Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

whocares
Forum-lid

whocares 13 feb 2009 18:50

[quote="Refie"]@omer, heb je de laatste updates geïnstalleerd? het klinkt een beetje als "speed pikes" uit de eerste software release.[/quote]

[quote="omer"]Normaal wel.Hoe kan ik dit controleren

[/quote]

Via Garmin Web Updater : http://www8.garmin.com/products/webupdater/
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

sanderb9
Forum-lid

sanderb9 13 feb 2009 22:29

[quote="omer"]Vandaag iets eigenaardigs meegemaakt.Bij bij aankomst van een rit gaf mijn garmin 705 aan dat ik 406 km had gereden met een gemiddelde van 166 km/h Heb mijn instellingen niet veranderd ofzo.Wielmaat enz staat juist.[/quote]

Ziets had ik laatst ook. Maar dan met supersonische snelheden.
Bleek dat er heel even een enorme snelheidspiek was. Onverklaarbaar.

Storinkje die ik pas 1 keer heb gehad.
We houden het vooralsnog maar even op een incident.... ;)
Mijn trainingen-blog: Bikeplanner: Sander

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 14 feb 2009 00:09

[quote="daltons"]@henkV , gebruik jij de garmin edge voor je gps registratie die je ook in bikeplanner zichtbaar maakt ?
[/quote]

Ja. Overigens kun je in bikeplanner ook gpx en kml inlezen.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

spiritwetteren
Forum-lid

spiritwetteren 15 feb 2009 19:49

Iets gevonden,

Als ge de joystick ingedrukt houdt en dan aanzetten een paar seconden ook ingedrukt houden komt ge op een menu met name "DIANOGSTIC". Daar kan je de toetsen eens uitproberen en zelfs de temperatuur aflezen. Ook via menu krijgt ge nog verschillende schermen om de kleuren van uw scherm eens uit te testen.
Ge kunt daar ook waarschijnlijk uw geluid bij werken zoals hrtz maar bij terug opstarten neemt hij terug de basisinstellingen aan voor zover ik al geprobeerd heb.

Mvg

Spirit
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

refie
Forum-lid

refie 16 feb 2009 09:06

De vraag is natuurlijk welke temperatuur je te zien krijgt. Waarschijnlijk niet de buitentemp. anders hadden ze daar bij de marketing afdeling wel wat meer nadruk opgelegd.
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic

spiritwetteren
Forum-lid

spiritwetteren 16 feb 2009 09:16

De omgevingstemperatuur. Was daarnet 17 °, maar stijgt naargelang ge die in uw hand houd. Even testen.

Spirit

refie
Forum-lid

refie 16 feb 2009 09:46

Zo stijgt ook de temperatuur van een willekeurige ICtje in de Edge... Maar goed wie weet is het bruikbaar.
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 16 feb 2009 11:46

[quote="who cares"]De andere , slim genoemd . De files zijn dan wat kleiner en de batterij gaat wat langer mee . Bij iedere seconde optie gaat de batterij +/- 4,5 uur mee , daarna is ie leeg , bij slim moet ie het 15 uur kunnen uithouden. Slim is ongevee om de 5-6 seconde .[/quote]
Ik ben niet slim :D en gebruik de seconden optie. Ik haal echt probleemloos 7 uur en dan staat de batterij nog op half vol. Het enige dat ik moet doen is op de pc dat bestandje zippen voor upload want het is snel 8 MB en dat duurt te lang bij upload naar bikeplanner.

Ik heb voor onderweg 'n usb ladertje gekocht dat werkt met 2 AAA batterijtjes. Daarmee lukt het om de levensduur 'n uur of 5 te rekken.

Heeft iemand al eens gebenchmarked hoelang het leeg => vol laden duurt? Ik heb soms van die 24 - 70 uur ritten en had graag dat hij het gedurende de hele rit deed. Ik heb het idee dat dat vrij snel gaat, maar hoe snel precies?
Mijn trainingen op bikeplanner.com

bm-biker
Forum-lid

bm-biker 16 feb 2009 13:53

Hallo,

Ik overweeg om een Edge 705 aan te schaffen.
Volgende week ga ik een weekje mtb'en in Nederland en ik zou graag de gps-track gebruiken.
Moet ik hiervoor een extra kaart aanschaffen of kan ik de gewone kaart die bijgeleverd wordt hiervoor gebruiken?

Thx

spiritwetteren
Forum-lid

spiritwetteren 16 feb 2009 14:26

Ik heb garmin support geschreven en hebben het volgende terug geschreven:

Deze interface is enkel bestemd voor reparatie en onderhoudsdoeleinden.
Garmin kent zeer goed deze onderdelen van het menu, maar als deze niet op normale wijze werden beschikbaar gemaakt is dat gewoon om bepaalde ongewenste manipulaties te voorkomen.
Dit zal dus niet van toepassing zijn bij een update.

Ik heb dan nog eens gemaild met de vraag om enkel de temperatuur op een normale manier zichtbaar te maken en die je dan kan instellen op uw scherm zoals je snelheid, afstand, tijd, enz...kan op 1 scherm brengen.

Indien reactie laat ik het weten.

mvg
Spirit

Plaats reactie