Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Ik kwam daarnet een filmpje tegen van de Seka Spear. Seka's nieuwe aerolight bike.
Categoriseren zich al een 'high-end' merk.
Eigen research, development, testing?
https://www.youtube.com/watch?v=4m4RWuz ... nel=CCACHE
Imo een zeer mooi frame, en beste toevoeging vind ik de geometrie: iets meer rechtop maar ook 2 versies die dieper en langer zitten, hun 'race' geometrie.
https://ccache.cc/collections/road-fram ... _by=manual
https://ccache.cc/collections/handlebar ... _by=manual
2000 of 2500 voor het frame + 375 voor hun eigen stuurcombo.
Er bestaat blijkbaar ook een dealer in Nederland: https://www.florianbikes.nl/sekabikes/
Vergeleken met een topmerk natuurlijk zeer mooie prijs, maar met wat mag je dit vergelijken? Een gewone chinees? Dan is dit weer aan de dure kant natuurlijk...
Of tijd om Seka hun eigen Topic te geven en los te trekken van het China topic?
Categoriseren zich al een 'high-end' merk.
Eigen research, development, testing?
https://www.youtube.com/watch?v=4m4RWuz ... nel=CCACHE
Imo een zeer mooi frame, en beste toevoeging vind ik de geometrie: iets meer rechtop maar ook 2 versies die dieper en langer zitten, hun 'race' geometrie.
https://ccache.cc/collections/road-fram ... _by=manual
https://ccache.cc/collections/handlebar ... _by=manual
2000 of 2500 voor het frame + 375 voor hun eigen stuurcombo.
Er bestaat blijkbaar ook een dealer in Nederland: https://www.florianbikes.nl/sekabikes/
Vergeleken met een topmerk natuurlijk zeer mooie prijs, maar met wat mag je dit vergelijken? Een gewone chinees? Dan is dit weer aan de dure kant natuurlijk...
Of tijd om Seka hun eigen Topic te geven en los te trekken van het China topic?
Heb SEKA niet meer zo gevolgd na het Cycling100 debacle. Dat was voor mij reden om er ver van weg te blijven eerlijk gezegd. En volgens mij lag dat niet alleen aan Cycling100 voor de duidelijkheid. Maar misschien kan die NL dealer je er nu meer over vertellen uit eigen ervaring.
Oh ja, en die marketing was altijd wel gelikt idd. Maar gevalletje veel geschreeuw weinig wol blijkbaar.
Oh ja, en die marketing was altijd wel gelikt idd. Maar gevalletje veel geschreeuw weinig wol blijkbaar.
Ik heb zo'n Ortlieb Quick Rack aan die ietwat ielige oogjes op mijn huidige fiets (Rose Backroad MY2019) bevestigd. Geeft geen krimp maar heb wel wat andere problemen waardoor ik dit frame overweeg als vervanger. Als er niet minstens 8kg op kan valt die onvermijdelijk af.Woefdram schreef: ↑06 apr 2024 22:44De oogjes op het frame zijn prima voor spatborden maar totaal ongeschikt voor belasting. Dan val je terug op bv Tailfin rack die op de steekas leunt en ik dacht dat Ortlieb ook iets dergelijks heeft. Zelf gebruiken wij Revelate Designs zadeltassen die met een kleine bracket stijf onder het zadel zitten.
Zijn er überhaupt carbon frames die dit enigszins betrouwbaar kunnen afhandelen?
Iemand hier ervaringen met de Yoeleo G21? Dus niet de dengfu variant? Op papier lijkt het mij een prima optie voor mij, maar ik lees toch erg veel wisselende reviews. Meer op endurance/bikepacking achtige fiets terwijl ik juist op zoek ben naar een aggresieve gravelbike om te scheuren over de zandpaden/lichte gravel hier in Drenthe.
Zou jij zoiets aandurven? Bevestiging op steekas met thru axle adapter maar wel bevestiging aan 2 oogjes op zijkant seatstays of 1 oogje achterop rembrug. Het meeste gewicht steunt op de steekas; bij 2 oogjes is druk verdeeld, bij 1 oogje wordt er hoogstens druk uitgeoefend op een 'vlak' deel van het frame.Woefdram schreef: ↑06 apr 2024 22:44De oogjes op het frame zijn prima voor spatborden maar totaal ongeschikt voor belasting. Dan val je terug op bv Tailfin rack die op de steekas leunt en ik dacht dat Ortlieb ook iets dergelijks heeft. Zelf gebruiken wij Revelate Designs zadeltassen die met een kleine bracket stijf onder het zadel zitten.
https://www.tubus.com/en/products/rear- ... t/logo-evo
https://www.tubus.com/en/products/rear- ... ct/fly-evo
Anders is dit ook nog erbij te gebruiken:
https://www.tubus.com/en/products/acces ... -mounted-1
Ik heb een Topeak backloader maar die zwabbert me toch wat te veel en biedt tot maar beperkte ruimte. Ik bind liever een drybag op een bagagedrager met in de toekomst de optie om tassen te monteren.
Die Tailfins staan op de steekassen en zitten met een strop om de zadelpen. Een maat van mij heeft dat, en het staat als een huis, ze worden ook steeds meer gebruikt in de Great Divide en soortgelijke meerdaagse wedstrijden. Tailfin heeft nu ook een versie waar je aan de zijkant nog weer tassen kunt knopen. Of die Revelate Design zadeltassen die stijf onder het zadel zitten.
Die Tubus racks in de links zijn voorzover ik zie niet voor montage op de steekas, dan neemt mijn enthousiasme al snel af.
Die Tubus racks in de links zijn voorzover ik zie niet voor montage op de steekas, dan neemt mijn enthousiasme al snel af.
Zie hier: https://www.tubus.com/en/products/acces ... le-adapterWoefdram schreef: ↑27 aug 2024 14:35 Die Tailfins staan op de steekassen en zitten met een strop om de zadelpen. Een maat van mij heeft dat, en het staat als een huis, ze worden ook steeds meer gebruikt in de Great Divide en soortgelijke meerdaagse wedstrijden. Tailfin heeft nu ook een versie waar je aan de zijkant nog weer tassen kunt knopen. Of die Revelate Design zadeltassen die stijf onder het zadel zitten.
Die Tubus racks in de links zijn voorzover ik zie niet voor montage op de steekas, dan neemt mijn enthousiasme al snel af.
Dan ben je voor ca. 100,- klaar ipv de 250,-+ voor een tailfin...
(Als ik het goed heb heeft de 696 een draad van 1,5 mm).
Laatst gewijzigd door a_v op 27 aug 2024 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe kijk je aan tegen de bevestiging aan de oogjes op de rembrug of seatstays? Daar komt in principe geen druk op lijkt me, zal puur voor de balans zijn? Hoe zit het met de strop op de tailfin, is die 'dragend'?
(Thnx voor het meedenken )