Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Ervaring met de Vos Zwanenburg

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 08 aug 2014 14:38

Die ervaring hadden andere mensen (helaas) ook al.
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

ooglenz
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 01 aug 2014 12:25

ooglenz 08 aug 2014 14:44

ben wat dyslectisch dus ik ben niet zo goed in opschrijven maar ik bedoel het volgende:

Tussen het frame en de pedalen zit bij oude modellen als het ware een dop die je met een baco bijvoorbeeld zou kunnen draaiien.

Bij de nieuwe modellen zit dat verzonken in het frame. Dus niet gemonteerd.

Niks mis mee met beide hoor alleen het verzonken komt al voor sinds 2011 en is met modellen van 2012 volledig over gegaan. Als ik dus dan modellen zie staan waar het oude systeem nog op zit betekent dit dat het fietsen zijn van 2012 of ervoor.

Als je daar dan een sticker opplakt met bouwjaar 2014 klopt dat natuurlijk niet.

Ik geef geen oordeel of het een beter is dan het ander maar het klopt gewoon niet, daarbij zijn de prijzen naar mijn weten zo scherp omdat hij handel opkoopt van het afgelopen jaar en dus altijd een jaar standaard achterloopt. Hoeft denk ik niet echt een probleem te zijn maar je moet wel goed in de gaten houden dat je een "oude"fiets koopt.

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 08 aug 2014 14:45

japiecarbon schreef:Je kan toch gewoon aan het frame zien welk model het is??

Van de rest van je verhaal begrijp ik eigenlijk niets...
volgens bij bedoeld ie dat de oude een BSA draad BB had en de nieuwe BB30 86 of what ever..

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 08 aug 2014 14:51

ooglenz schreef:ben wat dyslectisch dus ik ben niet zo goed in opschrijven maar ik bedoel het volgende:

Tussen het frame en de pedalen zit bij oude modellen als het ware een dop die je met een baco bijvoorbeeld zou kunnen draaiien.

Bij de nieuwe modellen zit dat verzonken in het frame. Dus niet gemonteerd.

Niks mis mee met beide hoor alleen het verzonken komt al voor sinds 2011 en is met modellen van 2012 volledig over gegaan. Als ik dus dan modellen zie staan waar het oude systeem nog op zit betekent dit dat het fietsen zijn van 2012 of ervoor.

Als je daar dan een sticker opplakt met bouwjaar 2014 klopt dat natuurlijk niet.

Ik geef geen oordeel of het een beter is dan het ander maar het klopt gewoon niet, daarbij zijn de prijzen naar mijn weten zo scherp omdat hij handel opkoopt van het afgelopen jaar en dus altijd een jaar standaard achterloopt. Hoeft denk ik niet echt een probleem te zijn maar je moet wel goed in de gaten houden dat je een "oude"fiets koopt.
Ik dacht dat dyslecten alleen vermindert konden lezen.

ooglenz
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 01 aug 2014 12:25

ooglenz 08 aug 2014 15:00

rinke schreef:
japiecarbon schreef:Je kan toch gewoon aan het frame zien welk model het is??

Van de rest van je verhaal begrijp ik eigenlijk niets...
volgens bij bedoeld ie dat de oude een BSA draad BB had en de nieuwe BB30 86 of what ever..
Ik weet de term niet maar als ik google moet dat het zijn inderdaad.
Ik was niet de kenner die dat opviel :)

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 08 aug 2014 15:07

Maar stond dat jaartal op de crank geplakt (kan nog steeds correct zijn dan) of op het frame (da's dan blijkbaar niet correct en idd oplichting/misleiding)?
Het argument "dat kun je toch zien aan het frame" is natuurlijk bullshit. Je kunt niet van elke klant verwachten dat deze exact op de hoogte is van alle details van een frame. En bij een eerlijke, oprechte fietsenmaker zou dat ook niet hoeven.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 08 aug 2014 15:51

ooglenz, overduidelijk weinig verstand van racefietsen!
Zelfs de 2014 Dogma van Pinarello heeft nog steeds buitenboordlagers", ipv pressfit of BB30 of BBright of ander systeem.
Dat zegt dus helemaal niets over het jaartal van de fiets.
Alleen aan de hand van het kleurenschema kun je zien van welk jaar de fiets is, of de barcode onder het bracket, maar daar heb jij niet gekeken!
Lees je eerst maar eens goed in op dit forum, voordat je ongefundeerd je gal loopt te spuwen, kenner....... :(

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 08 aug 2014 15:55

Een oude crank zegt toch niet over het jaartal van t frame? Alleen t frame zegt daar wat over!

En er zijn maar heel weinig echt eerlijke bikeshops.

ilikebike
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 jan 2014 10:10

ilikebike 08 aug 2014 21:01

Enne Ooglenz ga nooit met een baco aan een racefiets klooien, m.d.t.z

randykapitein
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 feb 2014 13:59

randykapitein 10 aug 2014 14:06

Ik sluit mij volledig aan bij de reactie van Stoffa.

Zelf heb ik bij de Vos 2 Pina's gekocht en een aantal maanden geleden een Bulls Harrier voor mijn tweelingbroer.
Bij de laatste Pina ben ik nog geen halfuur in de winkel geweest, omdat ik wist wat ik wilde en mijn maat kende liep ik naar buiten met een Pinarello FPuno carbon voor €1575,- (advies verkoop €2500,-)
Bij deze aanschaf van de Bulls Harrier werden we niet eens aangesproken, maar gingen we onze eigen weg.
Hiervoor rekende we €799.- af ipv €999,-.

Ik denk ook dat je een keuze moet maken als je een fiets koopt, je kiest of voor service (dit is echt een uitdaging) of je kiest voor de voordeligste dan kom je snel uit bij de Vos.

Gebruikersavatar
franklin
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 12 okt 2009 01:16

Gebruikersavatar franklin 10 aug 2014 16:32

Ik ben nog nooit bij Vos geweest en kan daar dus ook niet over oordelen. Kan wel zeggen dat er ook genoeg fm's zijn die wel de hoofdprijs rekenen en ook totaal geen service geven. Om nog maar te zwijgen over de kennis die te vaak totaal ontbreekt. Door schade en schande ontdek je goede fm's. Ik doe het meeste zelf, maar moet ik echt bij een fm terecht dan ben ik niet te beroerd om wat meer te betalen als ik vertrouwen heb in deze man en hij ook echt goede service geeft.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

ooglenz
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 01 aug 2014 12:25

ooglenz 11 aug 2014 14:40

Dat zou betekenen dat meerdere groothandelaren en fietsenmakers liegen over de lagers hmmm....

http://brimages.bikeboardmedia.netdna-c ... -bike2.jpg

http://velonews.competitor.com/files/20 ... agen11.jpg

ik zie hier hem toch echt verzonken.

Voor de duidelijkheid ik ben NIET de kenner hier. Dit is aan mij aangegeven en meerdere mensen bevestigden dit. Kan ook zo zijn dat ze Vos niks vinden en het hier op gooien

Plaats reactie