Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ervaring met staal

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 13 nov 2011 16:44

Vrijwel alle fabrikanten maken nog 23 x 650c banden (helaas wel beperkt tot zwart) en verschillende merken leveren nog 650c tubes. Qua velgen weet ik gelukkig meerdere adressen, o.a. voor 28 gaats Rigida velgen (gebruikte ik ook voor de wielen in haar RIH). Velocity Aeroheats zijn er met 20 en 24 gaten en Corima maakt hoog carbon met 16 tm 32 gaten.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

mda1
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 10 aug 2010 16:18

mda1 13 nov 2011 17:49

timo2.0 schreef:Vrijwel alle fabrikanten maken nog 23 x 650c banden (helaas wel beperkt tot zwart) en verschillende merken leveren nog 650c tubes. Qua velgen weet ik gelukkig meerdere adressen, o.a. voor 28 gaats Rigida velgen (gebruikte ik ook voor de wielen in haar RIH). Velocity Aeroheats zijn er met 20 en 24 gaten en Corima maakt hoog carbon met 16 tm 32 gaten.
Maar systeemwielen zijn wel een beetje out of the question?

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 13 nov 2011 18:06

Klopt, die zijn er niet in 650c. Corine gaat de weg op met een setje 28-gaats Miche naven met Rigida velgen en als het lichte frame gebouwd is een setje 18-gaats Royce naven met Corima carbon velgen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Superstick
Forum-lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2011 08:10

Gebruikersavatar Superstick 13 nov 2011 18:12

Corine op Corima? :D

Gebruikersavatar
Superstick
Forum-lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2011 08:10

Gebruikersavatar Superstick 18 nov 2011 16:02

Misschien al bekend, maar ik heb erg genoten van deze website:
http://raydobbins.com/

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 18 nov 2011 16:23

De stalen frames van Corine zijn binnen. Ik zal morgen even foto's maken.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 18 nov 2011 16:36

Ben benieuwd.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 19 nov 2011 09:59

Even teasen ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

delsol
Forum-lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:31

delsol 19 nov 2011 10:17

Ziet er goed uit,
Toch met lugs.
Hoe lang heb je moeten op het frame?
Ik heb ook contact opgenomen met Antonio ,de cominicatie verloopt wat moeizaaam, bij jou ook?

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1796
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 19 nov 2011 11:23

Lookkg461 schreef:Dit frame was toen ik begon echt een droom. Ik had zòn koga catalogus. 1000000 x per dag keek ik naar de foto van die fiets met zijn dura ace afmontage.
Een echte Hollandse klassieker die Peter Winnen aan zijn mooiste overwinnig hielp!

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Dit was ook mijn droomfiets destijds en dus onbetaalbaar. Ik reed jarenlang op een roadwinner uit1982 en daarna op een Gazelle Champion Mondial.. maar mijn liefde voor deze fiets (Koga Fullpro uit 1981) is altijd blijven bestaan. Volgens de Belgen destijds waren dit "de fietsen" die bijna iedereen wou hebben.. ze waren licht en superstijf en vernieuwend dmv de DD (Dynamic Drive) techniek. Er was toen ook een levendige handel in deze professionele fietsen, zo heb ik me laten vertellen, en deze verdwenen dan ook regelmatig bij de professionele teams (IJsboerke warncke -Koga Miyata 1980 en Capri Sonne - Koga Miyata 1981) Sinds begin dit voorjaar heb, ik naar lang zoeken, de beschikking over een echte originele wedstrijd Fullpro uit 1981. Deze was destijds meegenomen door een van de mechaniciëns van de Capri Sonne ploeg naar Amerika. 6 jaar geleden is dit frame teruggehaald door een verzamelaar (Piet Koga en zijn blauwe smurfen) Het bijzondere is dat dit frame was bestemd voor Daniël Willems, kopman destijds van de Capri Sonne ploeg, herkenbaar ook aan de ingeslagen initialen 'DW' aan de onderkant in het bracket, iedere renner had toen meerdere frames en eigen ingeslagen lettercode. De wedstrijdframes zijn in in die zin afwijkend van de gewone produktiemodellen 'Fullpro's' doordat ze zijn uitgerust met een oogje aan de onderkant van de bovenbuis voor het foto finish of kader-plaatje en de horizontale opdruk 'Koga miyata' op de gouden balhoofd buis. Deze frame werden tevens op maat gemaakt door met halve centimeters te werken ipv hele zoals voor de produktie modellen. Zo meet de onderstaande fiets een framehoogte van 585mm. Momenteel ben ik bezig de fiets in originele wedstrijdtoestand te breng zoals destijds Daniel Willems er op reed. Ik heb begrepen dat hij een hekel had om met Dynamic Drive pedalen te rijden en zijn eigen cranck en pedalen er op liet monteren. Wellicht heeft hij nooit op dit frame gereden deze verkeerd nl nog in nieuwstaat.
Hoe dan ook de fiets rijd geweldig en is bijzonder stijf en daardoor ook wellicht wat zenuwachtend sturend. En natuurlijk ben ik een trotse bezitter.

Afbeelding
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 19 nov 2011 11:48

delsol schreef:Ziet er goed uit,
Thanks! :)
delsol schreef:Toch met lugs.
Je ziet twee frames ;)
delsol schreef:Hoe lang heb je moeten op het frame?
De frames waren na tien dagen klaar. Dit komt puur doordat het ongelakte frames zijn: lakken laat hij doen en het duurt ongeveer een maand voordat hij een frame terug heeft van de spuiter.
delsol schreef:Ik heb ook contact opgenomen met Antonio ,de cominicatie verloopt wat moeizaaam, bij jou ook?
Eerlijk gezegd niet. Ik heb precies doorgegeven welke buizenset we wilden. Op de columbus site de typenummers van elke buis opgezocht zodat er ook geen misverstanden waren over de diameter, de lengtes van balhoofd-, zit- en bovenbuis vermeld en hem verder z'n gang laten gaan. Een paar dagen later kwam hij met mooie BikeCAD schetsen (zie eerder in dit topic) met de vraag of het zo goed was. Balhoofdbuis van het pursuit frame was te lang dus dat aangegeven, nog een schets gekregen en die was perfect. Vervolgens nog even gemeld dat er nokjes op moesten voor twee bidonhouders, dat de remkabel door de bovenbuis moest en dat er kabelstoppers op de onderbuis moesten en voila, dit is het resultaat. Ze gaan volgende week naar Brady voor de basiskleur en dan komen ze terug om door Corine verder beschilderd te worden. Updates volgen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 19 nov 2011 22:35

timo2.0 schreef:Even teasen ;)
Da's staal... ik denk dat er hier nog niet eerder zoveel bloot staal is gepost. Je ruikt het er bijna vanaf. :D
Ziet er goed uit.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

Plaats reactie