Pagina 667 van 1091

Geplaatst: 17 feb 2010 00:26
door amclassic-fan
Is een Guru Photon op eens een koopje, kost maar $5000. Ding weegt 748, maar dat is wel met de ISP (wel zonder klem).
Het Cervelo frame zal niet gemaakt zijn met blow moulding denk ik en daarmee heeft dit ook geen toekomst voor massaproductie.
Ik had het filmpje niet afgekeken (had wel weer genoeg marketing praat gehoord), maar de prijs dus goed geschat ;). Als ze nu eens hetzelfde lieten doen door Chineze huisvrouwtjes en het Testteam over boord zouden zetten, dan wordt de prijs weer een beetje normaal.

Geplaatst: 17 feb 2010 00:46
door superrose
Hee jij daar, ja jij! Terug on topic!

ZorroI schreef:
danny1407 schreef:Ik denk dat deze frames straks gewoon in de garage bij wat Saoudi's staan.

Naast de F40's, McLarens, Zonda's en 959's.

;)


Even een side step Off Topic dan.

Nee, die Olieboeren hebben alwat anders staan :D

Over lelijk gesproken! Leuk voor een Forumritje.



The Aurumania "Gold Bike Crystal Edition" is hand built, plated with 24 carat gold and hand-adorned with more than 600 Swarovski crystals. This limited edition of only 10 bikes also features hand-sewn chocolate brown leather handlebars and a moulded Brooks leather saddle. The price: only €80.000! And you get free delivery anywhere in the world. Quite a bargain, eh?

Mvg, Zorro





Geplaatst: 17 feb 2010 00:55
door flores
Alle tijd voor nieuwe innovatie maar hun werkplaats opruimen homaar. Wat een bende...:rolleye:

Geplaatst: 17 feb 2010 00:56
door Zorro
Bakkes :D

Enuuuh. Je hoeft niet alles te quoten hoor. Even wat edits en de foto's zijn eruit b.v.

Geplaatst: 17 feb 2010 09:59
door superrose
Shit ik was weer vergeten een :) te gebruiken. Nu ik ga binnekort voor de eertse keer op een cervelo fietsen.

Geplaatst: 17 feb 2010 10:10
door danny1407
Amclassic-fan schreef:Als ze nu eens hetzelfde lieten doen door Chineze huisvrouwtjes en het Testteam over boord zouden zetten, dan wordt de prijs weer een beetje normaal.


:p

Is de prijs Cervélow weleens "normaal" geweest dan?

Maar zoals Fooshoo terecht zegt, het leuke voor de consument zit hem waarschijnlijk in details van opbouw of technieken, die al dan niet in vereenvoudigde vorm overgenomen zullen worden op de R,S en P/T serie.

Zeg maar zoals de formule 1 testcase is voor (delen van) de automarkt.
En net als in de formule 1 zullen we er nog jaaaaaren op moeten wachten. ;)

Geplaatst: 17 feb 2010 10:28
door amclassic-fan
5 jaar geleden hadden die Cervelo's veel normalere prijzen. Een R2.5 met Chorus had toen een adviesprijs van $3100. De prijs is de laatste paar jaar pas de hoogte ingeschoten. Moet ik wel zeggen dat Cervelo absoluut niet het enige bedrijf is waar de prijzen omhoog geknald zijn. In het topsegment hebben meer merken de prijzen laten verdubbelen.

Geplaatst: 17 feb 2010 11:52
door daj
Amclassic-fan schreef:Het Cervelo frame zal niet gemaakt zijn met blow moulding denk ik en daarmee heeft dit ook geen toekomst voor massaproductie.


Daar kan je nu echt nog niks over zeggen. De productiemethoden die vandaag gebruikt worden daar konden ze tien jaar geleden ook alleen maar van dromen.

En ach, die 8000 euro voor een frame? Het is misschien wel erg veel, maar er zijn genoeg idioten die dat er zonder twijfelen voor neerleggen. Ze moeten toch ergens de kosten van die productiefaciliteit in de VS terugverdienen!

Geplaatst: 17 feb 2010 12:21
door speric
Foosho schreef:Cool filmpje :)

Denk niet dat veel 8k zullen willen betalen, maar de nieuw opgedane kennis zal vast langzaam z'n weg vinden in de 'goedkopere' frames..

[size=0]Storck heeft een frame van 750g in maat 57 overigens ;)[/size]


Maar wat zijn de rijeigenschappen van de Storck en welke impact kan dat frame aan ?
Als ik het goed heb begrepen, dan zou deze SQ6 dezelfde ( minimaal ) waardes moeten hebben als de R3SL.. En dat zijn dan meer meetpunten dan een stijfheid hier en daar.

Ben erg benieuwd, want helaas zijn ze met Thor mee gegaan en hebben we de fiets / frame niet in het echt kunnen zien.

Geplaatst: 17 feb 2010 12:31
door foosho
't Was ook maar een steekje onder water, vandaar de smilie en de kleine lettertjes ;) Al staat Storck best bekend solide carbon frames te maken, maar hoe het zich verhoudt zou ik niet durven zeggen.
De Cervelo is net nieuw met waarschijnlijke wat nieuwe snufjes, dus op zich, als ik zou moeten gokken..

Geplaatst: 17 feb 2010 14:48
door speric
zo serieus was het van mij niet bedoeld hoor. Maar gewicht is 1 aspect, maar ik denk dat rij-eigenschappen ( los vh merk ) eigenlijk nog belangrijker zijn.

Eens kijken of ze het überhaupt gaan inzetten..

Geplaatst: 17 feb 2010 23:25
door superrose
Ik ga binnekort dus voor het eerst op een cervelo rijden en dat is voor mij dan ook de eerste keer dat ik op een carbon fiets rijd, leuk heh

http://webshop.epbike.nl/product_info.p ... cts_id/151