Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

brekson
Forum-lid
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 29 aug 2014 23:55

Naar aanleiding van hierboven gestelde vragen over de batterij :
De batterij van alle DI-2 Aeroads zullen toch wel intern zijn zeker ?
Sworks Venge

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 30 aug 2014 08:54

brekson schreef:Naar aanleiding van hierboven gestelde vragen over de batterij :
De batterij van alle DI-2 Aeroads zullen toch wel intern zijn zeker ?
Wellicht ff op de site kijken & lezen; alle Aeroad uitvoeringen staan er gewoon op!
Laatst gewijzigd door tomtom op 30 aug 2014 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Aeroad
Grail
Ultimate

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 30 aug 2014 08:58

[quote="iCanjan"][quote="haaldoor"]Canyon gaat gewoon de kant op van Specialized. Fietsen van laag tot hoog en compleet zelf door Canyon uitgerust. Volgende stap gaat worden eigen label wielen.

Kijken of ik nu van Canyon afstap uit mijn principe niet een racefiets te kopen van een merk wat ook fitness/stads fietsen maakt. ;) Dit Aeroad SLX lijk tocht sterk op de nieuwe Cervelo S5...

Afbeelding

Ik weet niet of je een bril draagt maar het lijkt me tijd voor 1tje :D ! Als je de S5 op de Aeroad vind lijken dan is er toch wel iets goed mis.... Tsja, 2 wielen, een stuur, trappers etc.....goh tis een aero racefiets maar de verschillen konden bijna niet groter. Lomp en uit proportie bij de Cervelo, vrij rond tegenover een Aeroad die elegant en hoekeriger is.... Overigens heb ik mijn (oude!) CF aan een wedstrijdrenner verkocht die het zijn beste fiets ooit vond (en een hele schare aan Scott's, Specialized's, Cervelo's etc had gehad). Hij vond met name de S5 een dweil van een fiets. Blijkbaar is er dus niet alleen optisch een (zeer) groot verschil ;) !
Aeroad
Grail
Ultimate

Fwillems
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 30 aug 2014 09:52

Fwillems 30 aug 2014 09:55

Hallo,

Heeft iemand hier al een deftige foto gevonden van de nieuwe aeroad cf slx in de "glow red" kleur !
Lijkt me op de site sterk te verschillen van het Katusha rood en vraag me af hoe dit er uitziet op een foto afkomstig van een beurs of dergelijke.
Op de site is de kwaliteit van foto niet duidelijk en lijkt me me meer bordeau achtig rood...
Of ligt dit aan mijn scherm :d

Geweldig mooie fiets vind ik het :)

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 30 aug 2014 10:47

Fwillems schreef:Hallo,

Heeft iemand hier al een deftige foto gevonden van de nieuwe aeroad cf slx in de "glow red" kleur !
Lijkt me op de site sterk te verschillen van het Katusha rood en vraag me af hoe dit er uitziet op een foto afkomstig van een beurs of dergelijke.
Op de site is de kwaliteit van foto niet duidelijk en lijkt me me meer bordeau achtig rood...
Of ligt dit aan mijn scherm :d

Geweldig mooie fiets vind ik het :)
Volgens mij is het een donkerder kleur en een beetje metallic. Ziet er fraai uit (maar ook een korte houdbaarheid qua mode denk ik)! Stevige prijsjes trouwens! Ruim 3000 euro voor een versie met de gewone (niet Di2) Ultegra! Lijkt erop dat ze al in November leverbaar zijn!
Laatst gewijzigd door tomtom op 30 aug 2014 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Aeroad
Grail
Ultimate

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 30 aug 2014 10:57

tomtom schreef:Wellicht ff op de site kijken & lezen
Heeft 'ie al gedaan:
Fwillems schreef:Op de site is de kwaliteit van foto niet duidelijk
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 30 aug 2014 11:01

Ik zie het inderdaad.....excuus. Ik vind het overigens (zeker met zoom) erg goed te zien wat het verschil is. En anders ff naar Eurobike of straks naar Bikemotion :-)!
Aeroad
Grail
Ultimate

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 30 aug 2014 12:47

tomtom schreef:Ik weet niet of je een bril draagt maar het lijkt me tijd voor 1tje :D ! Als je de S5 op de Aeroad vind lijken dan is er toch wel iets goed mis.... Tsja, 2 wielen, een stuur, trappers etc.....goh tis een aero racefiets maar de verschillen konden bijna niet groter. Lomp en uit proportie bij de Cervelo, vrij rond tegenover een Aeroad die elegant en hoekeriger is.... Overigens heb ik mijn (oude!) CF aan een wedstrijdrenner verkocht die het zijn beste fiets ooit vond (en een hele schare aan Scott's, Specialized's, Cervelo's etc had gehad). Hij vond met name de S5 een dweil van een fiets. Blijkbaar is er dus niet alleen optisch een (zeer) groot verschil ;) !
Draag inderdaad een bril. Zal hem is poetsen want die geeft bij mij toch behoorlijke overeenkomsten tussen de S5 en de Aeroad SLX. Zowel styling als technisch. Niet zo gek want ze maken gebruik van dezelfde patenten. Is uiteraard ook deel mijn persoonlijke mening.

Leuk te horen van de oude Aeroad! Ik hoor ook juist mensen die het een slappe fiets vinden. Ik heb er 1x op gereden en vond zelf de SLX toch stuk lekkerder rijden. Gelukkig maar dat we niet allemaal hetzelfde denken :-)

Fwillems
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 30 aug 2014 09:52

Fwillems 30 aug 2014 14:34

tomtom schreef:Ik zie het inderdaad.....excuus. Ik vind het overigens (zeker met zoom) erg goed te zien wat het verschil is. En anders ff naar Eurobike of straks naar Bikemotion :-)!

Ja, is goed zichtbaar...
Maar als ik de folder open waar de fietsen opstaan in pdf is het helderrood.
Op andere fotos dan weer meer bordeaux !
Daarom dat ik graag een impressie had van de fiets zonder belichting en verfraaingen :)

Groeten !

rene-canyon
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11

rene-canyon 30 aug 2014 14:53

Afbeelding
Afbeelding

Fwillems
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 30 aug 2014 09:52

Fwillems 30 aug 2014 15:05

rene-koga schreef:Afbeelding
Afbeelding

Haha Held !! Exact wat ik zocht ;)

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 30 aug 2014 15:09

Wat zou de boswielrenner hiervan vinden?

Plaats reactie