Pagina 668 van 669

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 06 apr 2024 23:14
door Woefdram
Ja, ik dacht dat Carbonda 3kg max aangeeft per tas. Wij hebben vergelijkbare Revelate Polecats met Tailfin cargo cages en Voile straps. Ik zou toch proberen op max 2kg uit te komen, 3-3,5l is dan groot genoeg.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 02 mei 2024 19:24
door Drkjv
Ik kwam daarnet een filmpje tegen van de Seka Spear. Seka's nieuwe aerolight bike.
Categoriseren zich al een 'high-end' merk.
Eigen research, development, testing?

https://www.youtube.com/watch?v=4m4RWuz ... nel=CCACHE

Imo een zeer mooi frame, en beste toevoeging vind ik de geometrie: iets meer rechtop maar ook 2 versies die dieper en langer zitten, hun 'race' geometrie.

https://ccache.cc/collections/road-fram ... _by=manual
https://ccache.cc/collections/handlebar ... _by=manual

2000 of 2500 voor het frame + 375 voor hun eigen stuurcombo.
Er bestaat blijkbaar ook een dealer in Nederland: https://www.florianbikes.nl/sekabikes/

Vergeleken met een topmerk natuurlijk zeer mooie prijs, maar met wat mag je dit vergelijken? Een gewone chinees? Dan is dit weer aan de dure kant natuurlijk...

Of tijd om Seka hun eigen Topic te geven en los te trekken van het China topic?

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 03 mei 2024 15:29
door hugovl
Heb SEKA niet meer zo gevolgd na het Cycling100 debacle. Dat was voor mij reden om er ver van weg te blijven eerlijk gezegd. En volgens mij lag dat niet alleen aan Cycling100 voor de duidelijkheid. Maar misschien kan die NL dealer je er nu meer over vertellen uit eigen ervaring.

Oh ja, en die marketing was altijd wel gelikt idd. Maar gevalletje veel geschreeuw weinig wol blijkbaar.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 03 mei 2024 22:12
door Sergov
635 gram voor een frame.... Dat lijkt me erg veilig.... Als ik daar met m'n 83 kg op ga zitten plooit ie dubbel.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 04 jun 2024 13:20
door kirby
Woefdram schreef: 06 apr 2024 22:44
a_v schreef: 06 apr 2024 20:29 Iemand hier ervaring met een bagagerek en de Carbonda 696? (@Woefdram?)

Ik ben op het grote internet wel een plaatje tegengekomen van iemand me een Vitus/696 met een rek maar de gaatjes lijken me er niet op gemaakt eerlijk gezegd. Dus ik ben benieuwd naar ervaringen.
De oogjes op het frame zijn prima voor spatborden maar totaal ongeschikt voor belasting. Dan val je terug op bv Tailfin rack die op de steekas leunt en ik dacht dat Ortlieb ook iets dergelijks heeft. Zelf gebruiken wij Revelate Designs zadeltassen die met een kleine bracket stijf onder het zadel zitten.
Ik heb zo'n Ortlieb Quick Rack aan die ietwat ielige oogjes op mijn huidige fiets (Rose Backroad MY2019) bevestigd. Geeft geen krimp maar heb wel wat andere problemen waardoor ik dit frame overweeg als vervanger. Als er niet minstens 8kg op kan valt die onvermijdelijk af.

Zijn er überhaupt carbon frames die dit enigszins betrouwbaar kunnen afhandelen?

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 04 jun 2024 14:19
door Woefdram
Niet anders dan de opties die ik eerder noemde.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 31 jul 2024 15:21
door Rolandos
Iemand hier ervaringen met de Yoeleo G21? Dus niet de dengfu variant? Op papier lijkt het mij een prima optie voor mij, maar ik lees toch erg veel wisselende reviews. Meer op endurance/bikepacking achtige fiets terwijl ik juist op zoek ben naar een aggresieve gravelbike om te scheuren over de zandpaden/lichte gravel hier in Drenthe.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 27 aug 2024 13:44
door a_v
Woefdram schreef: 06 apr 2024 22:44
a_v schreef: 06 apr 2024 20:29 Iemand hier ervaring met een bagagerek en de Carbonda 696? (@Woefdram?)

Ik ben op het grote internet wel een plaatje tegengekomen van iemand me een Vitus/696 met een rek maar de gaatjes lijken me er niet op gemaakt eerlijk gezegd. Dus ik ben benieuwd naar ervaringen.
De oogjes op het frame zijn prima voor spatborden maar totaal ongeschikt voor belasting. Dan val je terug op bv Tailfin rack die op de steekas leunt en ik dacht dat Ortlieb ook iets dergelijks heeft. Zelf gebruiken wij Revelate Designs zadeltassen die met een kleine bracket stijf onder het zadel zitten.
Zou jij zoiets aandurven? Bevestiging op steekas met thru axle adapter maar wel bevestiging aan 2 oogjes op zijkant seatstays of 1 oogje achterop rembrug. Het meeste gewicht steunt op de steekas; bij 2 oogjes is druk verdeeld, bij 1 oogje wordt er hoogstens druk uitgeoefend op een 'vlak' deel van het frame.

https://www.tubus.com/en/products/rear- ... t/logo-evo
https://www.tubus.com/en/products/rear- ... ct/fly-evo

Anders is dit ook nog erbij te gebruiken:
https://www.tubus.com/en/products/acces ... -mounted-1

Ik heb een Topeak backloader maar die zwabbert me toch wat te veel en biedt tot maar beperkte ruimte. Ik bind liever een drybag op een bagagedrager met in de toekomst de optie om tassen te monteren.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 27 aug 2024 14:35
door Woefdram
Die Tailfins staan op de steekassen en zitten met een strop om de zadelpen. Een maat van mij heeft dat, en het staat als een huis, ze worden ook steeds meer gebruikt in de Great Divide en soortgelijke meerdaagse wedstrijden. Tailfin heeft nu ook een versie waar je aan de zijkant nog weer tassen kunt knopen. Of die Revelate Design zadeltassen die stijf onder het zadel zitten.

Die Tubus racks in de links zijn voorzover ik zie niet voor montage op de steekas, dan neemt mijn enthousiasme al snel af.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 27 aug 2024 14:39
door a_v
Woefdram schreef: 27 aug 2024 14:35 Die Tailfins staan op de steekassen en zitten met een strop om de zadelpen. Een maat van mij heeft dat, en het staat als een huis, ze worden ook steeds meer gebruikt in de Great Divide en soortgelijke meerdaagse wedstrijden. Tailfin heeft nu ook een versie waar je aan de zijkant nog weer tassen kunt knopen. Of die Revelate Design zadeltassen die stijf onder het zadel zitten.

Die Tubus racks in de links zijn voorzover ik zie niet voor montage op de steekas, dan neemt mijn enthousiasme al snel af.
Zie hier: https://www.tubus.com/en/products/acces ... le-adapter

Dan ben je voor ca. 100,- klaar ipv de 250,-+ voor een tailfin...

(Als ik het goed heb heeft de 696 een draad van 1,5 mm).

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 27 aug 2024 14:57
door Woefdram
Als het past kwa lengte en draad is dat ook een optie.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 27 aug 2024 15:04
door a_v
Woefdram schreef: 27 aug 2024 14:57 Als het past kwa lengte en draad is dat ook een optie.
Hoe kijk je aan tegen de bevestiging aan de oogjes op de rembrug of seatstays? Daar komt in principe geen druk op lijkt me, zal puur voor de balans zijn? Hoe zit het met de strop op de tailfin, is die 'dragend'?

(Thnx voor het meedenken ;) )