsen die allemaal die berg op en ook weer af willen.
Veel daarvan van het type dat best wat uitleg kan gebruiken om de grootste risico’s te vermijden.
Zo zou ik iedereen willen afraden om met een bakfiets met een tweeling zonder helmpje op een berg te gaan rijden. En om je kind voor je te laten rijden in de afdaling ipv achter je waar je hem niet kan zien.
Ik zie het steeds vaker, paar jaar terug op de Monte Baldo ook. Iedereen denkt maar alles te moeten kunnen en doen en het moet steeds gekker. Gezinnen met een E bike de berg op en ook weer af.

Punt twee zit ik ook mee, zoon van 15 wil mee met de MTB in Oostenrijk, maar heeft geen MTB ervaring. Vroeger wel wat met hem gedaan tot zijn 10de en hij heeft er best gevoel voor maar een berg is iets anders.
Nu is de MTB wel wat veiliger dan de weg over het algemeen maar toch.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 05 jun 2024 11:03

BertL schreef: 05 jun 2024 10:10 Niets voor mij, Jans. Ik vond de omgeving iets weg hebben van mijn geliefde Italië en dan meer bepaald Le Marche (de Marken), maar daar is het veel en veel rustiger.
En het eten is er ook veel beter.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

BertL
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar BertL 05 jun 2024 11:31

wasbeer2006 schreef: 05 jun 2024 10:42 Ik zie het steeds vaker, paar jaar terug op de Monte Baldo ook. Iedereen denkt maar alles te moeten kunnen en doen en het moet steeds gekker. Gezinnen met een E bike de berg op en ook weer af.

Punt twee zit ik ook mee, zoon van 15 wil mee met de MTB in Oostenrijk, maar heeft geen MTB ervaring. Vroeger wel wat met hem gedaan tot zijn 10de en hij heeft er best gevoel voor maar een berg is iets anders.
Nu is de MTB wel wat veiliger dan de weg over het algemeen maar toch.
Een kind rijdt natuurlijk altijd voorop. Dan kun je nog wat zeggen en bijsturen of aanmoedigen.
Afhankelijk van het parcours kan het. En ook afhankelijk van het kind. Het ene kind is het andere niet.

Als je nu een clinic boekt bij Nudge Cycling in Amerongen en met de jongen onder begeleiding van een instructeur een rondje Amerongen doet, weet je daarna meer. En hij ook.
hun fietsen.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 05 jun 2024 11:36

BertL schreef: 05 jun 2024 10:10 Niets voor mij, Jans. Ik vond de omgeving iets weg hebben van mijn geliefde Italië en dan meer bepaald Le Marche (de Marken), maar daar is het veel en veel rustiger.
Ach dan ben je niet op de Col de Murs geweest, Col de la Ligne, Col d'Eye en wil je er nog 10 hebben? Plekken waar je vaak bijna niemand tegen komt. Daar hoef je ook niet te komen, maar dan misschien ook geen mening over hebben. Gorges de la Nesque, ja prachtig, maar stervensdruk. Voor de rust neem je de Gorges d'Aulan.
Hoe lang ben je er geweest? 2 dagen?
Voor een ander topic, het is hier zomer.

BertL
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar BertL 05 jun 2024 11:47

Lauzun, Sausse, d'Ey aangedaan. De landart gezien met de geiten van Picodon. Het standbeeld van de houten hond met de houten herder.
hun fietsen.

pino
Forum-lid HC

pino 05 jun 2024 11:51

Ventoux (Bedoin en Malaucene) is een kermis en industrie geworden. En daar zijn veel liefhebbers voor.
Zodra je 100 meter van die route afgaat is het verbazingwekkend rustig.
(en dat nieuwe tentje boven op de Col de Madeleine wil ik zeker bezoeken)
Niet zijken maar reiden !

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 05 jun 2024 11:58

pino schreef: 05 jun 2024 11:51 Ventoux (Bedoin en Malaucene) is een kermis en industrie geworden. En daar zijn veel liefhebbers voor.
Zodra je 100 meter van die route afgaat is het verbazingwekkend rustig.
(en dat nieuwe tentje boven op de Col de Madeleine wil ik zeker bezoeken)
Kort geleden was het nog niet open, zodra het open is, zal ik er ook eens wat gaan eten/drinken.
Trouwens het is voor heel veel mensen wel heel belangrijk te laten weten dat ze er geweest zijn, al die onzin stickers op het Ventoux bord.
@Bert, in Lauzun ben ik nooit geweest, ook geen idee waar het ligt. En was het druk op de Col la Sausse? Ik denk het niet. Behalve dan de groep en de begeleiding waar jij mee was? Hetzelfde over de Col d'Ey

pino
Forum-lid HC

pino 05 jun 2024 12:21

Pas de Lauzun, noordelijke Drome, tussen Aouste sur Sye en Saou.
Niet zijken maar reiden !

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 05 jun 2024 12:39

pino schreef: 05 jun 2024 12:21 Pas de Lauzun, noordelijke Drome, tussen Aouste sur Sye en Saou.
Ik zocht een plaatsje met die naam en dat was heel ergens anders, en die pas ligt inmiddels 100km van de Ventoux verwijderd. Nee, daar ben ik ook nooit geweest, maar wie weet een stukje met de auto en daar fietsen. Al zit er wel een heel steil stukje in. Maar om even op de drukte terug te komen, heel druk zal het daar ook niet geweest zijn. Misschien in Crest wat drukker, maar we willen ook graag iets van voorzieningen.

DDX
Forum-lid HC

DDX 05 jun 2024 12:45

Pas de Lauzun is wel grappig maar niet heel bijzonder verder vergeleken met wat je daar omheen tegenkomt naar mijn mening.
Heet bovenop col du Pas de Lauzun

Ventoux moet je vooral 's ochtends vermijden, later op de dag is het (tenminste mijn ervaring) rustiger.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 05 jun 2024 13:05

DDX schreef: 05 jun 2024 12:45 Pas de Lauzun is wel grappig maar niet heel bijzonder verder vergeleken met wat je daar omheen tegenkomt naar mijn mening.
Heet bovenop col du Pas de Lauzun

Ventoux moet je vooral 's ochtends vermijden, later op de dag is het (tenminste mijn ervaring) rustiger.
Volgens mij klopt dat helemaal. Maar hoog zomer is het dan tijdens de beklimming ook wel flink zweten.

Plaats reactie